Saturday 29 October 2011

ဘီလ္ဂိတ္နဲ႔ စတိဗ္ေဂ်ာ့စ္တိုု႔ အင္တာဗ်ဴးခဲ့ရင္ ထုုိင္းဘြဲ႔ရေတြ အလုုပ္မရႏိုုင္

ေအာက္တိုဘာ ၁၇ ရက္ ထိုင္းေနရွင္း သတင္းစာ အယ္ဒီတာ႔အာေဘာ္က လက္ရွိ ထုို္င္းပညာေရးစနစ္ကို ေ၀ဖန္သည္။ ဘီလ္ဂိတ္နဲ႔ ကြယ္လြန္သြားတဲ႔ စတိဗ္ ေဂ်ာ႔စ္ တို႔သာ ထုိင္းဘြဲ႔ရေတြကို အင္တာဗ်ဴးခဲ႔ရင္ တစ္ေယာက္မွ အလုပ္ရမယ္႔သူမရွိဟု ဆိုသည္။
မိုက္ခရိုေဆာ႔ဖ္ တည္ေထာင္သူ ဘီလ္ဂိတ္က 'စီးပြားေရးကို ေမာင္းႏွင္ဖို႔ အလုပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ႏိုင္မယ္႔ ကြ်မ္းက်င္မွႈေတြရေအာင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကို ေလ႔က်င္႔ေပးထားရမည္' ဟု ဆိုသည္။ ကြယ္လြန္သူ Apple ရဲ႕ ေဂ်ာ႔စ္ က 'နည္းပညာကို အႏုပညာရပ္၊ ၀ိဇၨာ ဘာသာရပ္ေတြ (humanities) နဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး၊ လူေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားက အသံကို နားေထာင္ႏိုင္မွသာ ရလဒ္ေကာင္းေတြ ထြက္မည္ဟု ဆိုသည္။
အဲဒီ ဂုရုႏွစ္ပါးရဲ႕ အဆင္႔အတန္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြအတိုင္းဆိုလွ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘြဲ႔ရေတြ တစ္ဦးမွ ျပည့္မွီမွႈ မရွိဟု အယ္ဒီတာက ေ၀ဖန္ထားသည္။ ဘီလ္ဂိတ္က ေခတ္သစ္ စက္ရံုအလုပ္ရံုကိုေတြ ျဖည့္ဆည္းဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္မွာ စမတ္က်က် ကြ်မ္းက်င္တဲ႔ ဘြဲ႔ရေတြရွိဖို႔လိုသည္ဟု ဆိုသည္။
ဒါေပမဲ လက္ရွိ ထိုင္း ပညာေရး သင္ရုိးညြန္းတမ္းေတြက အရူးလြယ္အိတ္လိုျဖစ္ေနၿပီး၊ ဟိုစပ္စပ္္ ဒီစပ္စပ္နဲ႔ ဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္ကို ဘာကြ်မ္းက်င္မွႈမွ မေပးႏိုင္ဟု ေ၀ဖန္သည္။
ျဖန္႔ေဖာက္ေတြးျခင္း
ေနာက္ ထုိင္းသင္ရိုးညႊန္းတမ္းက ေက်ာင္းသားေတြကို critical thinking ျမွင္႔တင္မေပးႏိုင္။ အထူးသျဖင္႔ စတိဗ္ေဂ်ာ႔စ္ ေျပာတဲ႔ အဆင္႔ျမင္႔ပညာေရးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို ေရာက္ေအာင္မပို႔ႏိုင္။ ေဂ်ာ႔စ္ က ေက်ာင္းသားေတြကို ေဘာင္ခတ္ထားတဲ႔ box ရဲ႕အျပင္ဖက္ ေဖာက္ထြက္ေတြးရမွာ မေၾကာက္ၾကဖို႔နဲ႔ အရာရာတုိင္းကို တု႔ံျပန္႔ျပဴမွႈႏိုင္တဲ႔ စြမ္းရည္ေတြ (be resilient) ရွိဖို႔ ေျပာထားသည္။
အဲဒီအရည္အခ်င္းနဲ႔ ကြ်မ္းက်င္မွႈေတြ ေက်ာင္းသားေတြရေအာင္ ထိုင္းပညာေရးက ေဆာင္ရြက္မေပးႏိုင္။ ထိုင္း ေကာလိပ္ေတြက အေကာင္းဆံုး လူသားရင္းျမစ္ေတြ ေပၚထြန္းလာေအာင္ ျပင္ဆင္မေပးႏိုင္။ ဒီအတိုင္းသြားရင္ ဘုရင္႔ႏိုင္ငံအေနႏွင္႔ အနာဂတ္ စီးပြားေရး ၿပိဳင္ဆိုင္မွႈေတြမွာ ေနာက္ေကာက္က်ဖို႔ ရွိေနသည္ဟု ဆိုသည္။
ထုိင္းရဲ႕ ပညာေရး ညံ့ဖ်င္းမွႈကို ကမၻာ့ဘဏ္ကလည္း အတည္ျပဳေပးသည္။ ထိုင္းနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ပညာေရးစနစ္က လိုအပ္တဲ႔ လုပ္သားေစ်းကြက္အတြက္ အဆင္႔မွီဘြဲ႔ရပညာတတ္ ေတာင္းဆိုမွႈကို ျဖည့္ဆည္းမေပးႏိုင္ဟု သံုးသပ္ထားသည္။
ကမၻာ႔ဘဏ္ရဲ႕ ၂၁ ရာစု ပညာေရး သေဘာထားက 'တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ ပညာေရးဆိုတာ ဂလိုဘယ္စီးပြားေရး ၿပိဳင္ဆိုင္မွႈမွာ မိမိႏိုင္ငံ တိုးတက္မွႈရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္မယ္႔ စမတ္က်တဲ႔ လူငယ္အင္အားစုေမြးထုတ္ဖုိ႔ ျဖစ္သည္။ ထုတ္ကုန္နဲ႔ ဆန္းသစ္တီထြင္မွႈေတြ ထြက္လာေအာင္၊ သုေတသနလုပ္ငန္းနဲ႔ ကြ်မ္းက်င္မွႈေတြ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ျဖစ္သည္' ဟု ၄င္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဂလိုဘယ္ ပညာတတ္မရွိ
ကမၻာ႔ဘဏ္ရဲ႕ ထုိုင္းႏိုင္ငံ ဒါရိုက္တာ Annette Dixon က "ၿပီးခဲဲ႔တဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာ ထုိင္းဟာ တိုးတက္ခဲ႔ေပမဲ႔၊ အခု အဲဒီတိုးတက္ႏွႈန္းကို ပံုမွန္ထိန္းထားဖို႔ စိန္ေခၚမွႈေတြ ရွိေနတယ္။ အနာဂတ္ ကုန္ထုတ္လုပ္မွႈအတြက္ လူငယ္ေတြကို အေသခ်ာျပင္ဆင္ေပးမွႈ မရွိဘူး" ဟု ေျပာခဲ႔သည္။ အမွန္ေတာ႔ ထိုင္းေတြ ကမၻာ႔အဆင္႔မွီေအာင္ ပညာမတတ္ဘူးဟု ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အဓိကလုပ္ငန္းက သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြနဲ႔ စာသင္ၾကားမွႈပံုစံေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ပညာေရး စနစ္အတိုင္းဆုိရင္ေတာ႔ ဘီလ္ဂိတ္နဲ႔ စတိဗ္ ေဂ်ာ႔စ္ တို႔လို စြန္႔ဦးတီထြင္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ထိုင္းမွာေပၚေပါက္ဖို႔ ေနာင္ဆယ္သက္ေတာင္ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ေ၀ဖန္ထားသည္။
၀င္႔ထန္း
Ref: ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း

0 comments:

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes