Wednesday 19 October 2011

FED တြင္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲက်င္းပ

ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း၊ ဖန္ငေဒသရွိ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာ ကေလးမ်ားအတြက္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ ထားေသာ ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း (FED)၏ ပညာေရးဌာနမွ ပညာေရးဆုိင္ရာ အလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲကို ေအာက္တိုဘာ (၁၃)ရက္ေန႔က ထံုခမင္း အလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အဆိုပါ အလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထိုင္းအစိုးရ ခရိုင္ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပရမည့္ FED၏ ကိုယ္ပိုင္ ပညာေရး သင္ရိုး ညႊန္းတမ္း တစ္ေစာင္ရရွိေအာင္ ေရးဆြဲမွာျဖစ္ၿပီး သင္ၾကားနည္း စနစ္မ်ား၊ ပညာေရး စီမံ ခန္႔ခြဲမႈမ်ားႏွင့္ ကေလး အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ားကို နည္းျပဆရာ (၃)ဦးျဖင့္ ပညာေပး ပို႔ခ် ေဆြးေႏြး သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲ ကာလမွာ ေအာက္တုိဘာ (၁၉)ရက္ေန႔အထိ (၇)ရက္ၾကာ ျပဳလုပ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း FED ၏ ပညာေရးတာ၀န္ခံ ဆရာဦးမင္းသိမ္းေက်ာ္မွ ေျပာၾကားသြားသည္။
FED ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အႀကံေပးအရာရွိ၊ ေမာကၡ ပညာေရးမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဆရာဦးသိန္းႏိုင္က ေဆြးေႏြးပြဲကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၿပီး ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ ျမန္မာ ဆရာ၊ ဆရာမ (၁၈)ဦး တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ FEDမွ ဒါရိုက္တာ ဦးထူးခ်စ္က “က်ေနာ္တို႔ သင္ၾကားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲေလး ဒီေန႔ ျပဳလုပ္တာပါ။ ေရွ႕ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းႀကီး တစ္ေက်ာင္း တည္ေဆာက္ထား ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ထိုင္းအစိုးရကို ဒီေက်ာင္းမွာ ဘာေတြသင္တယ္။ သင္ရုိး ညႊန္းတမ္း နည္းစနစ္ေတြက ဘာေတြဆိုတာကို တင္ျပဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီအလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲကို က်င္းပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ထြက္လာလို႔ရွိရင္ ဒီဖန္င ေဒသမွာရွိတဲ့  က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းေတြမွာ အသံုးျပဳမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား ေက်ာင္းေတြအေနနဲ႔ ဒီသင္ရိုးညြန္းတမ္း ေတြဟာ သူတို႔သင္တာနဲ႔ လုိက္ဖက္မႈ ရွိတယ္။ သူတို႔ အေနနဲ႔ အသံုးျပဳခ်င္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ အသံုးျပဳခြင့္ ျပဳဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္”ဟု ေျပာၾကား သြားသည္။
20111018b
“က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ ဒီမွာ FED ပညာေရး အဖြဲ႔အစည္း ကေနၿပီေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း ဖန္ငခရိုင္ေပါ့ေလ ဒီမွာ ရွိေနတဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားေနတ့ဲ ကေလးေတြအတြက္ သင္ရိုး ညႊန္းတမ္းကို ျပဳစုၾကတာပါ။ ဒီသင္ရိုး ညႊန္းတမ္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းမွာရွိတဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ ပိုၿပီး ကိုက္ညီမႈ ရွိဖို႔၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ရွင္သန္မႈ၊ သူတို႔ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေပါ့။ သူတို႔ရဲ႕ ရွိေနၿပီးသား သင္ရိုး ညြန္းတမ္းေတြကို ျပန္လည္ သံုးသပ္တယ္။ ျပန္စီစစ္တယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းအရာ သစ္ေတြလည္း ထည့္သြင္း ထားပါတယ္။ အဓိက အားျဖင့္ေတာ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမွာ စံႏႈန္းေတြရွိတယ္။ စံတန္းဖိုးေတြကို က်ေနာ္တို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္တြင္းက ဖတ္စာအုပ္ေတြကိုလည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြနဲ႔ ပိုၿပီး ကိုက္ညီတ့ဲ လူမ်ဳိးေရးအရ ယဥ္ေက်းမႈအရ၊ အလုပ္အကိုင္အရ၊ ေရေျမေတာေတာင္ ရာသီဥတုနဲ႔ အျခားေသာ ရွင္သန္မႈအရ၊ ကေလးေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ကေလး ဗဟိုျပဳ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း၊ ကေလးဗဟိုျပဳ ဖတ္စာအုပ္၊ ကေလးဗဟို ျပဳသင္ၾကားနည္းေတြ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာအတတ္သင္ သင္တန္းကိုလည္း သင္တန္းေပးဖို႔ အစီအစဥ္လည္း ရွိပါတယ္။ အေတြးအေခၚ စြမ္းရည္၊ ေတြးေတာမႈ စြမ္းရည္ ျမင့္လာဖို႔လည္း သင္တန္းေပးဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကလည္း ေခါင္းစဥ္ အသစ္တစ္ခု အေနနဲ႔ ခံစားမႈ ဥာဏ္ရည္ေပါ့၊ ကေလးေတြရဲ႕ ခံစားမႈ၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမွာ ပိုမိုဖြံ႔ၿဖိဳးလာ ဖို႔အတြက္ ၿပီးေတာ့လည္း မွ်တမႈ ရွိလာဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ခံစားမႈ ဥာဏ္ရည္ကို သင္တန္းမွာ မိတ္ဆက္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္”ဟု ဆရာဦးသိန္းႏိုင္က ေျပာသြားသည္။
ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း(FED)သည္ ၂၀၁၁- ၁၂ခုႏွစ္ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ စာသင္ေက်ာင္း (၇)ေက်ာင္းႏွင့္ ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္း (၂)ေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္ကာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ (၆၀၀)ေက်ာ္ကို ဆရာ၊ ဆရာမ (၃၃)ဦးျဖင့္ ပညာ သင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိသည္။
 
Source: GHR

0 comments:

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes