သူတို႔ ရပ္ကြက္၏ ေတးသံသာ ေပါင္းစံုကို မနက္ေျခာက္နာရီ ေလာက္ကတည္းက စတင္ ၾကားရတတ္သည္။ သူကေတာ့ ေနဖင္ထိုးမွအိပ္ရာထတတ္သူမုိ႔ အေရွ႕ပိုင္း အစီအစဥ္ တစ္ခ်ိဳ႕ကို မမီတတ္၊ သို႕ေသာ္လည္း အသံ လိႈင္းေတြက ျပင္းလြန္းလွ သည္မို႔ ေတာ္ေတာ္ေ၀းေ၀းက လႊင့္လွ်င္ပင္ ႏွစ္ထပ္အိမ္ အေပၚထပ္၏ ေနာက္ေဖးအခန္း ထဲ၌ ေကြးအိပ္ေနတတ္ေသာ သူ၏ မနက္ခင္းပိုင္း အိပ္မက္ေတြထဲထိ လာၿပီးေႏွာက္ယွက္ တတ္ေလသည္။ သူကလည္း ပံုမွန္ထခ်ိန္ မဟုတ္လွ်င္ ဘာအသံပဲ ၾကားၾကား ထကို မထတတ္။ အဲ .. ေညာင္နာနာ အသံကို ဆြဲဆြဲငင္ငင္ႏွင့္ ” ႏြားႏုိ႕ … ႀကိဳၿပီးသားပါတယ္ … အစိမ္းပါတယ္ … ႏြားႏို႔” ဆိုၿပီး လမ္းထိပ္ဆီေလာက္ကေန သူ႕အိမ္ရွိသည့္ လမ္းဆံုးေလာက္အထိ ၾကားရေလာက္သည့္ ေအာ္သံကို ေလလိႈင္းၾကားမွ လႊင့္တင္လိုက္ၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ သိလိုက္ၿပီ။ ဒါ ၁၀ နာရီခြဲမွာ လာတတ္သည့္ ႏြားႏုိ႔သည္ ငပိန္မ၏အသံ။
သူတုိ႔ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ႏြားႏို႔သည္ ႏွစ္ေယာက္ လာေရာင္းတတ္သည္မို႔ မနက္ေစာေစာတြင္ လာေရာင္းသည့္ အသည္ကို ႏြားႏို႔သည္ မညိဳဟု ေခၚၿပီး မြန္းတည့္ခ်ိန္မွ လာတတ္သည့္ အသည္ကိုမူ ႏြားႏို႔သည္ ငပိန္မဟု ေခၚပါသည္။ ႏြားႏို႔သည္ မညိဳကို သူတို႔က မညိဳဟု ေခၚသည္က အသားညိဳျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ခ်ိဳးစြဲေနသည့္ ႏြားႏုိ႔အိုးထဲတြင္ ႏြားႏုိ႔ကို အခ်ိန္အၾကာႀကီး က်ိဳသျဖင့္ ႏုိ႔က ျဖဴမေနဘဲ ညိဳတိုတို ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ တစ္ရပ္ကြက္လံုးက ထိုအမည္ကို ကင္ပြန္းတပ္ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ငပိန္မကေတာ့ နာမည္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ကို ပိန္ေညာင္သည္။ အသက္ကလည္း ေလးဆယ္နား နီးၿပီ။ ႏြားႏုိ႔အိုး ရြက္ၿပီး လမ္းတကာ ေျခဆန္႔ေနလိုက္တာ သူ႕သမီးပင္ အပ်ိဳႀကီးဖားဖားျဖစ္လို႔။ သူ႕ခမ်ာ အေမလိုပဲ ႏြားႏုိ႔ပံုး တစ္ပံုးရြက္ၿပီး ေစ်းထြက္ေရာင္းရင္း ေယာက်ာ္းရသျဖင့္ အခုဆို ငပိန္မက အဘြားပင္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဗမာအက်ႌ ခါးတိုလက္ျပတ္ကို အၿမဲ၀တ္ၿပီး ႏြားႏုိ႔ပံုးႀကီးရြက္၊ ပါးစပ္ကလည္း ကြမ္းတစ္ျပစ္ျပစ္ ေထြးရင္း ေအာ္သည့္တိုင္ သူ႕အသံက ေအာင္ေသးသည္။
ဘယ္ေစ်းသည္ပဲ လာလာ မႏိုးတတ္သည့္ သူက ငပိန္မ အသံၾကားလွ်င္ေတာ့ ႏိုးၿပီ။ သူက ငပိန္မရဲ႕ ပင္တိုင္ေဖာက္သည္ကိုး။ ေရေရာထားမွန္း သိသာသည့္ ႏြားႏုိ႔ကို ဘုရား ေသာက္ေတာ္ေရခြက္သာသာ ေကာ္ခြက္ေလးႏွင့္ ခ်ိန္ၿပီး တစ္ခြက္တစ္ရာ ေရာင္းသည္။ ကြမ္းေတြ ပါးစပ္ႏွင့္အျပည့္ ၀ါးရင္း ”မေန႔က မနက္ေရာ ညေရာ နည္းနည္းမွ မရလိုက္ပါဘူးေအ” ဟု ညည္းျပလွ်င္ေတာ့ သူ႕ႏြားႏုိ႔ခြက္က လက္တစ္လံုးေလာက္ ေလ်ာ့ခ်င္ၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ငပိန္မဆီက ႏြားႏုိ႔၀ယ္လွ်င္ ႏွစ္ရာဖိုးေလာက္မွ သူ႕အတြက္ အာသာေျပရံု ရွိသည္။ ဒီေန႔လည္း သူပတ္သည့္ ဂဏန္းက မထြက္တာေၾကာင့္ ေန႔ခင္းထြက္မည့္ အခ်ိန္ကိုပင္ အားကိုးရေတာ့မည္ဟု ငပိန္မက ေျပာရင္း ဘုန္းႀကီး ဆြမ္းခြက္ပံု ေကာ္ခြက္ထဲ ထည့္ေပါင္းထားသည့္ ပူတင္းႏွစ္ဘူး က်န္ေနသည္ကို အတင္းေရာင္းသျဖင့္ ျငင္းရေသးသည္။
သူက ႏြားႏုိ႔ကို မ်က္ႏွာမသစ္ခင္ အရင္ ေသာက္တတ္သည္။ သူ႕အဘိုးကေတာ့ ထိုအက်င့္ကို လံုး၀မႀကိဳက္။ သူ ႏြားႏုိ႔ ၀ယ္ၿပီးျပီးခ်င္း ေသာက္တိုင္း ”မ်က္ႏွာေလး ဘာေလး သစ္ၿပီးမွ ေသာက္စမ္းပါ … သူမို႔လို႔ မရြံမရွာ” လို႔ ေျပာတတ္သည့္ အဘိုး၏ အသံကလည္း သူ႕အတြက္ေတာ့ ေန႔တုိင္း ၾကားေနက် နံနက္ခ်ိန္ခါ ေတးသံသာပင္။
မ်က္ႏွာသစ္ဖို႔ အိမ္ေရွ႕ကို ထြက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ဂုတ္ပုတို႔ တစ္သိုက္၏ ဆူညံပြက္ေလာရိုက္ ေနသံေတြကို ၾကားရသည္။ ဂုတ္ပုဆိုတာက သူ႕တို႔ အိမ္မ်က္ေစာင္းထုိးအိမ္က ငါးႏွစ္ေလာက္သာ ရွိေသးသည့္ အေကာင္ကေလး၊ လူက ပုတက္တက္ႏွင့္ ေခါင္းႏွင့္ ပခံုးကကပ္ၿပီး လည္ပင္းေပ်ာက္သလို ျဖစ္ေနသည္မို႔ ဂုတ္ပုဟုုပဲ အလြယ္ေခၚၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အသားျဖဴေပမယ့္ မ်က္လံုးက နည္းနည္း ေစြခ်င္သည္။ သူႏွင့္ မေတာ္မတဲ့ တီရွပ္ပြပြၾကီးေတြ ၀တ္ၿပီး အၿမဲတေစ ညစ္ပတ္ ေပေရေနတတ္သည္။ သူ႕အေမက ေယာက္်ားေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ယူၿပီး ကေလးေတြ တန္းစီေမြးထားလိုက္တာ သူတို႔ေမာင္ႏွခ်ည္းပင္ ေျခာက္ေယာက္လား ခုႏွစ္ေယာက္လား ရွိသည္။ ဂုတ္ပုအထက္တြင္ သူ႕ထက္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္သာ အသက္ႀကီးသည့္ လံုးတံုးႏွင့္ သူနာမည္ ေမ့ေနသည့္ ကေလးမေလးႏွစ္ေယာက္ ရွိေသးသည္။ ထိုကေလးမေလး ႏွစ္ေယာက္ကလည္း အရြယ္ခ်င္း မတိမ္းမယိမ္း။ ဂုတ္ပုေအာက္က ေကာင္မေလးကေတာ့ နာဂစ္မုန္တုိင္း တုိက္သည့္ညမွာမွ ေမြးသည္မို႔ အရပ္က နာဂစ္ဟုေခၚသည္။ အသက္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္သာ ရွိသည့္ နာဂစ္ေလးကို အသက္ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္သာ ရွိသည့္ လံုးတံုးမက ခါးတခြင္ ခ်ီသြားတုိင္း ျမင္ရသူမ်ားမွာ အသဲယားရေလသည္။
သူတို႔ ေမာင္ႏွမတစ္သိုက္က မုိးလင္းလွ်င္ စတီးပန္းကန္ျပား တစ္ေယာက္တစ္ခ်ပ္စီ ဆြဲၿပီး လမ္းထိပ္က အသုပ္ဆုိင္တြင္ ၾကာဇံသုပ္ တစ္ရာဖိုးစီ စားမည္။ ဗိုက္၀ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ တစ္လမ္းလံုး ပတ္ကာ ကစားၾကေတာ့သည္။ တခါတေလ ဟိုျခံ၀ရပ္၊ ဒီျခံ၀ရပ္ႏွင့္ သူမ်ားအိမ္က တီဗီကိုလည္း ေခ်ာင္းၾကည့္တတ္ေသးသည္။ လမ္းထဲ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ျပဳၾကသည့္ လူမ်ားထဲမွ သူတို႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာမစိမ္းသည့္ သူဆိုလွ်င္ မုန္႔ဖိုးပဲဖိုးေလး လိုက္ေတာင္းတတ္သည္။ သူတုိ႔ အိမ္ေရွ႕အိမ္က ဟိုင္းလတ္ကား ရပ္ထားတာျမင္လွ်င္ လူလစ္သည္ႏွင့္ ကားေပၚ တက္ေဆာ့ၾက၊ အိမ္ရွင္က ထြက္လာၿပီး ေအာ္လိုက္လွ်င္ ေျပးလိုက္ၾကႏွင့္။ တခါတေလက်ျပန္ရင္လည္း သူမ်ားအိမ္ေရွ႕က အရြက္ေတြ လိုက္ခူးၿပီး အသုပ္ေရာင္းတမ္း ကစားၾကသည္။ သူတုိ႔ ကေလးတစ္သိုက္ထဲမွာ ဂုတ္ပုက သီခ်င္းအႀကိဳက္ဆံုးလို႕ ဆိုလို႔ရသည္။ ေအသင္ခ်ိဳေဆြကစလို႔ မႏၲေလးသိန္းေဇာ္အထိ လမ္းထဲကအိမ္ေတြ ဖြင့္သမွ် ဂုတ္ပုက လိုက္ၿပီး ေအာ္ႏုိင္သည္။ အရိပ္ရရာေနရာ တစ္ခုခုရွာၿပီး သူၾကားမိတာေလးေတြကို မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ဆိုတတ္ေလသည္။ တခါတေလ သူသီခ်င္း ဆိုခ်င္တာႏွင့္ပင္ သူ႕ညီမနာဂစ္ကုိ အတင္း ကလုိ႔ကခိုင္း၊ ကေလးက မကခ်င္ဘဲ အသံၿပဲငိုသည့္ အသံေရာ၊ ဂုတ္ပု၏ သီခ်င္းသံေရာ ေရာစပ္ေပါင္းယွက္ၿပီး ကေလးကလည္း အငိုမတိတ္ႏုိင္၊ ဂုတ္ပုကလည္း ဆိုႏုိင္ႏွင့္ ေန႔လည္ေန႔ခင္း အခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္ လူပူရသည့္အထဲ နားပါပူရသည္။
ခုတေလာ ဂုတ္ပုက ၀ါတြင္းတုန္းက သူတုိ႔ လမ္းမွ ဆြမ္းခ်က္ရံုက ေန႔ေရာညပါ ဖြင့္သည့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး စြဲစြဲလန္းလန္း ျဖစ္ေနပံုရသည္။ မိုးလင္းလည္း ဒီသီခ်င္း၊ ညလည္း ဒီသီခ်င္းႏွင့္၊ သူေတာင္မွ ဂုတ္ပုဆုိတာကို ေယာင္ၿပီး လိုက္ဆိုမိတတ္သည္။ ခုလည္း မ်က္ႏွာသစ္ဖို႔ ထြက္အလာ သူတို႔အိမ္ေရွ႕ သေျပပင္ေအာက္က ဂုတ္ပု၏ သီခ်င္းဆိုသံကို ၾကားေနရျပန္ပါၿပီ။ သီခ်င္းကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ခုတေလာ သူအာေတြ႕ေနသည့္ သီခ်င္း။ ”၀ိုးဟူ ၀ိုးဟူး ၀ိုးအိုးအို … ေဘးဘီ ေဘးဘီ ေဘးဘီ အုိး …” သီခ်င္းက ဂ်က္စတင္ဘီဘာ၏ သီခ်င္း။ ဂုတ္ပုက သူမရသည့္ အဂၤလိပ္စာသားေတြဆိုရင္ေတာ့ အသံတိုးတိုးႏွင့္ ၀ါးခ်တတ္ၿပီး သူရသည့္ ေဘးဘီ… ေဘးဘီ အပိုဒ္က်လွ်င္ေတာ့ အသံကုန္ဟစ္ေနသည္။
မ်က္ႏွာသစ္ေနသည့္ သူ႕ကိုျမင္ေတာ့ သီခ်င္းဆိုေနတာကို ရပ္ၿပီး သူ႕တုိ႔ ျခံ၀ကေန လွမ္းေမးသည္။
‘ဘႀကီး ရွိဘူးလား’
ဂုတ္ပုက သူ႕အဘိုးကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခင္တြယ္သည္။ ဒါကလည္း အေၾကာင္းရွိသည္။ သူ႕အဘိုးက မုန္႔ေလးဘာေလး ေကြၽးတတ္သည့္အျပင္ တစ္ခါတစ္ေလ ပိုက္ဆံေလးဘာေလး ေပးတတ္သည္မို႔ သူ႕အဘိုးကို လာလာရွာတတ္သည္။ အသက္ ၈၀ နီးပါးရွိၿပီျဖစ္သည့္ သူ႕အဘိုးကို ငါးႏွစ္အရြယ္ကေလးက သူငယ္ခ်င္းေပါင္း ေပါင္းၿပီး ေျပာတတ္သည္မို႔ သူက သေဘာမေတြ႕။
‘ဘာလုပ္မလို႔လဲ’ ဟု မာဆတ္ဆတ္ႏွင့္ ျပန္ေမးေတာ့ ”မုန္႔စားခ်င္လို႕ ဘႀကီးကို ၀ယ္ေကြၽးစမ္းပါ ေျပာမလို႔” ဟု ေျဖသည္။ တယ္လာတဲ့ကေလးဟု စိတ္ေပါက္ေပါက္ ေတြးရင္း အဘိုးရွိရက္ႏွင့္ ”မရွိဘူး” ဟု ျပန္ေအာ္ပစ္လိုက္ရသည္။ သူက မထင္ရင္ မထင္သလို ေအာ္လႊတ္တတ္သည္ကို ဂုတ္ပုတို႔ ကေလးတစ္သိုက္ပင္ မဆိုထားႏွင့္၊ လမ္းထဲက စြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္တတ္သည့္ မုန္႔စိမ္းေပါင္းဆိုသည့္ ေခြးကပင္ သူလာလွ်င္ အၿမီးကုပ္ေနတတ္သည္။ ဟိုအိမ္ကပ္ သည္အိမ္ကပ္ စားေသာက္တတ္ေသာ ေခါင္းကအျဖဴ၊ ကိုယ္က အညိဳေရာင္ႏွင့္ သည္ေခြးကို သူတုိ႔တေတြက မုန္႔စိမ္းေပါင္းဟု ေခၚသည္။ မုန္႔စိမ္းေပါင္းက စက္ဘီး အတိုက္ခံရဖူးသည္မို႔ လမ္းထဲသို႔ စက္ဘီး ျဖတ္သြားတိုင္း လိုက္ေဟာင္သည္။ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္လည္း မတိတ္။ သူ ေအာ္ေငါက္လုိက္လွ်င္ေတာ့ တစ္ခါတည္း ၿငိမ္သည္။ ခုလည္း သူ ေအာ္လႊတ္လိုက္တာမို႔ ဂုတ္ပုကခမ်ာလည္း ဂုတ္ကေလးပုၿပီး လြတ္ရာသို႔ သြားေတာ့သည္။
မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မနက္စာႏွင့္ ေန႕လည္စာ ေပါင္းစားဖို႔ ၾကံတုန္း အျပင္ဘက္ဆီမွ ရုတ္ရုတ္ ရုတ္ရုတ္ အသံေတြ ၾကားရျပန္သည္။ သူ႕အဘုိးကလည္း ”ဘာထြက္သလဲမသိဘူး” ဟုေျပာရင္း အျပင္သို႔ ေျပးထြက္သြားသည္။ ဤသည္မွာ သူတုိ႔ရပ္ကြက္၏ ေန႔လည္ခင္းအစီအစဥ္။ သူတုိ႔ ရပ္ကြပ္မွာေတာ့ ထိုအစီအစဥ္က လူစိတ္၀င္စားမႈ အရွိဆံုး။ အသက္ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္၊ အပ်ိဳအအို၊ တစ္ခုလပ္၊ မုဆိုးမမေရြး စိတ္၀င္စားၾကသည္။ သူတို႔ႏွင့္ အိမ္ခ်င္းကပ္ရပ္က အေဒၚ့အိမ္ျဖစ္ၿပီး အိမ္ေရွ႕မွာ ေစ်းဆိုင္လည္း တည္ထားသည္မို႔ လူစည္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ေစ်း၀ယ္ရင္းႏွင့္ စနည္းနာသည္။ သူတုိ႔ေလးအိမ္ေက်ာ္က တရုတ္မလင္မယားဆိုလွ်င္္ ေစ်းဆိုင္က ခံုေပၚမွာ ယပ္တစ္ဖ်ပ္ဖ်ပ္ခတ္ရင္း စားျမံဳ႕ျပန္လို႔ မဆံုး။
”မင္းကို ငါေျပာသားပဲ ၇ တစ္လံုးက ဘိုင္ေသပါလို႔”
”က်ဳပ္လည္း ရွင္ေျပာတဲ့ ၇ နဲ႔ ဆရာမလာေပးတဲ့ ဂဏန္းႏွစ္လံုကို ကပ္လိုက္တာပဲ ျပန္ဖို႔ေမးသြားတာ”
”က်ဳပ္ကေတာ့ အာလိုက္မိလို႔ အစိတ္ဖိုးေလာက္ေတာ့ ရလိုက္တယ္။ ဟိုဘက္လမ္းက အႀကီးေကာင္တို႔မ်ား တစ္ေထာင္ဖိုးေပါက္တာေတာင္ သံုးေထာက္ေလာက္ ရံႈးသတဲ့”
”ညေန ဘာေကာင္းလဲ”
”ညည္းေအ .. ေမးမေနပါနဲ႔။ ေပးျပန္ေတာ့လည္း အစိတ္ဖိုး ငါးဆယ္ဖိုးေလာက္သာ ထိုးၿပီးေတာ့ ” “ေပးမွာသာ ေပးစမ္းပါ အစ္မရယ္ … မေန႕က အဘမူးလဲထဲက အစ္မ မွန္းေပးတာေလး မနက္ပိုင္းမွာ ယူထိုးလိုက္တာ အဆင္ေျပသြားလို႔”
ထိုဂဏန္းအေၾကာင္းကို ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ စကားသံေတြက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မစဲေတာ့။ သည္ဂဏန္း ကိစၥကလည္း မနက္ကိုးနာရီေက်ာ္ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔ခင္း ၁၁ နာရီ၊ ေန႕လည္ ၂နာရီႏွင့္ ညေန ၄နာရီခြဲတစ္ႀကိမ္ ေပါင္းၿပီး တစ္ေန႔ကို ေလးႀကိမ္ေလာက္ လူအမ်ားကို ဒုကၡေပးတတ္သည္။ သူတုိ႔ကေတာ့ ဒါကုိဒုကၡဟုပင္ မထင္။ သူတို႔ေတြက မိုးလင္းလာလွ်င္ တစ္ေန႔တာအတြက္ ဂဏန္းေရြးဖို႔ ‘အဘမူးလဲ’၊ ‘ေအာင္နိမိတ္’၊ ‘ေရႊနားေတာ္’ စသည့္ ခ်ိဳင္းေတြ ေျပး၀ယ္သူက ၀ယ္၊ မနက္စာစားရင္း ဂဏန္းဖလွယ္ႏွင့္၊ အရိပ္ေကာင္းသည့္ ေနရာရွာၿပီး တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း ဂဏန္းစကားေျပာၾကသည့္သူမ်ား။
ထိုသူမ်ား ေအာ္ဟစ္က်က္စားေနသည့္ ေနရာတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ပိေတာက္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ ရွိခဲ့ပါသည္။ ေႏြဆိုလွ်င္ အေတာ္ေလး အရိပ္ရသျဖင့္ လူေတြအတြက္ေရာ ေက်းငွက္သာရကာေတြ အတြက္ပါ ခိုနားစရာ ေနရာပင္။ ေက်းငွက္တုိ႔၏ ဘာသာဘာ၀ ေအာ္ျမည္သံႏွင့္ စည္ကားခဲ့ရသည့္ ထိုပိေတာက္ပင္ကို သူတို႔ လမ္းႀကီး ကတၲရာခင္းရန္ ခုတ္လွဲလုိက္ရသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ထိုေနရာတြင္ ဂဏန္းသံတို႔သာ ညံေနေတာ့သည္။ တစ္ေက်ာ့့ထဲလား ဆုိေတာ့လည္းမဟုတ္ျပန္။ ေန႔ခင္းတစ္ခါ၊ ညေနတစ္ခါ။
ေန႔လည္ေန႔ခင္း တစ္ေရးႏုိးလို႕ လမ္းထိပ္ ထြက္ၿပီး မုန္႔တီသုတ္ စားသည့္ အခ်ိန္တြင္လည္း သည္အေၾကာင္းေတြကုိပဲ ၾကားရျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လမ္းထိပ္ မုန္႔တီဆိုင္ကေတာ့ ဂဏန္းထက္ စကားပုိစံုေလသည္။ မုန္႔တီကို တစ္မွ်င္ခ်င္း စားရင္းေသာက္ရင္း လုပ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ သူတို႔ေျပာၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားက လမ္းထဲက ထြက္လာသမွ်၊ ျဖတ္သမွ် လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီအေပၚ လိုက္ၿပီး ေျပာင္းသြားတတ္သည္။ မုန္႔တီသုတ္တစ္ပြဲကို တစ္နာရီေလာက္ ထုိင္စားၿပီးလွ်င္ေတာ့ တစ္ရက္တာ အတြင္းေရာ၊ တစ္ပတ္တာ အတြင္းက သတင္းစံုကိုပါ ျခံဳငံုမိေပၿပီ။ သူ႕အတြက္ေတာ့ မုန္႔တီတစ္ပြဲ ပိုက္ဆံ ၂၀၀ ေပးစားရင္း သတင္းနားစြင့္ရသည္မွာ ဂ်ာနယ္ ငါးေစာင္ ဖတ္ရတာထက္ပင္ စံုစံုလင္လင္ ၾကားရသည္မို႔ ဒါက တစ္ေန႔တာအတြင္းမွာ သူအႀကိဳက္ဆံုး အစီအစဥ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ဂ်ာနယ္ထဲ မပါတတ္သည့္ သတင္းေတြေတာင္ ၾကားရတတ္ေသးသည္။
“ဗ်စ္ .. ဗ်စ္” (မုန္႔တီသုပ္နယ္ေနသံ)
” အပြင့္ကို သိတယ္မဟုတ္လား … မေန႔ကက ေတာ္ေတာ္ေလး ညဥ့္နက္မွ အိမ္ျပန္လာတာ။ လိုက္ပို႔တဲ့ကားက အေကာင္းစားႀကီးေတာ့”
” ဗ်စ္ ….ဗ်စ္”
“ညီမေလး အသုပ္ထဲ ငရုတ္သီးမႈန္႔ထည့္မလား”
“မထည့္ဘူးအစ္မ”
“ေအးေအး … သူ႕အေမမညြန္႕စိန္ကေတာ့ အရပ္ကို လိုက္ၾကြားေနတာ … သူ႕သမီးအပြင့္ရဲ႕ ဘဲက သူေဌးဆိုပဲ … သူမို႔လို႔ ဒီလိုေျပာေနတာ … သူ႕သမီးကျဖင့္ တင္မရွိ၊ ရင္မရွိပါ မခင္ျမရယ္။ … မစန္းေျပာတာေတာ့ သူေဌးက ေကာင္မေလးထက္ အသက္ ၂၀ ေလာက္ႀကီးတယ္ ဆိုလားပဲ … ၄၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိေရာေပါ့တဲ့ … ကလပ္မွာ ေတြ႕ၾကတယ္ဆိုလား .. ဘာလားပဲ .. ညီမေလး .. မက်ည္းရည္နဲ႔ သုပ္မွာလား၊ အခ်ဥ္ရည္နဲ႔ သုပ္မွာလား”
” ဗ်စ္ ….ဗ်စ္”
“မန္က်ည္းရည္နဲ႔ သုပ္ေပးအစ္မ”
” မသန္းၾကည္တို႕အိမ္မွာ လူငွားအသစ္တင္တာ ပါလာတဲ့ ေကာင္မေလးက ေမာ္ဒယ္ဆိုပဲ …. သူ႕အိမ္ ဆယ္ေပသာသာကို အေပၚထပ္ တစ္ထပ္ထဲ ငွားတာ သံုးေသာင္းခြဲတဲ့ေအ … ေပးေနတဲ့ သူကလည္း ေပးေနတာပဲ … ေမာ္ဒယ္က ဒီလို ရပ္ကြက္ထဲ အိမ္လာငွားေနသတဲ့ … ၾကားၾကားဖူးဘူး … မေန႕ညေနက လမ္းသလားလို႕ေတာ့ ေတြ႕လုိက္ပါရဲ႕ေအ … ေမာ္ဒယ္တဲ့ ပိန္ကပ္ေနတာမ်ား လက္ဖ်ံရိုးေလးေတြဆို ငါမီးေမႊးတဲ့ ထင္းရႈးဆီေခ်ာင္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္ …. ဒါနဲ႔ ညီမေလး နံနံပင္နဲ႔ ဆီခ်က္အေပၚက တင္မွာလား”
” ဗ်စ္ ….ဗ်စ္”
“နံနံပင္ပဲ ဆီခ်က္မထည့္ဘူးအစ္မ ”
ေျပာလိုက္ဆိုလိုက္ ဗ်စ္ၿပီးရင္း ဗ်စ္လိုက္ႏွင့္ အေၾကာင္းအရာ သံုးေလးမ်ိဳး စံုလွ်င္ေတာ့ စိစိညက္ညက္ေက်ေနေသာ မုန္႔တီသုပ္တစ္ပြဲ စားရပါသည္။ သတင္းလည္း ၾကားရ အစားလည္း စားရမို႔ ေန႔ခင္းပိုင္း အစီအစဥ္ကို နားဆင္ရန္ မုန္႔တီဆိုင္တြင္ သူ႕ပရိသတ္ႏွင့္သူ စည္ကားေနတတ္ျပန္ပါသည္။
ေနသိပ္ျပင္းသည့္ ေန႔မ်ိဳးဆိုလွ်င္ အျပင္မထြက္ဘဲ တစ္သည္ၿပီး တစ္သည္ လာေနသည့္ မုန္႔သည္မ်ားကိုလည္း ေစာင့္ၿပီး ၀ယ္စားႏုိင္ေသးသည္။ သူတို႔ ရပ္ကြက္က သာမန္ လက္လုပ္ လက္စားကအစ သေဘၤားသား၊ အရာရွိစသည့္ လူတန္းစားစံု ေနေသာအရပ္မို႕ တတ္ႏုိင္သည့္ သူေရာ၊ မတတ္ႏုိ္င္သည့္ သူေတြပါ စုေ၀းေနေလေတာ့ ၾကက္ဥေခါက္မုန္႔သည္ ကအစ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ မေရြးသည္အထိ ေစ်းသည္အစံု လာေရာင္းတတ္ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ မုန္႔သည္က တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း ျပတ္လပ္သည္မရွိပဲ လာေနက်ပါ။ ေန႕ခင္းဘက္ကေတာ့ အဆာေျပ စားသည့္အခ်ိန္မို႔ အသည္က ပိုစံုသည္။
စမူဆာသုပ္၊ ဘယာေၾကာ္သုပ္၊ ေရႊရင္ေအး၊ မုန္႔လက္ေဆာင္း၊ မုန္႔လက္ေကာက္ေၾကာ္၊ မုန္႔တုိ႔ဆန္၊ မုန္႕ဦးေႏွာက္၊ သာကူ၊ ငွက္ေပ်ာေပါင္း၊ မုန္႔ၾကာစိ၊ ထန္းသီးမုန္႔၊ ျပာရည္ထုတ္၊ ေကာက္လိႈင္းတီမုန္႔၊ ဒါေတြက သူတုိ႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ရပ္ကြက္ထဲမွာ ျမင္ေတြ႕ေနၾက ေစ်းသည္ေတြ၊ ခုတေလာ သူတို႔ဆီတြင္ ေခတ္စားေနသည္မွာ ေစ်းသည္ေတြက သူတုိ႔ ေရာင္းတာကို ပါးစပ္ကေန ကိုယ္တိုင္ မေအာ္ေတာ့ဘဲ အသံသြင္းထားသည့္ တိတ္ေခြေလးကို ဖြင့္ေရာင္းၾကသည္။ သရက္သီး၊ ေဂြးသီး၊ ေရွာက္သီးကို ပုစြန္ေျခာက္မႈန္႔၊ ငံျပာရည္၊ ငရုတ္သီးမႈန္႔၊ သၾကား၊ ဆားတို႕ႏွင့္ ေရာနယ္ ေရာင္းတတ္သည့္ အသည္ေလးေတြဆိုလွ်င္ တစ္နာရီျခား တစ္ခါေလာက္ လာတတ္သည္။ အစက သူေတာင္ တစ္သည္တည္းက အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ျဖတ္ေရာင္းေနသည္ဟု ထင္ခဲ့သည္။ ေမးၾကည့္မွ သူတို႕က ဒီတစ္မ်ိဳးတည္းကို လွည္းေတြႏွင့္ လွည့္ေရာင္းၾကသည္တဲ့။ သူတုိ႔အလုပ္ကလည္း သူတို႔ဟာ သူတို႔ေတာ့ ကိုက္သည္။ တစ္ေန႕ လွည္းငွားခ ငါးရာေပးၿပီး က်န္သည့္ ပစၥည္းေတြကို အသင့္ေရာင္းရံု ဗူးခြက္ကအစ စီစဥ္ေပးသည့္ သူမ်ားထံမွ ၀ယ္လို႔ရသည္။ လာေရာင္းသမွ် ေစ်းသည္ေတြထဲမွာ သူစိတ္အညစ္ရဆံုးက ေရခဲေခ်ာင္းသည္။
ခုလည္း သူ႕အိမ္ေရွ႕ကေန တတိေျမာက္ အသည္ ျဖတ္သြားျပန္သည္။ သည္အသည္ လာေလတိုင္း ေတာ္ေတာ္ေလး နားၿငီးရေတာ့သည္။ ေရခဲေခ်ာင္းကို ကေလးအသံသြင္းၿပီး လိုက္ေရာင္းသည္။ ကေလးက သူ႕ေရခဲေခ်ာင္းေကာင္းပံုကို ေၾကာ္ျငာေနပံုမွာ နည္းနည္းမွ စိတ္၀င္စားစရာမေကာင္း။
“ေဆးသၾကား လံုး၀မပါ .. မုိက္ကယ္ .. အဆင့္ျမင့္ .. သဘာ၀ … ႏုိ႕မလိုင္ေခ်ာင္း .. စေတာ္ဘယ္ရီ … ေခ်ာကလက္” သည္ၾကားထဲ ေအာ္သံကလည္း ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္းႏွင့္ ေန႕လည္ေန႔ခင္း တစ္ေရးတစ္ေမာ အိပ္ခ်ိန္မွာ ထိုေရခဲေခ်ာင္းသည္ေၾကာင့္ တစ္ခါတရံ အိပ္ေရးပ်က္ရေသးသည္။
ေနမ၀င့္တ၀င္ အပူရွိန္ေလး ရွိေသးသည့္ အခ်ိန္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ သူတုိ႔ လမ္းထဲမွ လူတစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ထြက္လို႕ တစ္ေန႔တာ၏ ဘိတ္ဆံုးအၾကိမ္တြင္ ထြက္မည့္ ဂဏန္းအတြက္ ရင္တမမ ေမွ်ာ္လင့္တၾကီး ေစာင့္ေနတတ္သည္။ သူ႕အဖို႕မွာေတာ့ ညေနခင္း ေနေအးခ်ိန္တြင္ စာဖတ္တတ္သည္မို႔၊ အိမ္ေရွ႕က ေရတိုင္ကီကို ေက်ာမီွ၊ ျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြကုိ ေငးလိုက္ စာဖတ္လိုက္ျဖင့္ ဇိမ္ယူရသည္က အေတာ္ေလး ေနသာထိုင္သာ ရွိလွသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ‘’သံုးရွစ္’’ တဲ့ေဟ့..ဟု လမ္းထိပ္ဆီက ေအာ္သံၾကားရၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ တဆက္တည္း ပြတ္ေလာရိုက္လာ တတ္သည့္ အာေမ႗ိတ္ အသံမ်ားေၾကာင့္ သူ႕ စည္းစိမ္ပ်က္ရျပန္သည္။
ထို႔ေနာက္တြင္မေတာ့ သူတို႕ ရပ္ကြက္ထဲမွ ႏွစ္လံုးခင္မ်ား၏ တစ္ေန႕တာ ဂဏန္းရီဗ်ဴး အစီအစဥ္ကို ၾကားနာရေတာ့မည္။ ေနေအးလွ်င္ ဟိုအိမ္ဒီအိမ္မွ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ထြက္လာသည့္ ကေလးေတြက လမ္းေလွ်ာက္သူ ေလွ်ာက္၊ ေဆာ့သူ ေဆာ့ႏွင့္ အေမခ်င္း အတင္းတုတ္ေနခ်ိန္တြင္ သူတို႔က ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေျပးၾကလႊားၾကၿပီ။ ထိုသို႔ ေျဗာင္းဆန္ၾကသည့္ အထဲတြင္ သူ႕ေမာင္၀မ္းကြဲ ေတြႏွင့္ ညီမေတြလည္း ပါေသးသည္။ ထုပ္ဆီးတိုး၊ ေဘာလံုးကန္၊ ၾကက္ေတာင္ရိုက္ႏွင့္ အရြယ္ခ်င္းကလည္း မညီၾကသည္မို႔ ခဏခဏ ျငင္းလိုက္ၾက၊ ရန္ျဖစ္လိုက္ၾကႏွင့္ ညေနဆည္းဆာကို ခံစားလို႔ မရေအာင္ ဆူညံေနၾကေတာ့သည္။
သူတို႕ လမ္းထဲမွာ အပ္က်သံမွ်ပင္ မၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္သြားၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေျပာစရာမလိုဘဲ အလိုလုိ သိရမည္က ကိုရီးယားကားျပခ်ိန္ဟု။ တစ္လမ္းလံုး ကေလးေရာ လူႀကီးပါ တညီတညြတ္တည္း ႀကိဳက္ၾကတာဟူ၍ ရုပ္ျမင္သံၾကားက ျပသည့္ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားသာ ရွိသည္။ အျပင္ေလာကမွ အသံမ်ားက အခ်ိန္တန္လွ်င္ ၿငိမ္သက္ သြားတတ္သည့္တို္င္ အိမ္တြင္းက အသံေတြကိုေတာ့ မၾကားခ်င္လည္း ၾကားရတတ္သည္။ ကိုရီးယားေတြကို ႀကိဳက္တာခ်င္း တူသည့္တိုင္ အသက္ခ်င္းမတူ၊ အႀကိဳက္ခ်င္း မတူသူေတြၾကားမွာ အႀကိဳက္က ထပ္မံကြဲျပန္သည္။ သူ႔အိမ္မွာေတာ့ သည္အခ်ိန္ဆို အငယ္မက ဗိုလ္အက်ဆံုး။ သူက ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ ပ်ံတန္တန္ လူငယ္ဇာတ္လမ္း ၾကည့္ခ်င္သည္။ အႀကီးေကာင္က စစ္ကားေနာက္ခံ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးမွ ႀကိဳက္သည္။ အေမႏွင့္ အေဖက်ေတာ့ မိသားစုဇာတ္လမ္းမွ စ်ာန္၀င္သည္။ သူ႕အတြက္ေတာ့ အဆိုပါ ျငင္းခုန္မႈတြင္ မပါ၀င္ခ်င္သျဖင့္ အေပၚထပ္သို႕ တက္ၿပီး ေအးရာေအးေၾကာင္း စာဖတ္သည္။
သည္ေလာက္ႏွင့္ပင္ သူ၏ တစ္ေန႔တာကို ပတ္၀န္းက်င္မွ အသံေပါင္းစံုကို မၾကားခ်င္လဲၾကား၊ ၾကားခ်င္လည္း ၾကားႏွင့္ပင္ ကုန္ဆံုးေနက်။ မ်က္လႊာခ်လို႕ မအိပ္ခင္ အထိေတာ့ ထိုအသံမ်ားႏွင့္ လြတ္ကင္း၍မရႏုိင္။ တစ္ေန႔တာ အစီအစဥ္က အိပ္ေပ်ာ္မွပင္ ၿပီးဆံုးသည္ မဟုတ္ပါလား။ တခါတေလ ဓာတ္ျပားေဟာင္းၾကီးကို အဖန္ဖန္ ၾကားရရင္း၊ တခါတေလေတာ့ အသစ္အဆန္းေလးမ်ား ၾကားရႏွင့္ သူလည္း နားေထာင္ရင္း နားေထာင္ရင္း …..။
‘’ဒုန္း’’
“၀ုန္း’’
“ဂလြမ္း’’
“နင္မိုက္ရိုင္းလွခ်ည္လား ေသာက္ၿပီးျပန္လာရင္ မိသားစုကို မူးၿပီးရမ္းဖုိ႕ပဲသိတယ္’’ “ဖေအျပန္လာတာကို သားသမီးေတြက ထမႀကိဳဘဲ အိပ္ေနၾကတာေကာင္းသလား။ ဘာမိသားစုလဲ’’
“ေသနာရဲ႕ နင္ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္ကိုလဲၾကည့္ဦးေလ … ကေလးေတြကိုသြားမႏိႈးနဲ႕ မနက္ေက်ာင္းတက္ရဦးမွာ … တယ္ .. ငါေျပာေနတယ္ေနာ္.. ကေလးေတြကိုသြားမထိပါနဲ႔ဆို’’ “ဟ .. ငါေမြးထားတဲ့သားသမီး ငါထိတာ ဘာျဖစ္လဲ။ နင္လင္ငယ္ထားၿပီး ေမြးထားတာေတြမို႔လား .. ထ.. အခုထၾက..အေဖလာလို႕မွ ထမင္းခူးခပ္ ေကြၽးရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး .. ဖေအကေတာ့ ပင္ပင္ပန္းပန္း တစ္ေနကုန္ရွာရတာ’’
“နင္ျပန္လာခ်ိန္က လူျပန္လာခ်ိန္လားဟဲ့ .အကာင္စုတ္ ဒုကၡကိုေပးတယ္ … … + -* @ # % $ % & * + ”
ဆူဆူညံညံအသံမ်ားေၾကာင့္ သူတုိ႔ ေျခရင္းအိမ္က လင္မယား ရန္ျဖစ္ျပန္ၿပီဟု သိလိုက္ရပါသည္။ ထိုလင္မယား၏ သန္းေခါင္ယံ အခ်စ္စမ္းၾကသည့္ ေတးသံသာက သူတုိ႕အတြက္ေတာ့ တစ္ပတ္မွာ တစ္ခါေလာက္သာ ၾကားရသည့္ စပယ္ရွယ္ပရိုဂရမ္။ သူတုိ႔ ရပ္ကြက္မွာေတာ့ လူစိတ္၀င္စားမႈ အခံရဆံုးက႑မ်ားတြင္ ဤကဲ့သုိ႔ ရန္ျဖစ္သံမ်ားလည္း ပ ါ၀င္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အိပ္ရာထဲမွ နားေထာင္ၾက၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း အိမ္တံခါးေတြ၊ ျပတင္းေပါက္ေတြဖြင့္ၿပီး အျပင္ပါ ထြက္ၾကည့္ၾက၊ နားေထာင္ၾက၊ စနည္းနာၾကႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မရိုးသည့္ အစီအစဥ္ပင္။ အခုလည္း ေျခရင္းအိမ္မွ လင္မယား၏ ဆဲဆိုသံေတြက တစ္လမ္းလံုးကို ဆြဲေဆာင္ေနျပန္ပါၿပီ။
သူ႕အသက္ ေငြရတုကာလကို ေက်ာ္လာသည့္တိုင္ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကတည္းမွ နားဆင္ခဲ့ရေသာ ေတးသံသာႏွင့္ ေတြ႕ျမင္ေနရေသာ ျမင္ကြင္းကား အသြင္ေျပာင္းသည့္တိုင္ အႏွစ္မေျပာင္းသြား။ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဒီလုိပဲ ရွိတယ္” ဟု သူ ေအာ္ရမည္ေလလား။
ယုပမ္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁ ၊ ၂၀၁၁
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁ ၊ ၂၀၁၁
ဤေနရာမွ တဆင့္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
0 comments:
Post a Comment