(၁)
ေလတိုက္လိုက္တုိင္း တရွဲရွဲ ျမည္ေလ့ရွိသည့္ သစ္ရြက္ခ်င္း ပြတ္တိုက္တိုးေ၀ွ႕သံကို ေႏြ ႏွစ္ျခိဳက္သည္။ ဒါကမွ သဘာ၀ ေတးသံအစစ္ဟုပင္ ခိုင္ခိုင္မာမာၾကီး ေကာက္ခ်က္ခ် လုိက္ေသးသည္။ ၾကည့္စမ္းပါဦးေတာ့။ လျပည့္ညမို႔ ေဘာ္ေငြေရာင္တလက္လက္ ထေနေသာ ၀န္း၀န္းေမာက္ေမာက္ ဆန္းလသီတဂူက အင္ႏွင့္ အားႏွင့္ ထြန္းပေနသည္မွာ မဟာပထ၀ီေျမျပင္ေပၚသို႔ပင္ အိဆင္းက်လာေတာ့ မည့္ႏွယ္။ လေရာင္ ရႊန္းျမျမသည္ ေခါင္းရင္း ျပတင္းေပါက္မွတဆင့္ ေႏြ႕အခန္းထဲသုိ႔ ညင္ညင္သာသာ ျဖာက်ေနသည္။ အကိုင္းခ်င္းယွက္၊ အပင္ခ်င္း ဆက္လုမတတ္ ၾကီးမားတုတ္ခိုင္လွေသာ သက္တမ္းရင့္ မန္းက်ည္းပင္ၾကီး ႏွစ္ပင္ ထီးထီးမားမားၾကားမွ ဖိုးေရႊလကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ငယ္ငယ္တုန္းက အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပစ္ေပၚတြင္ ၾကီးေတာ္ၾကီး၏ ရင္ခြင္ထဲ၌ ေမွးစက္ကာ “ထမင္းဆီဆမ္း ေရႊလင္ပန္းနဲ႔ ေပးပါ” ဟူ၍ ဖိုးလနတ္သားထံ ပူဆာဖူးခဲ့သည္ကို အမွတ္ရသည္။
ဖိုးလနတ္သားဆိုသည္မွာ တကယ္ေတာ့ ကေလးေတြ စိတ္အာသာေျပေစရန္ ဖန္တီးထားေသာ ပံုျပင္ထဲမွ ဇာတ္ေကာင္တခုရယ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုဇာတ္ေကာင္သည္ ေႏြ႕အတြက္ေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္မႈ သက္သက္အျဖစ္သာ တည္ရွိမေနခဲ့ေပ။ ေႏြ၏ နတ္သားသည္ ထမင္းဆီဆမ္း ေရႊလင္ပန္းသာမက၊ ေႏြ အလုိရွိပါက ေကာင္းကင္တမြတ္ ၾကယ္ကုိလည္း ဆြတ္ေပးမည့္သူ။ ကိုကိုသည္ ေႏြ႕အဖို႔ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀မွသည္ ယခုအခ်ိန္တိုင္ ထာ၀ရ သူရဲေကာင္းပင္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ေလတခ်က္ အေ၀့တြင္ လိႈက္ခနဲ သင္းၾကဴသြားေသာ စပယ္ပန္းရနံ႔ေလးေၾကာင့္ ကိုကိုႏွင့္ ေႏြတုိ႔၏ ျဖဴစင္ေသာ အတိတ္ကာလေလးကို ေအာက္ေမ့ရျပန္သည္။ ေႏြက မိန္းကေလးပီပီ ပန္းဆိုလွ်င္ ဘာပန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္းသည္းလႈပ္ခဲ့သည္ကိုး။
ေႏြတုိ႔ ေတာမွာဆိုတာ ဘာပန္းရွိမွာမုိ႔လဲ။ ျခံ၀န္းထဲ ပ်ိဳးေလ့ရွိသည့္ စံပယ္၊ ႏွင္းဆီ၊ ျမတ္ေလး၊ ဆပ္သြားဖူး၊ ယုဇနပန္း၀ါ၀ါေလးမ်ားႏွင့္ လမ္းေဘး၀ဲယာ အေလ့က် ေပါက္ေလ့ရွိေသာ ေတာပန္းေလးမ်ားသာ ပန္းရယ္လုိ႔ ျပစရာရွိသည္။ ေဒသက ကႏၱရာဆန္ေသာ သဲေျမ၊ သဲေခ်ာင္း ပတ္လည္၀ိုင္းေသာ ေနရာတြင္ တည္ရသည့္ ရြာမို႔ ေရခံေျမခံ မေကာင္းလွ။ ေႏြရာသီဆိုလွ်င္ တညီးညီးေတာက္ေလာင္ ေနသည့္ သဲပူေျမႏွင့္ ကြင္းေခါင္ေခါင္မွ လွိမ့္တိုက္လာေသာ ေလပူေတြေၾကာင့္ ယာထဲ၊ ကြင္းထဲ ဆင္းရသူမ်ား အပူဒဏ္ကို ႏွစ္ဆမွ် ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံစားရသည္။ ေတာ္ေသး၏။ ရြာထဲမေတာ့ ေႏြတို႔ ဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္က စိုက္ပ်ိဳးခဲ့သည့္ မန္က်ည္း၊ ကုကၠိဳလ္၊ ထေနာင္း၊ စိန္ပန္း၊ တမာ အပင္မ်ားေၾကာင့္ အရိပ္ရအပင္မ်ား အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆုိင္းျဖင့္ သာေတာင့္သာယာ ေနထိုင္ႏုိင္ပါ၏။
ေျမမေကာင္းေလေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးေရးလည္း မယ္မယ္ရရ လုပ္လုိ႔ မရေပ။ ေတာင္သူဆိုလုိ႔ ယာေလး တကြက္၊ ႏွစ္ကြက္ေလာက္သာ လက္ထဲျပစရာ ရွိမည္။ ေတာင္သူၾကီးရယ္လို႔ မရွိ။ က်န္သူမ်ားက ယကၠန္းခတ္လိုက္၊ ပဲဆြတ္ခ်ိန္ ပဲဆြတ္၊ ၀ါေကာက္ခ်ိန္ ၀ါေကာက္၊ သည္ရာသီအခ်ိန္မ်ိဳး မဟုတ္လွ်င္ေတာ့ ဖ်ာယိုင္ေပါ့။ ယာပိုင္သူ အမ်ားစုကလည္း ရြာအေရွ႕ဘက္မွ ရွားေတာၾကီးကို ျဖတ္ၿပီး ႏွစ္တိုင္ခန္႔သြားရေသးသည့္ ေယာေခ်ာင္း တဘက္ကမ္း ေရယဥ္ရြာနားတြင္သာ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးၾကသည္။ ေႏြ ေက်ာင္းက ျပန္လာလို႔ သည္ယာေတာၾကီးမွ ျဖတ္ရေလတိုင္း လြတ္လပ္ေပါ့ပါးမႈကုိ ခံစားရသည္။ ဘယ္အခ်ိန္ ၾကည့္ၾကည့္ ရႈမျငီးစရာ ယာေတာျပင္သည္ ေဆာင္းအခါ၌ အလွဆံုးဟု ေႏြ ထင္သည္။ ၾကက္သြန္ခင္းစိမ္းျမျမ၊ ေျပာင္းဖူးခင္း၊ ေနၾကာခင္း၊ ေဆးရြက္ၾကီးခင္း တေမွ်ာ္တေခၚႏွင့္ မနက္ေ၀လီေ၀လင္း အရုဏ္ပ်ိဳ႕ခ်ိန္ ေနေရာင္မွိန္ပ်ပ်ေအာက္တြင္ ေယာေခ်ာင္းၾကီး အထက္၌ ျမဴေတြဆိုင္းလုိ႔။ လြမ္းစရာၾကီးရယ္ပါ။
သည္လိုရႈခင္း၊ သည္လို ရနံ႔၊ သည္လို သဘာ၀ပံုရိပ္ေတြသည္ ေႏြ႕ႏွလံုးသားထဲက ဘယ္အခါမွ ေပ်ာက္ပ်က္သြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အတိတ္ပန္းခ်ီကားထဲတြင္ ေႏြႏွင့္အတူ တပူးပူးတတြဲတြဲ ရွိခဲ့သည့္ ကိုကို႔ကိုေရာ ေမ့ေပ်ာက္စရာလား။ မေမ့ႏုိင္လုိ႔သာ ဤေနရာ ဤဌာနကို တခါတေခါက္ ျပန္ေရာက္ခဲ့ရၿပီပဲေလ။ သည္အေၾကာင္းေတြ ကိုကို႔ကို သိေစခ်င္စမ္းလွသည္။ မိုးက်တိုင္း ေရစီးသန္လွသည့္ ေယာေခ်ာင္းေရ အရွိန္ေၾကာင့္ ကမ္းပါးေတြ တျဖည္းျဖည္း တုိက္စားခံရ၊ ျပိဳက်ခဲ့ရသလုိ တေရြ႕ေရြ႕ ကုန္ဆံုးခဲ့ေသာ အခ်ိန္သည္လည္း ကိုကို႔စိတ္ေတြကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့ၿပီလား။
ည ကုိးနာရီပင္ ခြဲလုၿပီ။ တကယ္ဆုိ ေမာင္ေခ်ာတေယာက္ ျပန္လာဖုိ႔ သင့္ၿပီ။ ေႏြ သည္ေလာက္ အျဖစ္သည္းၿပီး တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ျဖစ္ေနတာ နည္းနည္းပါးပါး အေၾကာင္းျပန္လာဖို႔ေတာ့ ေကာင္းသည္ဟု အျပစ္တင္ ေစာလုိက္မိသည္။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုကိုႏွင့္ မေတြ႕လို႔လား။ ကိုကိုကပဲ ေႏြ႕ကို မေတြ႕ခ်င္ပါဟူ၍ ျငင္းဆန္ေနလို႔ ေမာင္ေခ်ာ ေဖ်ာင္းဖ်ေနရသလား။ ေႏြ စိတ္ေမာလွပါသည္။
အေနာက္ေတာင္ ေထာင့္မွ လွ်ပ္ပန္းႏြယ္တုိ႔ တခ်က္တခ်က္ လက္သြားသည္ကို ျမင္လုိက္ရသည္။ ေလထဲမွ မိုးေငြ႕ပါသလုိလို ခံစားမိသည္။ မိုးရြာေတာ့မည္ထင့္။ အညာမိုးဆိုတာ သိပ္မွန္းလုိ႔ရတာမဟုတ္။ မရြာေတာ့လည္း မရြာလို႔၊ ရြာျပန္ေတာ့လဲ တအုန္းအုန္း၊ တ၀ုန္း၀ုန္း။ မုိးကသည္း၊ ေလကထန္ဆိုလွ်င္ ေယာေခ်ာင္း၏ ေရစီးသံက ေၾကာက္စရာ သတၱ၀ါတေကာင္ ေအာ္ျမည္ေနသလုိ ထိတ္လန္႔စရာ ေကာင္းလွသည္။
“ဟဲ့ ရွင္ေႏြ ဒီခေလးမ မအိပ္ေသးဘဲကုိး။ မိုးခ်ဳပ္ေနၿပီ။ ညည္႔ ေမာင္ေခ်ာလဲ ေမွ်ာ္မေနနဲ႔ေတာ့။ ဒီအေကာင္ ေတာင္ဆို ေျမာက္ေရာက္တာရယ္။ ဘယ္သေ၀ထိုးေနမွန္းမသိ။ တကတည္းေတာ္.. အကဲပိုလိုက္တဲ့ မိန္းမ။ သူ႕မယ္ ေရာက္ကတည္းက ေအးေအးလူလူကို မရွိဘူး။” ၾကီးေတာ္က ေထ့သလုိ၊ ေငါ့သလိုႏွင့္ ႏွစ္သိမ့္ေပမယ့္ ေႏြ နားမ၀င္ႏုိင္ပါ။ ေႏြေခါင္ေခါင္ မိုးျခိမ္းသလို ေႏြ႕ရင္ထဲမယ္ ပူေလာင္ထစ္ခ်ဳန္း ေနရပါသည္။
“ေႏြ ေစာင့္ခ်င္ေသးတယ္ ၾကီးေတာ္။ မိုးကလည္း ျခိမ္းရံု ျခိမ္းတာပါ။ ရြာမယ့္ဟန္ မရွိပါဘူး။”
“မေျပာတတ္ေပါင္ေအ။ ဒီဘက္မယ္ ဥတုရာသီ မမွန္တာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဦးေကသရ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့ ႏွစ္ကတည္းပဲ။ အဲတုန္းက မိုးေခါင္လိုက္တာ လြန္ေရာ။ မိုးက်ရမယ့္ အခ်ိန္ မက်။ အႏွံသီးခ်ိန္လဲ ေအာင္ေရေလးမွ မရ။ ပဲေပၚခ်ိန္က်မွ တအုန္းအုန္း ထရြာလို႔။ တေပါင္း၊ တန္ခူး သူ စိတ္ရွိလုိ႔ ရြာရင္လဲ ဒီမယ္ မဆန္းေတာ့ပါဘူးေအ။”
ၾကီးေတာ္ စကားေၾကာင့္ ပိုၿပီး စိတ္ပင္ပန္းရျပန္သည္။ ဆယ္စုႏွစ္တခုစာမွ်ေသာ ကာလအပိုင္းအျခားသည္ အရာရာကို အမွန္ပဲ ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။ ၀တ္ရံုေဟာင္းကို ခြာခ်၍ ၀တ္ရံုသစ္ ျခံဳလႊမ္းလုိက္ျခင္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္။ သည္မနက္ ရြာကို ေရာက္ေတာ့ ေႏြ ေတြ႕ျမင္ရသည့္ အသြင္အျပင္၊ ျမင္ကြင္းအဖံုဖံုသည္ ေဟာင္းႏြမ္းမႈန္မိႈင္းလ်က္။ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြသာ အေသြးအေရာင္ မေတာက္ေျပာင္ေတာ့သည္သာမက ရြာေဆြ ရြာမ်ိဳးတို႔၏ အျပံဳးအရယ္ကိုေသာ္ေတာင္မွ တိတိပပ လင္းလင္းထင္းထင္း မေတြ႕မိခဲ့။ ခါတိုင္း တေပါင္း၊ တန္ခူးဆိုလွ်င္ ေတာင္သူတုိ႔ ေငြစေၾကးစ ရႊင္ခ်ိန္မို႔ သည္ရြာတြင္ ဆိုင္းသံ၊ ဗံုသံ တညံညံႏွင့္ ထမင္းေရ ေခ်ာင္းစီး ေမာင္းတီးၿပီး အလွဴေပးေနက်။ ခုေတာ့ကား တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ကပ္ေနေသာ ရြာကေလးတြင္ လင္မယား ရန္ျဖစ္၍ ဆဲဆိုသံမ်ား၊ ကေလးငိုသံမ်ားႏွင့္သာ စီညံေနေတာ့သည္။
“ညည္းကုိလဲ ငါ အံ့ၾသတယ္သိလား။ မိန္းမၾကိဳက္ေတာ့ စိုက္စိုက္လာဆိုသလို ဣေျႏၵမရလိုက္တာ။ ဟိုကျဖင့္ အိမ္ေထာင္ ဘယ္ႏွဆက္မွန္းမသိ က်ေနေပါ့ဟာ။ ဒင္းလို လူမ်ိဳး မိုးၾကိဳးတင္လဲ ပစ္၊ ေျမတင္လဲ မ်ိဳမွ ေအးမယ္။”
ၾကီးေတာ္ စကားသံပင္ မဆံုးေသး။ ေႏြတုိ႔ ႏွစ္ထပ္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ၾကီး သိမ့္ကနဲ တုန္သြားေလာက္သည္အထိ က်ယ္ေလာင္ ျပင္းထန္ေသာ မိုးျခိမ္းသံေၾကာင့္ အသည္းငယ္သြားမိသည္။ ဒါ နိမိတ္ျပတာလား။ ေႏြ လက္မခံခ်င္။ ပိုးခနဲ ပက္ခနဲ ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္း ေျပာခ်လိုက္သည့္ ၾကီးေတာ္ကိုပင္ စိတ္ခုခ်င္မိသည္။ သည္ေလာက္ေတာ့ မေျပာသင့္ပါဘူးေလ။ အျဖစ္အပ်က္မွန္သမွ်ကို ကံဇာတ္ဆရာ အလုိက်ဟူ၍ ေႏြ ပံုမခ်ခ်င္ေသာ္လည္း အေျခအေနအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အေမွာင္ထဲကိုမွ ဇြတ္တိုး ၀င္လိုက္မိရသူမ်ားလည္း ရွိေပမည္။ ကိုကို႔အေပၚ ထားရွိေသာ ေႏြ႕ေမတၱာသည္ ဘာအစြန္းအထင္းမွ မပါ။ အုပ္လံုးပင္ မသိမ္းတတ္ေသးေသာ အရြယ္တြင္ စတင္ေႏွာင္ဖြဲ႕ခဲ့သည့္ သံေယာဇဥ္တြင္ ဘယ္လုိ ေမွ်ာ္ကိုးခ်က္ေတြ ပါေနႏိုင္မွာမို႔လဲ။
မိုး၏ ေရွ႕ေျပးအျဖစ္ တဒုန္းဒုန္း တဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ ေလၾကမ္းက စတင္ ေဆာ္ေသြးၿပီမုိ႔ ျပတင္းတံခါးမ်ား အားလံုး လိုက္ပိတ္ရပါၿပီ။ တရြာလံုး အေမွာင္အတိက်လ်က္။ လေရာင္အလင္းသည္ကား တိမ္ေမွာင္ ဖံုး၍ ေပ်ာက္ကြယ္ရေခ်ၿပီ။ ေႏြတို႔ အိမ္လို ဘတၳရီမီးေခ်ာင္း ထြန္းႏိုင္သူ အိမ္ သံုး၊ ေလးအိမ္သာ မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ မီးေရာင္ရွိေနေတာ့သည္။ ထိုစဥ္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း သရမ္းလိုက္သည့္ ေလႏွင့္အတူ ေႏြ အနံ႔တခုကို ရႈရိႈက္မိသည္။ သည္အနံ႔… သည္အနံ႔။ ေႏြ သိပ္မွတ္မိတာေပါ့။ ဘယ္လုိအနံ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေမႊးပ်ံ႕ၾကိဳင္သင္းလွ်င္ေတာ့ “ရနံ႕” ဟုသာ သံုးႏႈန္းမည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္အနံ႔ဆိုလွ်င္မူကား “အနံ႕”၊ “နံသည္” ဟု ေျပာတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ သည္လို ေအာ္ဂလီဆန္စရာ အနံ႕ကို ေႏြသည္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး၊ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး ရႈရိႈက္ေနမိသည္။ ေႏြ႕လိုပင္ သည္အန႔ံကို ဘယ္သူမွ မၾကိဳက္။ ၾကီးေတာ္လည္း မၾကိဳက္။
“ျပတင္းေပါက္ေတြ ပိတ္စမ္းပါ ျမန္ျမန္။ လက္ခုပ္ပန္း အနံ႔ေတြ နံလြန္းတယ္ေအ” ဟူေသာ ၾကီးေတာ္၏ ကပ်ာကယာ ေလာေဆာ္သံကို ၾကားလိုက္ရသည္။
(၂)
“ၾကီးေတာ္ … ၾကီးေတာ္ ကိုကို မေကာင္းဘူး။ ဘာပန္းၾကီးမွန္း မသိဘူး။ ေႏြ႕ကုိ လာေပးတယ္။ အီးေစာ္နံတယ္”
ၾကီးေတာ္က ခ်ည္မွ်င္ရွင္းေနရာမွ ေႏြ႕ကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး ရယ္သည္။ ပန္းၾကိဳက္လွပါသည္ဆိုေသာ ကေလးမ၊ ဘယ္ပန္းျမင္ျမင္ အငမ္းမရလွသည့္ ကေလးမ မွတ္စမ္းဟဲ့ဟု ဆုိေတာ့မေယာင္။
“အဲဒါ လက္ခုပ္ပန္းလို႔ ေခၚတယ္ မိေႏြရဲ႕။ ဒီေလာက္နံတဲ့ ပန္းကို ဒီကေလးကလဲ…” ကိုကို႕ဘက္သို႔ လွည့္ကာ ၾကိမ္းရင္း “ကိုကိုက ႏွမေလးကို ခ်စ္လုိ႔ ေျပာင္တာပါကြယ္။ ဒီပန္းက ပန္လို႔မရဘူး” ဟု ေႏြ႕ကို ေခ်ာ့ေလသည္။
သည္ေလာက္ နံသည့္ပန္းကို ပန္ခ်င္လွပါသည္ဟူ၍ ေႏြ ဇြတ္အတင္း ပူဆာမွာကို ၾကီးေတာ္ စိုးရိမ္ေနဟန္ ရွိသည္။ ေႏြက ေျပာရသည္မဟုတ္။ သရက္ဖူးေတြကိုေတာင္ ပန္မည္တကဲကဲ လုပ္တတ္ေသးသည္ကိုး။ ေႏြတို႔ ၀ိုင္းထဲက စပယ္ရံုၾကီး ေဖြးေဖြးလႈပ္ေအာင္ ပြင့္ၿပီဆိုလွ်င္ ပြင့္သမွ် ပန္းအားလံုး ေႏြ႕ေခါင္းေပၚသို႔ တင္ခ်င္သည္။ ၾကီးေတာ္က ပန္းတခ်ိဳ႕ကို ဘုရားသုိ႔ ကပ္သည္။ က်န္တာေတြကိုေတာ့ ၾကိဳးျဖင့္ သီျပီး အုိမီဂါဆံပင္လုိ ကုပ္ေပၚ ၀ဲက်ေနေသာ ေႏြ၏ ဆံႏြယ္ေလးမ်ားအထက္၌ ၀ိုင္းပတ္ေပးလိုက္သည္။ ပန္းပြင့္တာ နည္းလွ်င္ေတာ့ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ကိုသာ ကလစ္ျဖင့္ ညွပ္ၿပီး ပန္ေပးတတ္သည္။ ကိုကိုကလည္း ပန္းၾကိဳက္ေသာ ေႏြ႕အတြက္ ဦးေကသရ ေက်ာင္း၀န္းထဲတြင္ မနက္တုိင္း ခေရပန္းေကာက္ၿပီး ေပးတတ္ေလသည္။ ခေရပန္းေျခာက္မ်ားကုိေတာ့ ၾကီးေတာ္က အုန္းဆီထဲတြင္ ထည့္စိမ္ေလသည္။ ခေရပန္းရနံ႕သင္းေသာ အုန္းဆီ၀ ေနသည့္ ေႏြ၏ ေကသာေၾကာ့အထက္တြင္ ပန္းတမ်ိဳးမဟုတ္ တမ်ိဳး အျမဲေနရာ ယူေနတတ္ေလသည္။ သည္လက္ခုပ္ပန္းက လြဲလွ်င္ေပါ့။ အဆုပ္လိုက္ ပြင့္ေသာ နီညိဳေရာင္ ခပ္ရင့္ရင့္ လက္ခုပ္ပန္းပြင့္ၾကီးမ်ားသည္ အေ၀းကပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အနီးကပ္ပဲ ၾကည့္ၾကည့္ လိုခ်င္တပ္မက္ဖြယ္ရာ မရွိပါေခ်။
“ၾကီးေတာ္ကလဲ ဒီေလာက္ ရုပ္ဆိုးၿပီး နံတဲ့ ပန္းကို ေႏြက ပန္ပါ့မလား။ ပန္းဆိုတာ လွရမယ္၊ မလွရင္ေတာင္ အနံ႔ေမႊးမွ ဘုရားတင္ရင္လဲ တင္၊ ပန္ခ်င္လဲ ပန္လို႔ ရေတာ့မွာေပါ့။ ဒီပန္းက ဘာသံုးလုိ႔ ရလဲဟင္” လက္ပံပြင့္ေတြလုိ ခ်ဥ္ရည္ခ်က္လုိ႔ရရင္လည္း ေကာင္းသားဟု ေတြးရင္း ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
“စကားကလဲ တတ္လိုက္တာေအ။ ဘာမွ သံုးလုိ႔မရပါဘူး။ အပြင့္လဲ သံုးမရဘူး။ အသီးလဲ သံုးမရဘူး။ သူ႕အပင္ ခုတ္လိုက္ရင္ေတာင္ အသားကို ဘယ္ေနရာမွ သံုးမရဘူး။ အေခါက္ေတာ့ မေျပာတတ္ေပါင္ေအ။ ေသြးလိမ္းရင္ ေလနာေပ်ာက္သလုိလုိ ေရွးလူၾကီးမ်ား ေျပာတာ ၾကားဖူးရဲ႕။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ စမ္းမၾကည့္လို႔ မသိေပါင္”
“ဟင္ ဒါဆိုရင္ ဒီအပင္ၾကီးကုိ ဘာလုိ႔ စိုက္ထားတာလဲ ၾကီးေတာ္။ ေႏြတုိ႔လဲ နားေခါင္းပိတ္ထားရတယ္။ ေလေအာက္ဘက္က်တဲ့ အရီးတင္တုိ႔ အိမ္ဘက္ဆုိရင္လဲ နံလြန္းလို႔တဲ့ တံခါးေတြ ပိတ္ထားၾကတယ္”
“ေၾသာ္.. ဒီခေလးမႏွယ္ အေမးအျမန္း ထူရန္ေကာ။ တျခားေနရာ သံုးမရေပမယ့္ေအ.. အရိပ္ေတာ့ ရတာပဲ မႈတ္လား။ ေနပူထဲကေန လာလုိ႔ ဒီလိုၾကီးၾကီးမားမား အပင္ေအာက္ကို ခဏပဲ ခုိလိုက္ရတယ္ပဲထားဦး။ နည္းလားေအ့ ကိုင္း..”
ေႏြ႕သေဘာဆိုလွ်င္ေတာ့ ပန္းျဖစ္ၿပီး ပန္းဂုဏ္အင္ ဘာတခုမွ မရွိသည့္ လက္ခုပ္ပန္းကို နည္းနည္းေလးမွ မလိုလားမိ။ ေႏြဦးက်လွ်င္ အဆုပ္လိုက္ ပြင့္တတ္သည့္ ေပါက္ပန္းေတြေသာ္ေတာင္မွ အခ်င္းမရွိေသာ္ျငား အဆင္းရွိ၍ အေ၀းမွၾကည့္လွ်င္ တပင္လံုး ခ်င္းခ်င္းနီေနသည့္ ေပါက္ပန္းနီႏွင့္ တပင္လံုး ေဖြးေဖြးလြင္ေနသည့္ ေပါက္ပန္းျဖဴတို႔ေၾကာင့္ ရွစ္ခြင္တုိင္း ပတ္လည္မွာ အလွခ်င္းျပိဳင္လ်က္ရွိေတာ့သည္။ သည္လုိဆိုလွ်င္ ေပါက္ပန္းက လက္ခုပ္ပန္းထက္ တန္ဖိုး ပိုရွိတာေပါ့ေနာ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ခုပ္ပန္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကိုကိုႏွင့္ ေႏြတု႔ိ ပိုရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ ခ်င္းေတာင္သို႔ တာ၀န္ျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕သြားေသာ ေဖေဖသည္ မိတဆိုး သမီးေလး ေႏြ႕ကို ၾကီးေတာ္၏ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္တြင္ ရွိေစလို၍ သည္ရြာသို႔ ပို႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေဖေဖႏွင့္ ခြဲရကာစက တမိႈင္မိႈင္ တေတြေတြႏွင့္ လြမ္းနာက်ေနေသာ ေႏြသည္ ကိုကို႕ အၾကင္နာေတြေၾကာင့္ လန္းဆန္းခဲ့ရပါသည္။ ကိုကိုသည္ ေနရာတကာ ေႏြ႕ကုိ ညွာလြန္းသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ႏွမေလးကို မခံခ်င္ေအာင္ စတတ္၊ ေနာက္တတ္ေသးသည္။ ေႏြ စိတ္ဆိုးလို႔ သူ႕ ေက်ာျပင္ကို တဘုံးဘံုး ထုရိုက္တုိင္းလည္း စိတ္မဆိုးတတ္။ ေႏြ အႏုိင္က်င့္သမွ်ကို ခံေလသည္။
ေႏြေပါက္ၿပီဆိုလွ်င္ ေႏြတုိ႔ ကေလးတသိုက္ လက္ပံ့ပြင့္ေကာက္၊ ဇီးသီးေကာက္ ထြက္ၾကသည့္အခါ တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ အျပိဳင္အဆိုင္ ယွဥ္ျပိဳင္ေကာက္ေလတိုင္း ေႏြ ႏိုင္ေအာင္ ကိုကိုက မသိမသာ ကူညီေပးတတ္သည္။ ဇီးသီးေကာက္ရင္း တေအာင့္ေနလုိ႔ ေခၽြးေလးစို႔လာၿပီဆိုလွ်င္ မန္းက်ည္းပင္ေအာက္ သြားထိုင္ၿပီး ကိုကို ခ်ိဳးလာေပးေသာ ေျပာင္းဖူးမ်ားကုိ ေမာေမာႏွင့္ သည္အတိုင္း တဇိဇိ ျမည္ေအာင္ ႏွစ္ေယာက္သား စားၾကေလသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေယာေခ်ာင္းထဲ ေနကုန္ေနခမ္း ဆင္းေဆာ့။ ေခ်ာင္းထဲတြင္ ေဆာ့ရတာ အားရသည္ရွိမွ ကမ္းေပၚ ျပန္တက္လာၿပီး သဲေသာင္ျပင္တြင္ တြင္းတူးကာ ျမွဳပ္ခဲ့သည့္ ေႏြ႕ မန္းက်ည္းေစ့ေတြကို ျပန္ေဖာ္ၿပီး နွစ္ဦးသား ျပန္လည္ ေရတြက္ၾကေလသည္။ ေႏြက မန္းက်ည္းေစ့ေတာက္တမ္း ကစားတုိင္း အႏုိင္ရေနက်မို႔ သည္မန္းက်ည္းေစ့မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ အစြဲအလန္းၾကီးလြန္းသည္။ သူအႏိုင္ရသည့္ မန္းက်ည္းေစ့မ်ားကို ေသာင္ျပင္မွာ ျမွဳပ္လွ်င္ တိုးပြားလာတတ္သည္ဟု ကုိကိုက ေနာက္လိုက္သည္ကို ယံုၾကည္ၿပီး လာျမွဳပ္ထားသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕မွာ ေန႔တိုင္း မန္က်ည္းေစ့ ေရရတာ အေမာ။ ကိုကိုက ေႏြမသိေအာင္ မန္က်ည္းေစ့မ်ား ခိုးထည့္ေပးထားလွ်င္ မန္က်ည္းေစ့ေတြ အမွန္တကယ္ ဆပြားလာသည္ဟု ထင္ၿပီး ေပ်ာ္ေနတတ္ေလသည္။ ကိုကိုသည္ ေႏြ ေပ်ာ္ေအာင္ ထိုသို႔ ၾကံဖန္ေပးတတ္သူရယ္ပါ။
တခါကလည္း မုိးတြင္းၾကီး ေက်ာင္းမွ အိမ္သို႔ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ ေခ်ာင္းေရက်ခ်ိန္ႏွင့္ တိုးသျဖင့္ ကိုကိုက ေႏြ႕ကို ကုန္းပိုးၿပီး ျဖတ္ရာ ေခ်ာင္းလယ္ေရာက္မွ ေႏြက ရုတ္တရက္ သတိရၿပီး ေျပာေတာ့သည္။
“ကိုကို ေႏြတို႔ မန္က်ည္းေစ့ေတြေရာဟင္။ ေရထဲ ေမ်ာကုန္ၿပီ ထင္တယ္။ ဟင့္အင္း မရဘူး ျပန္ဆယ္မယ္”
“မျဖစ္ဘူး ေႏြရဲ႕။ ခဏေန ေခ်ာင္းေရသန္လာေတာ့မွာ ဟိုဘက္ေရာက္ေအာင္ ျမန္ျမန္ကူးထားရမယ္။ မန္က်ည္းေစ့ေတြက ေရနဲ႔ မေမ်ာပါဘူး။ ေရက်သြားရင္ ဒီအတုိင္း က်န္ရစ္ခဲ့မွာ” ကိုကိုက ဘယ္လုိပဲ ေခ်ာ့ေခ်ာ့ ေႏြက ေခါင္းမာသည္။
“ကုိကို မရွာခ်င္ရင္ ထားခဲ့။ ေႏြ တေယာက္တည္း ဆင္းရွာမယ္” ဟူ၍ ေပကပ္ေနသျဖင့္ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ေယာက္သား ေခ်ာင္းထဲတြင္ ဟုိစမ္းစမ္း သည္စမ္းစမ္းႏွင့္ မန္က်ည္းေစ့ ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ေနခိုက္ အိမ္ျပန္ေနာက္က်၍ စိုးရိမ္ေနေသာ ၾကီးေတာ္ၾကီး လိုက္လာကာ တဘက္ကမ္းမွ လွမ္းေအာ္ သတိေပးမွပင္ မျပန္ခ်င့္ ျပန္ခ်င္ႏွင့္ ျပန္ခဲ့ရေလသည္။
တခါတေလ ေက်ာင္းသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္မသြားဘဲ ေရယဥ္ရြာ အလြန္ရွိ စပါးခင္းမ်ား ၾကားတြင္ လယ္ပိုင္ရွင္၏ ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ စာေျခာက္ေပးေသးသည္။ သည္ဘက္ ကေလးတသိုက္က “ေ၀း” ဟု အသံကို ခပ္က်ယ္က်ယ္ ဆြဲၿပီး ေအာ္လုိက္လွ်င္ တဘက္ကလည္း “လာလာလာလာ” ဟူ၍ အသံကိုျမွင့္၍ တလွည့္ေအာ္ေပးသည္။ ငွက္ကေလးမ်ားကား ရည့္မွည့္စ ျပဳေနေသာ စပါးခင္းအထက္တြင္ ၀ဲကာ ပ်ံကာလုပ္လ်က္ အသံရပ္သြားသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ထိုးဆင္းလာကာ စပါးေစ့ေလးမ်ားကို ဆြဲယူသည္။ ေႏြက ထိုသို႔ ငွက္ေျခာက္ရသည့္ အလုပ္ကို အေတာ္ေပ်ာ္ေလသည္။ သည္တခုတည္းေၾကာင့္ရယ္ေတာ့ မဟုတ္။ လယ္ကြင္းမ်ားကို ျဖတ္သန္း တိုက္ခတ္လာေသာ စပါးန႔ံသင္းသည့္ ေလကို ရႈရိႈက္ရတာေၾကာင့္လည္း ပါသည္။ ဘယ္လုိ လတ္ဆတ္မႈမ်ိဳးႏွင့္မွ မယွဥ္ႏိုင္သည့္ သန္႔စင္လွေသာ ေလျဖစ္သည္။
ေတာေန ေတာထိုင္ သဘာ၀ကို ေႏြ အလြန္ေပ်ာ္ေမြ႕ပါသည္။ ကိုကို ေတာထဲသုိ႔ သြားၿပီး ႏြားစာရိတ္သြားလွ်င္လည္း တေကာက္ေကာက္ လုိက္သည္ပင္။ ၾကီးေတာ္ၾကီးက ေပါင္တြင္းေၾကာ ဆြဲလိမ္ၿပီး “မိေႏြရဲ႕ ညည္းက မနက္ျဖန္ သန္ဘက္ခါဆိုရင္ အပ်ိဳျဖစ္ေတာ့မွာ။ မိန္းကေလးဆိုတာ အသက္ၾကီးၾကီး ငယ္ငယ္ ေယာက္က်ေဒြ (ေယာက်္ားေတြ) နဲ႔ ေဒြးေရာယွက္တင္ ေနရတာမႈတ္ဘူး။ ငါေတာ့ ခက္ရခ်ည္ေသးရဲ႕” ဟူ၍ တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာတာကိုပင္ မနာခံခဲ့ေပ။ ကိုကိုတုိ႔ သားအဖက ၾကီးေတာ္၏ ယာတြင္ ခိုင္းေဖာ္ခိုင္းဖက္ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ကိုကိုႏွင့္ အေပါင္းအသင္းမလုပ္ေစလုိ၍ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္ဟုသာ ထင္ခဲ့မိသည္။
တကယ္ပဲ ေႏြတုိ႔ ခြဲခြာဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ခဲ့ၿပီလား။ ထိုခြဲခြာမႈသည္ ၾကီးေတာ္ ေျပာသလုိ မသင့္ေတာ္၍ ခပ္ခြာခြာ ေနရမည့္ ပု၀ါတကမ္း လက္တကမ္း ေ၀းကြာျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္။ တဘ၀လံုးစာအတြက္ ခြဲခြာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္ဟု ထိုအခ်ိန္ကတည္းက ေႏြ ရိပ္မိဖို႔ သင့္သည္။ ေဖေဖ ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ဖုိ႔ တာ၀န္က်သည္ဟု ၾကီးေတာ္ ေျပာစဥ္က ေႏြ႕မွာ ၀မ္းနည္းရမည္လား၊ ၀မ္းသာရမည္လား ေယာင္နနႏွင့္။ ေႏြ႕ထက္ ပိုၿပီး ခံစားရမည့္သူက ကိုကိုပါ။
“ကိုကို ေနာက္ႏွစ္ ေက်ာင္းဆက္ မတက္ေတာ့ဘူး ေႏြ။ ဒီႏွစ္လဲ စာေမးပြဲ ေအာင္မွာ မဟုတ္ဘူး”
“ဘာလုိ႔လဲ ကိုကို။ ပိုက္ဆံ မရွိရင္ ေႏြ ၾကီးေတာ္ကို ေျပာေပးမွာေပါ့။ ေဖေဖ့ကိုလည္း ေျပာေပးမယ္ေလ။ ၾကီးေတာ္ မေပးရင္ေတာင္ ေဖေဖက ကိုကို႕ကို ေပးမွာပါ”။ ကိုကိုက ခပ္ယဲ့ယဲ့ျပံဳးသည္။
ၿပီးမွ ေႏြ႕ ဆံႏြယ္ေလးေတြကို ပြတ္သပ္ရင္း ညင္သာတုိးတိတ္သည့္ အသံေလးျဖင့္ ….
“မျဖစ္ဘူးေလ ညီမေလးရယ္။ ကိုကို စာလဲ ဆက္မသင္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ခုနစ္တန္းကိုပဲ က်တာ ႏွစ္ခါ ရွိေနၿပီ။ ေအာင္ခဲ့ ရင္ေတာင္မွ ေရွ႕ေလွ်ာက္ စာသင္ႏုိင္ဖို႔ ထည့္စဥ္းစားရမွာေတြက အမ်ားၾကီး။ ကိုကို ကုသိုလ္ကံ သိပ္ထူးလို႔ ဘြဲ႕ရရင္ေတာင္ ဒီရြာမွာ ေတာင္သူ႕သား ေတာင္သူပဲ ျပန္ျဖစ္ရတာပါပဲ။ ကုိကိုက ထိုင္းတယ္။ အဲေလာက္ထိလဲ ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး”
ကိုကုိက လူၾကီးဆန္ဆန္ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာေနေလေတာ့ ေႏြ႕မွာ ဘယ္လုိ ေခ်ပရမည္မွန္းမသိ။ တကယ္ဆို ကိုကို ေျပာသလုိ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမရွိ၍ ေတာင္သူ႕သား ေတာင္သူပဲ လုပ္ရသည္ထားဦး၊ ပညာတခု၏ တန္ဖိုးမွာ တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အသံုး၀င္လာႏုိင္ေၾကာင္း စသျဖင့္ သိုင္းသိုင္း၀ိုင္း၀ိုင္း ေႏြ ရွင္းျပသင့္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေပမယ့္ ေလးတန္းေက်ာင္းသူအရြယ္ ေႏြ႕မွာ ထိုသို႔ ရွင္းျပဖုိ႔ ေနေနသာသာ ကိုကို ေျပာသည့္ ဘ၀၏ အဘိဓမၼာမ်ားကိုပင္ ေရလည္ေအာင္ သေဘာမေပါက္။
ေႏြတုိ႔ ျပန္ၾကမည့္ေန႔က ကိုကို ေျပာသည့္ စကားတခြန္းကိုျဖင့္ စြဲေနေအာင္ မွတ္ထားမိသည္။
“ေႏြ စာၾကိဳးစားေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ေႏြက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူၾကီးျဖစ္ရင္ ကိုကိုတုိ႔ကို ေမ့သြားမွာပါ”
“ဘာလုိ႔ ေမ့ရမွာလဲ။ ေႏြက ကိုကို႕ကို စာလာသင္ဦးမွာ၊ အဲဒီအခါက်မွ ထြက္မေျပးနဲ႔”
ထိုသို႔ ေျပာတုန္းကေတာ့ ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ ရယ္ရယ္ေမာေမာ။ ကေလးစိတ္ မေပ်ာက္ေသးသည့္ ေႏြမို႔ ျပန္ၾကဖို႔ လွည္းေပၚလည္း တက္ေရာ ၾကဴၾကဴပါေအာင္ ငိုေတာ့သည္။ ထိုအခါ ကိုကိုက တထြာေက်ာ္မွ်ေသာ ပုဆိုးနံငယ္ပိုင္းေလးျဖင့္ စည္းေႏွာင္ ထုပ္ထားသည့္ လက္ေဆာင္ကို ေႏြ႕အတြက္ ဆိုၿပီး ေပးသည္။ လမ္းက်မွ ဖြင့္ၾကည့္ဟုလည္း မွာသည္။ သူ႕လက္ေဆာင္က ေပ်ာ့စိစိႏွင့္။
ရြာႏွင့္ ေ၀းသြားသည့္အခါက်မွ ေႏြ ဖြင့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း လက္ခုပ္ပန္းပြင့္ေလးကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ေႏြျဖင့္ စိတ္ဆိုးလိုက္တာ။ ကိုကိုကေတာ့ ေႏြ႕ကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ ေပ်ာ္ေစခ်င္၍ စေနာက္ခဲ့ဟန္ တူ၏။
တစတစ ကုန္ဆံုးလာခဲ့ေသာ အခ်ိန္သည္ ၾကာေတာ့ စကားေျပာလာေတာ့သည္။“ေမ့မွာပါ” ဟု ေႏြ႕အား ခနဲ႔ခဲ့ေသာ ကိုကိုသည္ ေႏြ႕ကို အရင္ေမ့သြားခဲ့သည္။ ေႏြ ပါးလိုက္ေသာ သ၀ဏ္လႊာမ်ားသည္လည္း ဘယ္ဆီ ဘယ္၀ယ္ေနသည္မသိ။ ယာေတာထဲမွာလား၊ ေခ်ာင္းထဲမွာလား တေနရာရာမွာ က်ေပ်ာက္သည္ထင့္။ စာမလာ၊ သတင္းမၾကား ေႏြ႕မွာသာ လူၾကံဳတိုင္း ကိုကို႕အေၾကာင္း စနည္းနာ၍သာ ေနရေတာ့သည္။
“တျမိဳ႕စီျခားေပမယ့္ ငယ္ကခ်စ္သူ သူ႔ကိုသာေလ က်န္းမာေတာ္မူပါစ… ေလလႈိင္းၾကားက ခြန္႔ဆင့္ပါရဲ႕ေဆြ ခ်စ္သူေမာင္ေရ… ခ်စ္သူေမာင္ေရ… ငယ္စဥ္ခါတုန္းကေလ ေတာရြာေတာဓေလ့ တို႔ေတြအတူေန ခုမ်ားေတာ့ ေမ့အား… ေမ့ထားႏိုင္ရက္ေပ… ေမာင့္ကိုခ်စ္တာ တစ္ခုပဲသိတယ္ေလ ေမတၱာအသေခ်ၤ… ေဝးတေျမ ျခားသူ ေမာင္ေရ” ကိုကိုသည္ ေႏြႏွင့္ အေတြးေရာ၊ အျမင္ေရာ၊ ဘ၀ပါ အမွန္ပင္ ကမၻာျခားခဲ့ေခ်ၿပီ။
(၃)
တိုးတိုးတမ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္တမ်ိဳး အသံမ်ားေၾကာင့္ ေႏြ ႏုိးလာသည္။ ႏိုးႏိုးခ်င္း ပထမဆုံး သတိရမိသည္က ေမာင္ေခ်ာ။ ေမာင္ေခ်ာ မေန႔ညက အိမ္ျပန္လာေသးသလား။ ကိုကိုႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့ေသးလား ဆိုသည္ကို သိခ်င္လွသည္။ ေအာက္ထပ္တြင္ တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ အသံခပ္အုပ္အုပ္ ေျပာေနသည့္အထဲမွ တခ်က္တခ်က္ ဟိန္းထြက္လာေသာ အသံက ေမာင္ေခ်ာအသံႏွင့္ တူသလိုလို။ သည္ၾကားထဲ ၾကီးေတာ္၏ အလန္႔တၾကား ေရရြတ္သံမ်ားကိုလည္း မသဲမကြဲ ၾကားရသည္။
“ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ၾကီးေတာ္” ရုတ္တရက္ ၾကားလုိက္ရေသာ ေႏြ႕အသံေၾကာင့္ ၾကီးေတာ္ မလံုမလဲ ျဖစ္သြားသည္ကုိ ေတြ႕လုိက္ရသည္။ ၾကီးေတာ္ မ်က္၀န္းေတြက တခုခုကုိ ဖံုးကြယ္ထားလိုဟန္ႏွင့္။
“ေအးေအ။ ခဏ ထိုင္ဦး ငါ့တူမ” ၾကီးေတာ္က ဘယ္က စေျပာရမည္မွန္း မသိ၍သာ အခ်ိန္ဆြဲလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ဖြာလိုက္၊ သက္ျပင္းခ်လိုက္ျဖင့္ ေႏြ႕ကို ေျပာသင့္၊ မေျပာသင့္ ခ်ိန္ဆလ်က္ ဂနာမျငိမ္ ျဖစ္ေနေသာ ၾကီးေတာ္ကို ၾကည့္ရင္း တစံုတရာကို ေႏြ စိုးရိမ္မိလာသည္။
“မင္းေအာင္ ညက ဓားခုတ္ခံရတယ္တဲ့။ အေလာင္းကို ဒီမနက္ ေျပာင္းခင္းထဲမွာ ေတြ႕တာပဲ”
ၾကားလုိက္ရေသာ မယံုႏိုင္စရာ စကားလံုးမ်ားသည္ နား၀မွတဆင့္ ေႏြ႕ အသည္းႏွလံုးကို အရွိန္ျပင္းျပင္း ၀င္ေဆာင့္သည္။ အေကြ႕အ၀ိုက္မပါေသာ ၾကီးေတာ္၏ စကားလံုးမ်ားကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ၾကားေနရပါလ်က္ နားၾကားမွာတာပါဟုသာ ထင္ေနမိသည္။ “အေလာင္း” တဲ့။ “ဓားခုတ္ခံရတယ္” တဲ့။ “ေျပာင္းခင္းထဲမွာ” တဲ့။ အို ဘာေတြ ဘယ္လို ျဖစ္ကုန္တာလဲ။ ေႏြ ေတြ႕ခ်င္လြန္းလွတဲ့ ကိုကိုက ေႏြ ရြာကို ေရာက္သည့္ ညမွာပဲ သူမ်ား သတ္လုိ႔ ေသၿပီတဲ့ေလ။ အိပ္မက္တခုသာ ျဖစ္လိုက္စမ္းပါေတာ့။ “မျဖစ္ႏုိင္ဘူး” ဟု ေႏြ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္လုိက္မိသည္။ တကုိယ္လံုးလည္း တုန္ယင္လ်က္။
“မျဖစ္ႏုိင္တာ ၾကီးေတာ္ရယ္၊ ဘယ္သူကမ်ား ကိုကို႔ကို ဘယ္လို အျငိွဳးအေတးနဲ႔ အခုလုိ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ရတာလဲ။ မဟုတ္ေသးဘူးထင္တယ္။ ကိုကိုေရာ ဟုတ္ရဲ႕လားဟင္။” သည္ေတာ့လည္း ၾကီးေတာ္က ေႏြ႕ရိႈက္သံကုိ မၾကားေယာင္ျပဳကာ ခုနစ္သံခ်ီ ေအာ္ေတာ့သည္။
“ဟုတ္လိုက္သမွေအ။ ဒီလုိအေကာင္ ဒီလမ္းေၾကာင္းပဲ သြားရမွာ။ ဒီေလာက္ မိုက္ရိုင္း ေစာ္ကားေနတဲ့ အေကာင္၊ ဟိုတုန္းက ေက်းဇူးေတြမွ မေထာက္။ တရြာလံုးကုိ ဒုကၡေပးၿပီး သူမ်ား သားပ်ိဳ၊ သမီးပ်ိဳကုိ ဖ်က္ဆီးတဲ့အေကာင္၊ သူခိုး၊ ဓားျမ။ ေသသင့္တာ ၾကာလွေပါ့ဟာ”
“ေဒြးေလးကလဲ တိုးတုိး ေျပာပါဗ်။ ပုလိပ္ေတြ ၾကားသြားမွျဖင့္ စစ္လား၊ ေဆးလား လုပ္ေနပါဦးမယ္” ေမာင္ေခ်ာ သတိေပးသည္ကုိပင္ ဂရုမစိုက္ဘဲ … “ၾကား ၾကားေတာ္။ အေရးစိုက္လုိ႔။ ခုမွ ငတို႔ ရြာကလူေတြလည္း က်ီးလန္႔စာစားရတဲ့ ဘ၀က ကၽြတ္ေတာ့တယ္။ သတ္သြားတဲ့ ေမာင္မင္းၾကီးသားကိုေတာင္ ငါက ေက်းဇူးတင္ေသးတာ” ဟု ေဒါႏွင့္ ေမာႏွင့္ ဆိုေနေသးေတာ့သည္။
“ညည္း ဘာမွ ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ေနစရာမလုိဘူး” တဲ့။ ေႏြ နားခါးလိုက္တာ။ ကိုကိုဟာ ေႏြႏွင့္ မေတြ႕လုိက္ရသည့္ ဆယ့္ငါးႏွစ္အတြင္းမွာပင္ သည္ေလာက္ေတာင္ တရြာလံုး၏ ေအာ့ေၾကာလန္ ျဖစ္ေနၿပီတဲ့လား။ ေႏြ မယံုခ်င္။ ေႏြ သိခဲ့ဖူးေသာ စာနာညွာတာတတ္ေသာ ကိုကိုမွ ဟုတ္ပါေလစ။ အခင္းျဖစ္ရာ ေျပာင္းခင္းထဲသို႔ ေႏြ ေရာက္ေတာ့ ကိုကို႔မ်က္ႏွာကို ဖ်ာျဖင့္ အုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေခါင္းျပတ္ဖို႔ တည္းတည္းေလးသာ လိုေတာ့သည္တဲ့။ မ်က္ႏွာတခုလံုး ဓားႏွင့္ မႊန္းသြားသည္မွာ ရစရာမရွိတဲ့။ တရားခံခမ်ာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ နာက်ည္းေနသလဲမသိ။
မ်က္ႏွာကုိ မျမင္ရေသာ္လညး္ ကိုယ္လံုးကုိယ္ထည္ တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္၊ အသားညိဳညိဳႏွင့္ ထိုသူသည္ ေႏြ႕ ကိုကိုပါဟု ဆိုသည္ကုိ မည္သို႔ ယံုၾကည္ရပါမည္လဲ။ ညက မိုးရြာထားသျဖင့္ ေျမျပင္က ႏူးအိေနသည္မို႔ တရားခံ၏ သဲလြန္စကို ရဲမ်ားက ရွာေဖြေနသည္။ အေလာင္းနား မည္သူ႕ကုိမွ ကပ္ခြင့္မေပး။ ရြာထဲက လူေတြကလည္း ဟိုနားတဖြဲ႕ သည္နားတဖြဲ႕ ရုန္းစု ရုန္းစုႏွင့္။
“က်ဳပ္ေတာ့ ကိုလွသန္းၾကီးမ်ားလားေတာင္ သံသယျဖစ္မိရဲ႕။ တျမန္ႏွစ္က သူ႕ႏြားေလးကို မင္းေအာင္ ခိုးၿပီး တဘက္ရြာကို ေရာင္းစားေတာ့ေလ ခမ်ာမယ္ ေဒါသထြက္လြန္းလို႔ တုန္ေနတာပဲ။ သူ႔မယ္ သိသိၾကီးနဲ႔ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္လဲ မျပႏုိင္၊ မင္းေအာင္တုိ႔ဘက္ကလဲ အုပ္စုေတာင့္ေတာ့ သည္လိုပဲ ျငိမ္ခံလိုက္ရတာ။ က်ဳပ္မွာ ႏြားမရွိေတာ့ရင္ ဘာနဲ႔ လုပ္ကိုင္စားေသာက္မလဲလုိ႔ ငိုရွာတာ”
“မေျပာတတ္ေပါင္ေအ။ အဲလို ယိုးစြပ္ရမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ က်ဳပ္တုိ႔ တရြာလံုး အခ်ဳပ္ထဲ အကုန္ေရာက္ကုန္ဖို႔ ရွိေတာ့တာပဲ။ သူၾကာခိုဖူးတဲ့ လွလွျမင့္ေယာက်္ား ထြန္းပ သတ္တာေရာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား”
ကိုကိုသာ ယေန႔မနက္အထိ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနဦးမည္၊ ေႏြႏွင့္လည္း ေတြ႕ခြင့္ရဦးမည္ဆုိလွ်င္ သည္အေၾကာင္းအရာမ်ားအတြက္ ကိုကုိ႔ထံမွ ေျဖရွင္းခ်က္ ေတာင္းမိမွာအမွန္။ ၾကီးေတာ္ကေတာ့ ရြာစဥ္တေလွ်ာက္ ႏြားလွည့္ခိုးၿပီး ရသည့္ ပိုက္ဆံျဖင့္ ေတာင္သူေတြကို စိုက္ပ်ိဳးေငြ ၾကိဳထုတ္ေပး၊ ပဲေပၚခ်ိန္က်ေတာ့ မတန္တဆ ေစ်းခ်ၿပီး အေၾကြးႏွင့္ ႏွိမ္၊ တရြာလံုးမွာလည္း သူႏွင့္ မကင္းႏုိင္သျဖင့္ ဂုတ္ေသြးစုပ္မွန္း သိသိရက္ႏွင့္ပင္ ဆက္ဆံေနရသည္မို႔ မရဏလမ္း ျမန္ျမန္ျမန္းတာ ေကာင္းသတဲ့ေလ။
ဘ၀တူခ်င္း စာနာရိုင္းပင္းရမည့္ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္ေလာက္ေအာင္ ဘယ္အရာေတြကမ်ား ကိုကို႔ႏွလံုးသားကုိ ခက္ထန္ေစခဲ့သလဲဆိုတာ ေႏြ သိခ်င္လြန္းလွသည္။ အခုေတာ့ ကိုကို႕ အေလာင္းနားတြင္ မည္သူမွ ငိုေၾကြးမည့္သူ၊ ေၾကကြဲမည့္သူ မရွိ။ ေႏြ ရင္နာလွပါတယ္ ကိုကို။ ဟိုတုန္းက အခ်ိန္ေတြႏွင့္ ဟုိတုန္းက ကိုကို႔ကိုသာ ေႏြ တမ္းတမိသည္။ ယမန္ေန႔ညက ဘ၀တပါးသို႔ ေျပာင္းသြားေသာ ကိုကို႔ကုိေတာ့ အမ်ားသူကာလို နာနာက်ည္းက်ည္း မုန္းသင့္သည္ထင္ပါသည္။
ညက ေလေရာ မိုးေရာ ပါသျဖင့္ လက္ခုပ္ပန္းတခ်ိဳ႕ ေၾကြက်ကုန္သည္ဟု ဦးေကသရ ေက်ာင္းေရွ႕က ျဖတ္ခိုက္ ကုိရင္ေလးမ်ား ေျပာသည္ကုိ ၾကားလိုက္ရသည္။ ေႏြ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ လက္ခုပ္ပြင့္ေတြေ၀ေ၀ဆာဆာ ပြင့္ေနဆဲပါပဲ။ ေႏြ ကိုကို႕ကို လြမ္းရျပန္ေလသည္။
မ်က္ရႈ
ဧၿပီ ၂ ရက္၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
ဤေနရာမွ တဆင့္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
ဤေနရာမွ တဆင့္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
0 comments:
Post a Comment