သမိုုင္း၀င္မည့္ အၿပံဳးမ်ား
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဟီလာရီ ကလင္တန္က ေဒၚေအာင္ဆနး္စုၾကည္ကုိ သိုင္းဖက္လုိက္တယ္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး တဦးကုိ တဦး စုိက္ၾကည့္လုိက္ ၾကတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတြမွာ တင္ေနတဲ့ အၿပဳံးေတြက
အေမစုုရဲ့မဟာခ်ဳိင္သမိုုင္း၀င္ခရီး
က်မအေနနဲ႔ ကတိေတြမေပးခ်င္ဘူး၊ ကတိေတြေပးၿပီးေတာ့ မတည္ရင္မေကာင္းဘူး၊ ဒါေပမယ့္ က်မ တစ္ခုုေသာကတိေတာ့ေပးႏိုုင္ပါတယ္၊ က်မ အတတ္ႏိုုင္ဆံုုး က်ဳိးစားေပးပါ့မယ္လိုု႔....
NLD ပါတီမႇ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ား လႊတ္ေတာ္၌ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆို ;
အားလံုးကို ျခံဳငံုၿပီးေတာ့ နံပါတ္တစ္အေနနဲ႔ ျပည္သူရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္လို႔၊ ကြၽန္မတို႔ မဟာမိတ္ေတြရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္လို႔ ကြၽန္မတို႔ ႏိုင္ငံေရးမႇာ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒကို ကြၽန္မတို႔ အေလးထားေသာအားျဖင့္ အျမန္ဆံုး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ေတြအျဖစ္နဲ႔ တရား၀င္ က်မ္းက်ိန္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ . . .;
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုုၾကၿပီ
ဒီေျမမွာငါတုုိ႔ အတူေန ငါတိုု႔ အတူတူေ၀ၾကမယ္။ ဒီေျမမွာငါတိုု႔အတူအိပ္စက္ ေကာင္းကင္ကၾကယ္ေတြကိုု အတူတူေမာ့ၾကည့္ေရတြက္ရင္း အိပ္မက္လွလွေတြမက္ၾကမယ္....။ အဂၤလိပ္ေတြရဲ့လက္သံုုး ေသြးခြဲပံုုျပင္ေတြ ဒီကေန႔ကစလိုု႔ သံလ်င္ျမင္မွာေမ ွ်ာစြန္႔ အိပ္မက္ဆိုုးႏြံကထလုုိ႔ အနာဂတ္အတြက္ အားသစ္ၾကမယ္ေလ...။
Saturday, 4 June 2011
ျပည္နယ္ ၃ ခု အေျခအေန ဆုိး၀ါး
Friday, 3 June 2011
ထုိင္းတြင္ အေရာင္းစား ခံထားရသူ ၂ ဦးကို ျပန္ေရြးယူခဲ့
ေရာင္းစားခံထားရသူမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးႏွင့္ လူေမွာင္ခို ကုန္ကူးသူမ်ားကို ဖမ္းဆီး ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေရးအတြက္ အကူအညီေပးေနသည့္ မဲေဆာက္အေျခစိုက္ People Volunteer’s Association (PVA) အဖြဲ႕က ယင္းလူငယ္ ၂ ဦးကို ျပန္လည္ ေရြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ လူငယ္ ၂ ဦးသည္ ပင္လယ္ထဲတြင္ ၁၃ ရက္ခန္႔ ငါးဖမ္းေနခဲ့ရေၾကာင္း၊ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ပိုက္ဆံႏွင့္ ေရြးထုတ္၍ ရလွ်င္ ေရြးထုတ္ခ်င္သည္ဟု ေျပာသျဖင့္ PVA ႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေနသူ ကိုခိုင္မင္းထြန္းက သြားေရာက္ ေရြးထုတ္ ေပးခဲ့ေၾကာင္း PVA အဖြဲ ့မွ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ ၁ ကိုသိန္းဆန္းက ေျပာသည္။
ကိုခိုင္မင္းထြန္းက “ဒီနယ္ေျမက လူေမွာင္ခုိမႈေတြ၊ လူေရာင္းစားမႈေတြ အရမ္း မ်ားေတာ့ အခုလို သြားေရြးရတာ သိပ္ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္။ အေၾကာင္းမညီညြတ္ရင္ ကိုယ္ပါ အစေပ်ာက္ သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လူသားခ်င္း ေက်းကၽြန္လို ေရာင္းစားခံထားရတဲ့ သူေတြအတြက္ က်ေနာ္ အရဲစြန္႔လုပ္ေပးခဲ့တာ” ဟု ဆုိသည္။
ေရြးထုတ္ လာခဲ့သည့္ ကိုေက်ာ္ဇံမွာ အသက္ ၂၄ ႏွစ္ ရွိၿပီး ကိုေဇာ္ထြန္းမွာ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဦးစလံုး ရခိုင္ျပည္နယ္ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္မွ ျဖစ္ၾကသည္။
၎တို႔သည္ ေမလ ၆ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ျမ၀တီ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အမွတ္ ၁၄ ဂိတ္မွ ထြက္လာခဲ့ၾကၿပီး မဲေဆာက္ ဘက္ျခမ္းမွတဆင့္ ေတာလမ္းခရီးကို ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရေၾကာင္း၊ ေမ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ခၽြန္ဘူရီခရိုင္ အေခ်ာင္ၿမိဳ႕ ေ၀လာစိန္ တံတားတြင္ ရွိေသာ ငါးဖမ္းေလွဆိပ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုအရပ္သို႔ေရာက္မွ ၎တို႔ ေရာင္းစားခံခဲ့ရ သည္ကို သိရေၾကာင္း ကိုေက်ာ္ဇံက ေျပာသည္။
ကိုေက်ာ္ဇံအား ပြဲစားက မဟာခ်ိဳင္အရပ္ရွိ ပုစြန္ေခါင္းခ်ိဳး စက္ရံုတြင္လုပ္ရမည္ဟု ေျပာကာ ေခၚခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ မဟာခ်ိဳင္ေဒသမဟုတ္ဘဲ စက္ရံုတြင္လည္း မလုပ္ရေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“အနီးအနားက မြန္တေယာက္ကို ေမးၾကည့္ေတာ့မွ သူက မင္းတို႔ကို ပြဲစားက ဘတ္ ၁ ေသာင္းနဲ႔ အျပတ္ ေရာင္းထား ခဲ့ၿပီလို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အေရာင္းစား ခံလိုက္ရၿပီဆိုတာကို သိလိုက္ရတယ္။ ကိုယ့္ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း တိရစာၦန္တေကာင္ကို ေရာင္းသလို၊ ကၽြန္ကို ေရာင္းသလို ေရာင္းစား ခံလိုက္ရတာ အရမ္းခံျပင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး” ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ပြဲစားသည္ တျခားသူမ်ားအား ဘန္ေကာက္ရွိ ငါးေသတၱာစက္ရံု၊ နာနတ္သီးစက္ရံုႏွင့္ ပန္းရံလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အလုပ္အကိုင္ ရမည္၊ လက္ငင္းေငြေပးစရာမလုိ၊ အလုပ္သမား လက္မွတ္လည္း လုပ္ေပးမည္၊ ယာယီႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္လည္း လုပ္ေပးမည္၊ လမ္းစရိတ္ ဘတ္ ၁၀၀၀၀ က်မည္း၊ အရစ္က် ဆပ္ရမည္၊ လစာ တလလွ်င္ ဘတ္ ၈၀၀၀ ရမည္ စသျဖင့္ မက္လံုးမ်ားေပးကာ ေခၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
လူဆြယ္ေပးေသာ ပြဲစားမွာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္အရြယ္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံသား မင္းမင္း ဆိုသူျဖစ္ေၾကာင္း၊ မင္းမင္းက ျမ၀တီရွိ လူပြဲစား မေမာ္ (ခ) ေဒၚစန္းစန္းေမာ္ထံသို႔ ပို႔ေပးေၾကာင္း ျပန္ေရြးထုတ္ခံခဲ့ရသူ ကိုေဇာ္ထြန္းက ေျပာျပသည္။
“က်ေနာ္တို႔ကို မဲေဆာက္ကေန ျမ၀တီမွာရွိတဲ့ မေမာ္ဆီကို မင္းမင္းက ပို႔ေပးတယ္။ သူက ပြဲခယူၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို လႊဲေပးလိုက္တာ။ အဲဒီ မေမာ္က ျမ၀တီဘက္ကမ္းမွာရွိတဲ့ အမွတ္ ၁၄ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ၀န္းထဲမွာေနတာ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီမွာ တညအိပ္ခဲ့ရတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
မဲေဆာက္မွ ဘန္ေကာက္သို႔ လူတင္ပို႔ေသာ ကယ္ရီ (ပြဲစား) မ်ားစြာ ရွိၿပီး ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားသည္ နယ္စပ္အသီးသီးမွ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းသို႔ ကယ္ရီမ်ားျဖင့္ သြားလာၾကရေၾကာင္း၊ ထိုကယ္ရီမ်ားထဲတြင္ လူေမွာင္ခို ကုန္ကူး သူမ်ားလည္း ပါရွိေၾကာင္း PVA အဖြဲ ့မွ ကိုသိန္းဆန္းက ဆိုသည္။
“ကယ္ရီေတြကေတာ့ ဒီမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီလို လူေမွာင္ခို ကုန္ကူးတဲ့အဖြဲ႔ေတြက သံုး၊ ေလးဖြဲ႕ေလာက္ေတာ့ ရွိႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေျခရာခံ မိေနတာကေတာ့ မေမာ္တို႔အဖြဲ႔ပဲ။ သူတို႔အထဲက မင္းမင္းဆိုတဲ့သူကို က်ေနာ္တို႔ ထိန္းသိမ္းထားတယ္။ မေမာ္က နယ္ျခားေစာင့္တပ္ကို အကာအကြယ္ယူၿပီး လႈပ္ရွားတယ္။ ထိုင္းဘက္ကို မကူးဘူး” ဟု ကိုသိန္းဆန္းက ဆိုသည္။
အေခ်ာင္ၿမိဳ႕ ေ၀လာစိန္ ေလွဆိပ္တြင္ ငါးဖမ္းေလွ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ ရွိႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းေလွမ်ားတြင္ အေရာင္းစား ခံထားရသူ မ်ားစြာရွိေၾကာင္းလည္း ကိုေက်ာ္ဇံက ေျပာသည္။
ကိုေက်ာ္ဇံတို႔ ၁၃ ရက္ၾကာ လိုက္ခဲ့ရေသာ ေလွနံပါတ္ ၁၁ တြင္ ေလွသား ၁၂ ဦး ရွိရာ ၁၀ ဦးမွာ ေရာင္းစား ခံထားရသည့္ ျမန္မာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်န္ ၂ ဦးမွာ ပဲ့နင္း ထုိ္င္းလူမ်ိဳးႏွင့္ ေရသွ်ဴး (ငါးရႏုိင္မရႏုိင္ ၾကည့္ေပးရသူ ေရကၽြမ္းက်င္) မြန္တိုင္းရင္းသား တဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎မွာ သူေဌး၏ လူယံုလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လူပြဲစားမ်ားက လူတဦးလွ်င္ ဘတ္တေသာင္းျဖင့္ ေရာင္းစားခဲ့ၿပီး အေရာင္းစားခံရသူက ဘတ္ ၂၀၀၀၀ အထိ ျပန္ဆပ္ ႏုိင္မွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ အေရာင္းစား ခံရသူသည္ တလလွ်င္ ပ်မ္းမွ် ဘတ္ ၃၀၀၀ ခန္႔ ရမည္ဟု သတ္မွတ္ ထားေသာ္လည္း မည္သည့္ လစာမွ် မရဘဲ ၇ လခန္႔ အလုပ္လုပ္ေပး ၾကရသည္။
အကယ္၍ ေလွမွ ထြက္ေျပးရန္ႀကိဳးစားပါက ျပင္းထန္စြာ ရိုက္ႏွက္ခံရေၾကာင္း၊ ေလွ သူေဌးထံမွ ထြက္ေျပးစဥ္ ရဲ မိ၍ ျပန္လာအပ္ပါက မူလသတ္မွတ္ေစ်းထက္ ၂ ဆ ျပန္ဆပ္ရေၾကာင္း ကိုေဇာ္ထြန္းက ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕မွာပဲ ထြက္ေျပးတဲ့သူကို အုပ္နဲ႔ ၀ိုင္းရိုက္တာ ျမင္မေကာင္းဘူး။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေနခဲ့တဲ့ ေလွေပၚမွာ ေက်ာက္ျဖဴက ကိုစိုးျမင့္ထြန္းနဲ႔ ကိုထြန္းထြန္း၀င္း ဆိုတဲ့ လူ ၂ ေယာက္ကိုေတြ႔ခဲ့တယ္။ သူတို႔ ထြက္ေျပးလို႔ ရဲက ဖမ္းမိၿပီး သူေဌးကို ဘတ္ ၅၀၀၀ နဲ႔ ျပန္လာ ေရာင္းသြားတယ္။ အခု သူတို႔ လုပ္ေပးရမယ့္ လက္က်န္ ၃ လ ျပည့္သြားေပမယ့္ မလြတ္ေသးဘူး။ ေနာက္ထပ္ ၃ လ ထပ္လိုက္ ေပးရဦးမယ္လို႔ ေျပာတယ္” ဟု သူက ရွင္းျပသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ အတြင္းတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေရာင္းစား ခံထားရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ေျမာက္မ်ားစြာရွိေနၿပီး ယခု ေမလ အတြင္းတြင္ပင္ ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ မေမာ္တို႔အဖြဲ ့ေရာင္းစားလိုက္သူမ်ားမွာ ရာႏွင့္ ခ်ီရွိသည္ဟု PAV အဖြဲ႕က ေျပာသည္။
ယင္းအထဲမွ အမ်ိဳးသားမ်ားကို ငါးဖမ္းေလွသို ့ ေရာင္းစားၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာမူ ယခုအခ်ိန္အထိ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေရာက္ေနေၾကာင္း အတိအက် မသိရဟု ကုိသိန္းဆန္းက ဆိုသည္။
ယခုကဲ့သို႔ လူမ်ား အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ ေရာင္းစား ခံေနရျခင္းမွာ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား အေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ တရား၀င္ လာေရာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ ပြဲစားမ်ား၊ လူေမွာင္ခုိ ကုန္ကူးသူမ်ားႏွင့္ သြားလာေနရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရမ်ား၏ အလုပ္သမား ေပၚလစီ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ေဒသခံ အာဏာပိုင္ မ်ားမွာလည္း အလုပ္ရွင္မ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကိုသာ ၾကည့္သျဖင့္ ေျဖရွင္းရခက္ေၾကာင္း လူေမွာင္ခိုမႈ၊ လူေရာင္းစား ခံရမႈ အပါအ၀င္ ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား အေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ Thai Action Committee for Democracy in Burma (TACDB) မွ လက္ေထာက္ ဒါရိုက္တာ ဦးျမင့္ေ၀ကေျပာသည္။
၎က “ခၽြန္ဘူရီ အေခ်ာင္ဘက္မွာ အခုလို အမႈမ်ိဳး ခဏခဏ ျဖစ္ေနတယ္။ ေဒသခံ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကိုပဲ ဦးစားေပးၾကည့္ေနေတာ့ ေျဖရွင္းရတာ မလြယ္ဘူး။ ဒီအမႈ ၁၀ မႈမွာ ၁ မႈကို ဖမ္းဆီးဖို႔က မလြယ္လွဘူး” ဟု ဆိုသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ားမွာ အနည္းဆံုး ၂ သန္းမွ ၄ သန္း ၀န္းက်င္ခန္႔ရွိေၾကာင္း အလုပ္သမားအဖြဲ ့မ်ားက ခန္႔မွန္းၾကသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ဆက္ဘူရီၿမိဳ႕ လမ္းေဘးတေနရာက ျမန္မာ ၃ ဦးရုပ္အေလာင္း ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း
M.W.R.N
စန္းလပမာ ခ်မ္းျမသာယာေစေသာ သီတဂူ..
ေပးပုိ႔ေသာ ကုိေက်ာ္သူအား ေက်းဇူးတင္လွ်က္ ေမေမ႔သား
John McCain ႏွင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) ရဲ႕ ၿမင္ကြင္းေလးမ်ားကုိ ခံစားၾကည္႕ရႈႏူိင္ဖုိ႕ အတြက္ ၿပန္လည္ေ၀ဌေပးလုိက္ပါတယ္
က်ေနာ္က ထပ္ဆင္႕ေ၀မွ် ေပးလုိက္ပါတယ္ ။
ဒါေလးကုိ ၾကည္႕ၿပီးေတာ႕ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္မိတာ တခုက ဒုိ႕တုိင္းၿပည္ အၾကီးအကဲ အမည္ခံမ်ားဟာ လူတကာကုိ လွည္႕စားဖုိ႕ သာၾကိဳးစားၿပီး
ၿပည္သူလူထုရဲ႕ မွီခုိအားထားရာ အခုလုိ ေနရာမ်ိဳးကုိ လာေရာက္ဖုိ႕ တခါမွ စိတ္ကူးရွိဟန္ မတူပါဘူး .........။
တမာၻလုံးက လူမႈေရး လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြကုိ ဘြဲ႕တံဆိပ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ကာ ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ၿပဳေနၾကခ်ိန္မွာ ဒုိ႕တုိင္းၿပည္ကလည္း ဥပေဒအမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ကာ ႏွိပ္ကြပ္ၿပေနတုန္းပါဘဲ ။
သူတို႕ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ႕ ခရီးလမ္းက အာဏာတည္ၿမဲေရး အတြက္ ၿဖစ္ေနလုိ႕ ၿပည္သူလူထု အတြက္ စဥ္းစားဖုိ႕ ဆုိတာ အခ်ိန္မရၾကတာ အေသအခ်ာပါဘဲ ။
တုိင္းၿပည္ရဲ႕ သယံဇာတကုိ ေစ်းေပါေပါနဲ ထုိးအပ္ၿပီး သူတုိ႕ ဘက္က ရပ္တည္ဖုိ႕ တရုတ္ၿပည္ကုိ ခ်ီတက္သြားတဲ႕ ဦးသိန္းစိန္ တစ္ေယာက္
ဘယ္ေသာအခါမွလည္း ဒီလုိ ေနရာမ်ိဳးကုိ ေရာက္လာမွ မဟုတ္ပါဘူး ..........။
ဆက္လက္ ငုံ႕ခံေနသမွ်ေတာ႕ ဖိႏွိပ္မႈေတြက ဆက္တုိက္ တုိးလာအုံးမွာ အေသအခ်ာဘဲ ဆုိတာ အတိတ္သမုိင္းက သက္ေသၿပခဲ႕သလုိ လက္ေတြ႕မွာလည္း လုပ္ေဆာင္ေနၾကဆဲ ၿဖစ္လုိ႕ အနာဂတ္ အတြက္ ေမွ်ာ္လင္႕ခ်က္ေလး ရွင္သန္ေစခ်င္ရင္ ဒုိ႕တေတြ ရုန္းထၾကမွ ရလိမ္႕မယ္ .......။
ခင္မင္ေလးစားလွ်က္
ဗမာ႕ေသြး
မေလးရွားဒုကၡသည္စခန္းမ်ားမွ လူေပါင္း ၆၀၀၀ ေက်ာ္ ႏွစ္စဉ္ ႀကိမ္ဒဏ္ခ်မွတ္
Thursday, 2 June 2011
ျပည္ပေရာက္ ရဟန္း သံဃာၤေတာ္မ်ားသုိ႔ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ (ေရးသူ- ေအာင္ရဲလင္း (စစ္ေတြ)
ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္ကာလအတြင္း ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ မွားယြင္းေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးလည္း ဆင္းရဲမြဲေတ၊ ျပည္သူ လူထု တစ္ရပ္လုံးလည္း အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပား၊ ရဟန္းသံဃာ မ်ားလည္း အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏုိင္မည္ ဆုိသည့္ မူကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး၊ ယင္းႏွင့္ပင္ အမႈိက္ကစ ျပႆဒ္မီးေလာင္ဆုိသလုိ မွာယြင္းမႈ စနစ္ဆုိး တစ္ခုေၾကာင့္ တေလာကလုံး အေမွာင္က်ခဲ့ရ သည္မွာ ယေန႔ထိတုိင္ ဆက္လက္ျဖစ္ပြား ေနသည္။ အဆုိးဆုံးက ကမၻာမီးေလာင္ သားေကာင္ ခ်နင္း ဆုိသလုိမ်ဳိး ျဖစ္ေနၿပီလား။
ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လုံး စားဝတ္ေနေရး အတိ့ဒုကၡေရာက္ ေနခ်ိန္၊ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးအားလုံးကုိ မွားယြင္းေသာ စနစ္ဆုိး အေမွာင္ထုႀကီးတစ္ခုက ဖုံးလႊမ္းထားျခင္း ခံေနရခ်ိန္တြင္ ရဟန္းအသြင္ လကၡဏာကုိ ေဆာင္ထားေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက ဘာသာေရးကုိ ခုတုံးလုပ္ၿပီး ကုိယ္က်ဳိးစီးပြါး အတြက္ အျမတ္ထုတ္ေန ၾကသည့္ ရဟန္းအခ်ဳိ႕ကုိလည္းေတြ႔ရသည္။
ရဟန္းဆုိသည္ အလွဴခံစားရမည္ဟု ဘုရားရွင္က မိန္႕ၾကားထားေသာ္လည္း အခ်ိန္ႏွင့္ အခါအေပၚတြင္ မူတည္ၿပီး အေျခအေနကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ကာ လက္ရွိအေျခအေနမ်ဳိးတြင္ အလွဴခံသင့္ မသင့္ ပညာဥာဏ္ျဖင့္ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္သင့္သည္။
ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္တုိ႔သည္ ေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္သူလူထုေကာင္းစားေရးႏွင့္ အမ်ဳိးဘာသာ ထြန္းကားေရးအတြက္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကသည္။
ရဟန္းအသြင္ လကၡဏာေဆာင္ေနၾကသည့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္တုိ႔သည္ အထက္ေဖၚျပသည့္ တရားမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ မသမာနည္းျဖင့္ ဝင္ေငြရွာ၊ အျမတ္ထုတ္ေနၾကသည့္ ရဟန္းတို႔လည္း အလြန္ပင္မ်ားျပားလြန္းသည္။
ရဟန္းတပါး ဆြမ္းငတ္ၿပီးေသခဲ့သည္ ဟူ၍လည္း (ရခုိင့္လူမ်ဳိးျဖစ္ေသာ အာရွေန၀န္း အသွ်င္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ မွအပ) သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္ မေတြ႔ဖူး၊ မၾကားဖူးေသးပါ။
ျပည္သူမ်ားသာ ႏုိင္ငံေရးအက်ပ္အတည္း၊ စီးပြါးေရးအက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ငတ္ျပတ္ၿပီး ေသေၾက ပ်က္စီးၾကရသည္ဟုသာ ေတြ႔ျမင္ ၾကားသိ ေနရသည္။
ဘာသာေရးအေပၚတြင္ ျပည္သူလူထုသည္ အမွန္တကယ္ တာဝန္ေက်ပြန္ၾကပါသည္။
ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္တုိ႔သည္လည္း ျပည္သူလူထုဘက္မွ အမွန္တရားအတြက္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ ေပးသင့္ပါသည္။
ဘာသာေရး၏ အသက္ေသြးေၾကာသည္ ျပည္သူလူထု၏ လက္ထဲ၌သာရွိသည္၊ ျပည္သူတုိ႔၏ အက်ဳိးစီးပြါးကုိ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ ဘာသာတရား ကုိလည္း ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္ေပသည္။
ရြာစဥ္၊ ၿမဳိ႕စဥ္လွည့္လည္ကာ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြါးအတြက္ အလွဴခံထြက္ေနျခင္းသည္ ျပည္သူ လူထုကုိ လည္း ဒုကၡေပးရာ ေရာက္သလုိ ဘာသာတရားကုိလည္း ညွဳိးႏြမ္း ထိခုိက္ေစပါသည္။
အထက္ပါ အေရးကိစၥမ်ား အားလုံးအဆင္ေျပၿပီးမွ မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကုိလည္း သက္ဝင္ယုံၾကည္ လွဴဒါန္းဆည္းကပ္ လာၾကမည္ျဖစ္သည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ ျပည္သူမ်ား အလွဴဒါန္းျပဳႏုိင္ရန္ လက္ထဲမွာေငြရွိရန္ လုိအပ္သည္။ လက္ထဲမွာ ေငြရွိရန္အတြက္လည္း စီးပြါးေရး အဆင္ေျပရန္ လုိအပ္ေပသည္။
စီးပြါးေရးအဆင္ေျပမည္ဟု ဆုိရာတြင္လည္း ပထမဆုံးအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းရန္ လုိအပ္ေပသည္။
မည္သည့္အေၾကာင္းအရာတြင္မဆုိ တခုႏွင့္တခု၊ တနည္းႏွင့္ မဟုတ္ တနည္း၊ အားလုံး က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္စြာ ဆက္စပ္မႈရွိေနၾကသည့္ အေနအထားကုိေတြ႔ရသည္။
ဆက္စပ္မႈရွိေနၾကေသာ အရာမ်ားသည္လည္း တစ္စုံ တစ္ခုတည္းျဖင့္ သီးျခားရပ္တည္၍မရႏုိင္။
“ဘာသာတရားသည္ ျပည္သူတုိ႔၏ ေထာက္ပံ့ကူညီမႈကုိမရရွိပဲ သီးသန္႔ ရပ္တည္၍ မရႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္လည္း ျပည္သူမ်ားအေပၚတြင္ ဥေပကၡာရႈ ထား၍ မရႏုိင္။”
တုိင္းျပည္သည္ ႏုိင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈေၾကာင့္ စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္း ဂယက္ရုိက္ခတ္ေနခ်ိန္တြင္ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံး ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္မ်ဳိး၌ ရဟန္းတုိ႔သည္ ျပည္သူလူထုကုိ စာနာေထာက္ထားရန္ လုိအပ္လွေပသည္။
အထူးသျဖင့္ အလုပ္သမားတုိ႔၏ အခြင့္အေရးႏွင့္ ရပုိင္ခြင့္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သည့္ဘက္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ားေပးရန္ လိုအပ္ေပသည္။
အတိတ္က ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ၊ နိဗၺာန္ကုိသာ လက္ကုိင္ထားၿပီး ေရွ႕တန္းတင္ ေဟာေျပာေနရုံမွ်ျဖင့္ လက္ရွိ ျပည္သူတုိ႔၏ဘဝ အေျခအေနကုိ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ျပည္သူတုိ႔၏ လက္ရွိဘဝ အေျခအေနႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိသာ ဦးစြာ ေျဖရွင္း ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ျပည္သူလူထုတရပ္လုံးသည္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ဘဝကုိရုန္းကန္ေနၾကရသည္။
အရာရာအားလုံးကုိ စဥ္းစားေတြးေတာႏုိင္ရန္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ၾကေခ်။
ရဟန္းတုိ႔သည္ကား ျပည္သူမ်ား ေပးလွဴအပ္ေသာ ဆြမ္းကုိ မပင္ပန္း မႏြမ္းနယ္ပဲ ေကာင္းစြာ စားသုံးၾကရၿပီး အရာရာအားလုံးကုိလည္း စဥ္းစားေတြးေတာႏုိင္ရန္ အခ်ိန္မ်ား ေပးႏုိင္ၾကသည္။
ယင္းေၾကာင့္ ရဟန္းတုိ႔သည္ ျပည္သူလူထုတို႔ မလုပ္ႏုိင္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ တာဝန္မ်ားကုိ ျပည္သူ႔ကုိယ္စား လုပ္ေဆာင္ေပးရမည္ျဖစ္ေပသည္။
“ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ သက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိစဥ္ ကာလပတ္လုံး အတၱ ကုိယ္က်ဳိးကို ၾကည့္ကာ တစ္ကုိယ္တကာယ ေကာင္းစားေရးအတြက္ မည္သည့္အရာ တခုကုိမွ် မလုပ္ခဲ့ပါ၊
ပရဟိတ အမ်ားအက်ဳိးကုိသာ အစဥ္ေရွ႕႐ႈၿပီး တစုိ္က္မတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။”
ယေန႔အခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္ လူအမ်ားက ဘာသာေရး၌ သက္ဝင္ယုံၾကည္မႈ ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းလာၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ျဖစ္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းမွာ အလွဴခံ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ေပါမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် ဘာသာေရးႏွင့္ ရဟန္း သဃၤာေတာ္မ်ား အေပၚတြင္လည္း ယုံၾကည္မႈ နည္းပါး လာၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရေပ သည္။
လွဴခ်င္၊ မလွဴခ်င္မွန္းမသိ အိမ္စဥ္ေလွ်ာက္ အလွဴခံ ေနၾကေသာ ရဟန္းမ်ား သည္လည္း မ်ားလြန္း လွေပသည္။
ယင္း၏ အက်ဳိးဆက္ကား အခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားသည္ ရဟန္းသဃၤာတစ္ပါးပါးကုိ မိမိအိမ္ေရွ႕တြင္ ေတြ႔ျမင္ လိုက္ရသည္ႏွင့္ တၿပဳိင္နက္ အိမ္တံခါးဝ မ်ားကုိ ပိတ္လုိက္ၾက ေတာ့သည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ပသုိ႔ ထြက္ခြာကာ ျပည္ပသုိ႔ ေရာက္လာၾကၿပီးေနာက္ အဆုိပါ ရဟန္းသဃၤာမ်ား သာသနာ ျပဳေနၾကပုံမွာ -
ျမန္မာ့ေရြ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားရွိရာ စက္ရုံ၊ အလုပ္ရုံ၊ ပန္းရံဆိပ္၊ ေလွဆိပ္စသည္မ်ားသုိ႔ လွည့္လည္ကာ အလွဴခံသည့္ သာသနာျပဳ လုပ္ရပ္ကုိသာ တစုိက္မတ္မတ္ က်င့္ၾကံ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကုိ ေနရာအႏွံ႔ေတြ႔ရေပသည္။
ဤသုိ႔ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကုိ ရဟန္းသဃၤာေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းစဥ္ဟု ဆုိႏုိင္ပါမည္လား။
ဗုဒၶက်င့္စဥ္ႏွင့္ကား လုိက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိႏုိင္ ပါမည္လား။ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ အသိမိတ္ေဆြ တကာ တကာမမ်ားထံသုိ႕ သြားေရာက္ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အလွဴခံမည့္ ကိစၥကုိ ေဆြးေႏြး တုိင္ပင္ၾကသည္၊
“ဒကာတုိ႔ စက္႐ုံလုပ္ငန္းခြင္မွာ အလွဴပြဲ၊ တရားပြဲ လုပ္လုိ႔ရႏုိင္မွာလား လုပ္လုိ႔ရႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒကာက ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္။ ဒကာကုိ ဦးဇင္းက အလွဴခံလုိ႔ရတဲ့ ေငြထဲက သုံးပုံ တပုံေပးမယ္” ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးက ဒကာကုိ မက္လုံးေပးကာ စည္းရုံး လုိက္သည္။
ဒကာမ်ားကလည္း ဘုန္းႀကီးေျပာသည္ကုိ အားက်ၿပီး “ငါအလုပ္ဆင္းလွ်င္ ဘတ္ (၂၀၀) ပဲရမယ္၊ ဘုန္ႀကီးေျပာတာ လုိက္လုပ္ေပးရင္ (၅၀၀၀) အထက္ရမယ္” စသျဖင့္ စဥ္းစားၿပီး ဘုန္းႀကီးေျပာသည္ကုိ လုိက္နာေထာက္ခံၿပီး အနီးအနား မွာရွိသည့္ အလုပ္သမားမ်ားကုိ တရားပြဲလုပ္ရန္၊ အလွဴပြဲလုပ္ရန္ အတြက္ ႏႈိးေဆာ္ စည္းရုံးေတာ့သည္။
ေဟာေနသည့္တရားက နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရား။ လက္ေတြ႔မွာ လုပ္ေနသည္ အလုပ္က ေဟာေနသည့္ တရားႏွင့္ ဖီလာကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနသည္။
အေျပာတစ္မ်ဳိး၊ အလုပ္တစ္မ်ဳိးႏွင့္ ရဟန္းမ်ား သာသနာျပဳပုံက အနာဂတ္ သာသနာေတာ္ အတြက္ ရင္ေလးစရာပင္ ေကာင္းေနပါၿပီ။
ျပည္ပမွာ ေခတ္စားေနေသာ ဒကာႏွင့္ ဆရာ သာသနာျပဳပုံက…
ဝါဆုိကာလ၊ ကထိန္ကာလတုိ႔တြင္ ရဟန္းတုိ႔သည္ ေရြ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား မ်ားရွိရာ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားသုိ႔ ဖုန္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကုိယ္တုိင္ သြားေရာက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း သကၤန္း ကပ္လွဴရန္ အတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း စသျဖင့္ အလွဴအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ စည္းရုံးၾကသည္။
ျပည္တြင္းမွ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္မ်ား သည္လည္း ဝါဆုိ၊ ကထိန္ ကာလအတြင္း ျပည္ပကုိလာၿပီး သကၤန္းေရာင္းၾကသည္၊
သကၤန္းတစ္စုံကုိ (၄၀၀) မွ (၅၀၀) ဘတ္ျဖင့္ သကၤန္းမ်ား ရာႏွင့္ခ်ီ၍ ေရာင္းစားၾကသည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ အေနၾကာကာ လုပ္ရဲကုိင္ရဲသူ လည္းျဖစ္ ထုိင္းစကားလည္းတတ္ေသာ သူမ်ားသည္ ယခုကဲ့သုိ႔ ရဟန္း အထာမ်ားကုိ သိထားသည့္အျပင္ ယခင္ကလည္း လုပ္ကုိင္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ အလွဴပြဲကာလအတြက္ သကၤန္းမ်ားကုိ ႀကိဳတင္ စုေဆာင္း ထားၾကသည္။
အလွဴပြဲကာလမွာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ဒကာမ်ားထံမွ သကၤန္းကုိ အခေၾကးေငြေပးၿပီး ငွါးၾကရသည္၊ အလွဴပြဲ ၿပီးသည္ႏွင့္တခါတည္း ငွားယူထားေသာ သကၤန္းႏွင့္ ငွားရမ္းခ ေငြကုိပါ တပါတည္း ဒကာထံသုိ႔ ျပန္ေပးအပ္ၾကရသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ဒကာႏွင့္ ဆရာ နားလည္မႈ ခ်စ္ၾကည္ေရး အလွဴခံမ်ားသည္ ေနရာအႏွံ မ်ားျပားလြန္းသည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္ေနေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္လည္း အလုပ္သမားမ်ားထံသြားၿပီး မိမိဝင္ေငြရရွိေရးအတြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၾကြားဝါၾကသည္။
“ဦးဇင္းက ဒီမွာတကၠသုိလ္တက္ေနတာ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံကုိ ဘြဲ႔ယူဖုိ႔လာတာ၊ ဒီထုိင္းႏုိင္ငံမွာက ေက်ာင္းတက္ခြင့္ ရဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္လွဘူး ေက်ာင္းတက္ရတာလည္း ေၾကးေရး ေငြေရး အရမ္းကုိ အခက္အခဲရွိတယ္..” စသျဖင့္ ပုံစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေရြ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအေပၚ လွည့္ပတ္ကာ အလွဴခံေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စစ္အာဏာရွင္တုိ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၱရားေအာက္ကုိ က်ေရာက္ေနၿပီး ျပည္သူလူထုသည္လည္း စစ္ကြ်န္ဘဝႏွင့္ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ေနၾကသည္ကုိ ရဟန္းတုိ႔သည္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ေနရဆဲ ျဖစ္ေပသည္။
ရဟန္းတုိ႔အေနျဖင့္ အလွဴခံျခင္း လုပ္ရပ္ကုိသာ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္ လက္ခံက်င့္သုံးေနမည္ဆုိပါက အနာဂတ္ သာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ သာသနာ့ အႏၱရာယ္မ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား။
သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းစဥ္ဟူသည္ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ အလွဴခံျခင္းကုိ ဆုိလုိသည္မဟုတ္ေပ။ အမွန္တရား အစဥ္ တုိးတက္ ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ဆုိလုိျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ရဟန္းတုိ႔ လုပ္ေဆာင္ရမည့္တာဝန္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွ်သာျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္လည္း ေလာကေဝါဟာရအားျဖင့္ ဖြင့္ဆုိရမည္ ဆုိပါက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ဦးတည္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ဦးအျဖစ္ ဖြင့္ဆုိလ်င္ မွားဖြယ္ရာ ရွိလိမ့္မည္ဟု မထင္ပါ။
ဆရာႏွင့္ ဒကာပူးေပါင္းၿပီး အလွဴပြဲႀကီးေတြ တခမ္းတနား က်င္းပေနမည့္အစား၊ ဆရာႏွင့္ ဒကာလက္တြဲၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ တရားမွ်တမႈႏွင့္ အမွန္တရား ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ တာဝန္သိသိ၊ တာဝန္ရွိရွိႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ၾကမည္ ဆုိပါက ႏုိင္ငံေတာ္လည္း တရားမွ်တ၊ ျပည္သူ ေတြလည္း ဆင္းရဲဒုကၡမ ွလြတ္ေျမာက္၊ သာသနာ ေတာ္ႀကီးလည္း အစဥ္တုိးတက္ လာမည္ပင္ျဖစ္သည္။
စာေရးသူ - ေအာင္ရဲလင္း (စစ္ေတြ)
ေမ ၂၈၊ ၂၀၁၁
အက်င့္ဆိုးတစ္ခုကို တာရွည္လက္မခံထားပါႏွင့္
လာရာ လားရာ အလားအလာ
မည္သည့္အရာမဆုိ လာရာက လည္း အေရးႀကီးသည္။ လားရာကလည္း အေရးႀကီးသည္။ အလားအလာကလည္း အေရးႀကီးသည္။ အက်ဳိးလို၍ ေညာင္ေရေလာင္း ဟူသည္မႇာလည္း အလားအလာကို အေလးဂ႐ုျပဳေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အဆိပ္ပင္ကို ေရမေလာင္း ဟူသည္မႇာလည္း အလားအလာကို အဓိကထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အမ်ားစုသည္ အလားအလာကို ပဓာနထားေသာေၾကာင့္ ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိးရသည္မ်ဳိးကုိ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ေရႇာင္ရႇားလိုၾကသည္။
ေမးေတာ့''မသိပါဘုရား...''ဟု ေျဖခဲ့သည္။ သူမချမာ လာရာကို မသိရႇာ၊ ဘုရားက ဆက္ၿပီးေတာ့ ''ဘယ္ကုိ သြားမႇာလဲ''ဟု ေမးေတာ့ ''မသိပါဘုရား''ဟုပဲ ေျဖႏုိင္သည္။ သူမချမာ လားရာကိုလည္း မသိရႇာ၊ လားရာကိုမသိေတာ့ အလားအလာကိုလည္း မျမင္ႏိုင္ဘဲ ရိႇေတာ့သည္။ အမ်ားစုလည္း ေမးလာခဲ့လွ်င္ ရက္ကန္းသည္မေလးလိုသာ ေျဖၾကရလိမ့္မည္။ အ႒ကထာ ဆရာကေတာ့ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေနသူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ကား အပါယ္ေလးပါးသာ ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ခဲ့၏။ အသိၪာဏ္ဦးမစီး၊ ေမာဟအားႀကီး၊ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေန၊ ေပါ့ေပါ့ဆဆ လုပ္သူတုိ႔၏ လားရာကား အပါယ္ေလးပါးမႇတပါး အျခား မရိႇေခ်။
အဖိုးတန္ေသာပစၥည္းႏႇင့္ အဖိုးမတန္ေသာလူ
လူေတြဆိုရင္ . . .
ကားေတြ ဥဒဟို ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏႇင္ေနခ်ိန္မႇာ မီးပြိဳင့္က စိမ္းလိုက္၊ ၀ါလိုက္၊ နီလိုက္နဲ႔။ တစ္ခုေသာ စိမ္း၀ါနီမႇာေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္ဘက္ေကြ႕ေၾကာမႇာ ေကြ႕ေနၾကတဲ့ ကာေတြထဲက ကားႀကီးကားေကာင္း တစ္စီးေကြ႕ရင္း
မီးနီမိသြားတယ္။ ဒီေတာ့ ေကြ႕လက္စ ေနရာ လမ္းဆံုရဲ႕ အလယ္ေခါင္မႇာ ရပ္တယ္။
ျမင္လိုက္တာနဲ႔ အင္မတန္႔ အင္မတန္မႇ ေစ်းႀကီးမႇန္း သိသာတဲ့ကားႀကီးေပါ့။ အဲဒီကားႀကီး ကိုးလို႔ကန္႕လန္႔ ရပ္ထားေတာ့ မီးပြိဳင့္ လြတ္လာတဲ့ကားေတြ ဒုကၡေရာက္ကုန္တယ္။ တည့္တည့္သြားဖို႔ထားတဲ့ ယာဥ္ေၾကာႏႇစ္ေၾကာထဲက တစ္ေၾကာက လံုး၀ ပိတ္သြားတယ္။
တစ္ဖက္ကေန တည့္တည့္သြားမယ့္ အငႇားကား ယာဥ္ေမာင္းကေတာ့ သည္းခံႏိုင္ဟန္ မရႇိေတာ့ပါဘူး။ ကားေခါင္းထဲကေန ေခါင္းျပဴၿပီး ''ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လိုလုပ္ ရပ္ထားတယ္။ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ပါလား။ ဒီမႇာ ကားေတြပိတ္ကုန္ၿပီတဲ့''။
စိတ္တိုတိုနဲ႔ ေအာ္ပါေရာ။
ကားေကာင္းႀကီးကေတာ့ ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေနာက္မဆုတ္တဲ့ အျပင္ ကားေပၚမႇာ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ထိုင္ေနတဲ့ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ အငႇားကားယာဥ္ေမာင္းကို လက္ညႇိဳးေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီး ျပန္ေအာ္ပါေရာ။ ''ဟဲ့ နင္ခိုင္းတိုင္းလုပ္ရေအာင္ နင္က ဘာေကာင္မို႔လို႔လဲ။ ေအာက္တန္းစား တက္စီသမားကမ်ား လူပါး၀လို႔''
ေျပာတဲ့စကားနဲ႔ ေလယူေလသိမ္းနဲ႔ မ်က္ႏႇာပံုစံ၊ အသားအရည္ အေရာင္အေသြးက အဲဒီမိန္းမႀကီး ကိုယ္စားျပဳတဲ့ မ်ဳိးႏြယ္စုကို အထင္သား ေဖာ္ျပေနတယ္။
စိတ္တိုေဒါသထြက္စြာနဲ႔ အငႇားကားယာဥ္ေမာင္း တံခါးဖြင့္ၿပီး လမ္းေပၚဆင္းလာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မႇာပဲ တစ္ဖက္မီးပြိဳင့္က စိမ္းသြားတာနဲ႔ ကားအေကာင္းစားႀကီး ၀ူးကနဲ ေမာင္းထြက္သြားတယ္။ မိန္းမႀကီးက တံေထြးတစ္ခ်က္ ထြီကနဲေထြးရင္း လမ္း ေပၚက အငႇားကား ယာဥ္ေမာင္းကို ေစ့ေစ့ၾကည့္သြားတယ္။ လမ္းေပၚက ကားဆရာခမ်ာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး ေဒါသထြက္လြန္းလို႔ တုန္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တယ္။
အဲဒီမိန္းမႀကီးကို မိုက္႐ိုင္းခြင့္လိုင္စင္ ေပးထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ျပည္လမ္းရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာသံုးခုထဲက ဘယ္ဘက္ အစြန္ဆံုးေၾကာကို ဘယ္ေကြ႕တဲ့ကားေတြအတြက္ သီးသန္႔ေပးထားၿပီး မီးပြိဳင့္မႇာလဲ မီးစိမ္း သီးျခားအခ်က္ျပ တပ္ဆင္ထားပါတယ္။
ျပည္လမ္း မီးနီ မိေနခ်ိန္မႇာ အေရာင္ေတြ တဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနတဲ့ ကားႀကီးတစ္စီး ေမာင္း၀င္လာတယ္။ ဘယ္ေကြ႕ေၾကာအတိုင္း လာၿပီး ေရႇ႕ဆံုးမႇာရပ္တယ္။ ကားရဲ႕နံပါတ္က သာမန္ကားနံပါတ္ေတြလို မဟုတ္ဘူး။
နံပါတ္သက္သက္ အျဖဴေရာင္နံ ပါတ္ျပားနဲ႔။ ကားေရႇ႕မႇာလဲ အလံတိုင္ငယ္ တစ္ခုကို သားေရအစြပ္ အမဲနဲ႔ ကပ္ထားတယ္။ ဘယ္အလံမႇန္းေတာ့ မသိရဘူးေပါ့။ ဗဟုသုတရႇိ သူေတြကေတာ့ ဘယ္ကကားလည္း သိမႇာပါ။
မီးစိမ္းတယ္။ ဘယ္ေကြ႕ေၾကာက ကားေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေကြ႕ႏိုင္ဖို႔ သီးသန္႔ အခ်က္ျပမီးစိမ္းက ေပၚလာတယ္။ ျမားစိမ္းစိမ္းရယ္။ ၂၀၊ ၁၉၊ ၁၈၊ ၁၇ . . .စသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ငယ္သြားတဲ့ ဂဏန္းေတြက အခ်ိန္ကိုျပလို႔။
ေကြ႕ဖို႔ သီးသန္႔ခြင့္ျပဳထားတဲ့ လိုင္းရဲ႕ထိပ္က ကားအေကာင္းစားႀကီးက လံုး၀မလႈပ္။ ေနာက္ကားက မီးဖြင့္ပိတ္လုပ္ၿပီး သတိေပးတယ္။ မျမင္တာလား။ ဂ႐ုမစိုက္တာလား။ ကားအေကာင္းစားႀကီးရယ္။ ၿငိမ္လို႔ ခပ္တည္တည္ပဲ။
ေကြ႕ေၾကာသီးသန္႔ မီးစိမ္း အၿပီးမႇာ တည့္တည့္သြားမယ့္ မီးစိမ္း ေပၚလာတယ္။ ၀ူး ခပ္တည္တည္ ကားအေကာင္းစားႀကီး ခပ္တည္တည္ပဲ တည့္တည့္ ေမာင္းထြက္သြားတယ္။ ေကြ႕ဖို႔ ခြင့္ျပဳခ်ိန္မႇာ မေကြ႕လိုက္ရတဲ့ တသီတတန္းနဲ႔ ကားေတြ ေနာက္မႇာရပ္ၿပီး ေမတၲာပို႔ က်န္ခဲ့တယ္။
အဲဒီကားေမာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးသားကို စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ခြင့္ လိုင္စင္ေပးထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကားရပ္တဲ့ေနရာမႇာ ကားေတြက ဒင္းၾကမ္း။ အမ်ားစုက ခပ္မိုက္မိုက္ကားေတြ။ အဲဒီကားေတြက ေစ်းက မိုးေပၚမႇာဆိုတာ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံလူ သိပါတယ္။ အဲဒီထဲက ကားတစ္စီးရဲ႕ နံပါတ္ျပားက ျဖဴ၊ နက္၊ နီ၊ ျပာ တစ္ခုမႇမဟုတ္တဲ့ တျခားအေရာင္။
ကား၀ယ္ယူတင္သြင္း ခြင့္ျပဳခ်က္ မူလရထားသူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူ႔ဆီကေန တစ္ျခားသူတစ္ေယာက္ေယာက္က ခဏယူသံုးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယာဥ္ေမာင္းက ခိုးထြက္လာတာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေတြျဖစ္ျဖစ္ပါ မေလ်ာ္မကန္ႀကီးပါလား ဟ႐ိုး ဆိုၿပီး ေအာ္ခ်င္မိတာ အမႇန္ပါ။
အဲဒီသူတို႔ကို လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခြင့္ လိုင္စင္ ေပးထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီတစ္ခုေသာ သီးသန္႔ခန္းမႇာ ေရေပၚဆီတစ္စု ညစာ သံုးေဆာင္ၾကတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း စားစားေသာက္ေသာက္ ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ေပါ့။ သူ႔ ႐ိုးလက္နာရီက ဘယ္ေလာက္တန္တာ။ ငါ့ကိုရမ္နာရီက ဘယ္လိုေစ်းႀကီးတာေတြလဲ ပါတယ္ ေဘာလံုးပြဲ၊ ႐ုပ္ရႇင္၊ ကိုရီးယားမင္းသား၊ မင္းသမီး ဘာညာစံုပါေရာ။
အဲဒီမႇာတင္ ဟိုတစ္ေယာက္က ငါနဲ႔ဘယ္မႇာ ဘယ္လိုျဖစ္ဖူးတာတို႔၊ ဘာတို႔ညာတို႔ကို နာမည္ေတြနဲ႔ ပ်စ္ပ်စ္နစ္နစ္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အားက်မခံ ေျပာၾကပါေရာ။ တကယ္ပဲလား။ ပါးစပ္အရသာခံ ေျပာတာလား။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတာအ မႇန္။ ေစာင့္ရမယ့္ ''စည္း''ကို ေက်ာ္ၿပီး ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾကာတာဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး စားပြဲထိုးေလးကို လႇမ္းေျပာေသးတယ္။ ''နင္ ငါတို႔ အခုေျပာေနတာေတြကို ဘယ္သူ႔မႇ ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႔ေနာ္''တဲ့။
ေသခ်ာပါတယ္ ေျပာမႇာ။
အဲဒီပုဂၢဳိလ္မ်ားကို တစ္ဖက္သား ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ အသေရဖ်က္ေျပာခြင့္ လိုင္စင္ေပးထားတာ မဟုတ္ဘူး။
ပိတ္ရက္ျဖစ္ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း လူကမ်ားလႇသေပါ့။ ဒီေတာ့ တီ႐ုံမႇာ စထြက္ရဖို႔ အေရးက ေစာင့္ရတယ္။ ၾကာတယ္။ စ႐ိုက္မဲ့အဖြဲ႕၊ ႐ိုက္ဖို႔ျပင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕၊ ေနာက္လိုက္မဲ့ အဖြဲ႕ စသျဖင့္ အနည္းဆံုး သံုးဖြဲ႕ေလာက္
ေနရာယူထားတာဆိုေတာ့ လူဆယ့္ေလးငါးေယာက္ေလာက္ ရႇိသေပါ့ဗ်ာ။ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြကို ႏႈတ္ဆက္ခြဲရသလို ႂကြားခ်င္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားဆိုလည္း ႂကြားဖို႔ အင္မတန္ အဆင္သင့္ခ်ိန္ေပါ့။
''ဟဲ့ေကင္မေလး၊ ငါ့ဒ႐ုိင္ဗာ အသစ္ယူခဲ့စမ္း''
က်ယ္က်ယ္ဟဟ အသံထြက္လာေတာ့ ေဂါက္သီး႐ိုက္မယ့္ လူေတြေရာ၊ က်န္တဲ့ ကယ္ရီ၊ ထီးမိုး၊ တီဇံု၀န္ထမ္း စတဲ့ လူေတြရဲ႕ အာ႐ုံက အသံလာရာဆီကို ေရာက္သြားၾကတယ္။
''ငါ့ကို ေဂါက္တုတ္ အသစ္ေနာ္၊ အဲဒီ တစ္ေခ်ာင္းထဲကို သိန္းငါးဆယ္ ေပးရတာ''
ဘာႀကီးလဲဟ၊ သူ႔ဖာသား ငါးဆယ္မလို႔ ငါးရာျဖစ္ျဖစ္၊ ငါးေထာင္ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားက်အထင္ႀကီးတဲ့ မ်က္လံုးေတြလဲရႇိရဲ႕။ ဆက္လာတဲ့စကားက နားထဲကို ခါးသီးစြာ ၀င္လာတယ္။
''ေကာင္းေကင္းကိုင္ခဲ့၊ ထိခိုက္ ပြန္းပဲ့သြားလို႔ကေတာ့ ငါနဲ႕ေတြ႕မယ္။ အဲဒီေလာက္ပိုက္ဆံ နင္ဟိုဟာလုပ္ရႇာေတာင္ တစ္သက္လံုးရမႇာ မဟုတ္ဘူး''
သြားၿပီ။ ကယ္ဒီေလးမ်က္ႏႇာ ရဲကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ အနားက ေဂါက္သမားတခ်ဳိ႕ မ်က္ႏႇာလည္း မည္းကနဲနဲ႔။
အဲဒီလူကို ႏိုင္ထက္စီးနင္း ျပဳက်င့္ခြင့္ လိုင္စင္ ေပးထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
''ကဲရႇင္းမယ္၊ ပိုက္ဆံတြက္''
ပိုက္ဆံအိတ္ႀကီးကို ဘုတ္ကနဲ ထုတ္ယူၿပီး ေျပာတယ္။ ''ဒါနဲ႔ဟိုေကာင္၊ မနက္ျဖန္မနက္ ၆ နာရီတိတိ စ႐ိုက္မႇာေနာ္။ ကြင္းေၾကး ေသာင္းေက်ာ္ေရာ၊ ကယ္ဒီမုန္႔ဖိုးပါ ငါေပးေနတာ။မင္းဘာကုန္ရတာ မို႔လို႔လဲ။ ေဂါက္သီးေလး လာ႐ိုက္ေပးပါတယ္။ အေရးထဲ ပင့္ရဖိတ္ရနဲ႔၊ မင္းဖာသာဆို ဒီလိုကြင္းမ်ဳိး သြားႏိုင္လို႔လား''
အေျပာခံလိုက္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ရင္ထဲမႇာ က်င္ခနဲ နာသြားတယ္။ သံေယာဇဥ္နဲ႔ လုပ္ေပးေနတာေတြကိုကြာ၊ မင္းလက္ေအာက္ငယ္သားလဲ မဟုတ္ရေပါင္ကြာ။ စိတ္ထဲက စကားေတြက ႏႈတ္ဖ်ားကို ေရာက္မလာပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး အျမဲတမ္းလဲ အားခ်င္မႇအားမႇာ၊ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္၊ လစ္ဟာသြားတဲ့ မိသားစုတာ၀န္။တျခားဟာေတြေတာ့ ဖယ္ထားလိုက္ပါေတာ့။
ပစၥည္းရႇိတဲ့လူ အေနနဲ႔ ပစၥည္းမဲ့တဲ့လူကို စိတ္ဒဏ္ရာရေအာင္ လုပ္ခြင့္ လိုင္စင္ေပးထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
''ဟိတ္ေကာင္ ငါ့ကိုလာတဲြဦး။ ေရထဲျပဳတ္က်လို႔ ငါ့အဖိုးတန္ အ၀တ္အစားေတြ ေရစိုကုန္ရင္ မလြယ္ဘူး''
''ဟုတ္ကဲ့''
ဒီလိုနဲ႔ သမၺန္ေပၚမႇာ သူေဌးႀကီးကိုတင္ၿပီး ငႇက္ခတ္လာတယ္။
''အခု တစ္ေန႔ ဘယ္ေလာက္ရတုံး''
''အမႇန္မရႇိပါဘူး။ သူေဌးႀကီးရယ္။ တစ္က်ပ္ရ ငါးမူးရနဲ႔''
''၀င္ေငြဘာမႇမရပါလား။ တယ္ည့ံသကိုး''
ခဏေနျပန္ေတာ့ ''မင္းမႇာ အိမ္ေရာရႇိရဲ႕လား''
''မရႇိပါဘူး။ သူေဌးႀကီးရယ္၊ ဟိုေသာင္ခံုကတဲမႇာ ေနတာ''
''အိမ္ကေလး တစ္လံုးေတာင္ မရႇိတဲ့ေကာင္၊ တယ္ညံ့သကိုး''
ဒီလိုနဲ႔ သူေဌးႀကီးက သမၺန္သမားမႇာ မရႇိတာေတြကို ေမးလိုက္၊ တယ္ညံ့သကိုး ဆိုလိုက္နဲ႔ ျမစ္လယ္ ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီမႇာတင္ ႐ုတ္တရက္ မိုးေမႇာင္က်လာၿပီး ေလျပင္းအတိုက္ လႈိင္းအ႐ိုက္မႇာ သမၺန္ေမႇာက္ပါေရာ။
''ဟိတ္ေကာင္၊ ငါေရမကူးတတ္ဘူးကြ၊ ငါ့ကိုဆယ္ပါဦး''
''ေရေလးေတာင္ မကူးတတ္တဲ့ သူေဌးႀကီး၊ တယ္ညံ့သကိုး'' ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ သမၺန္သမားဟာ ေရကူးၿပီး ထြက္သြားပါေရာ''
ယဥ္ေက်းမႈ မထြန္းကားေသးတဲ့ ေက်ာက္ေခတ္မႇာ ျပႆနာက နည္းပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ထြန္းကားလာတယ္။ ႐ုပ္၀တၴဳပစၥည္းေတြ တိုးတက္ မ်ားျပားလာတယ္။ ကုန္သြယ္ရာမႇာ ၾကားခံအျဖစ္ ေငြကိုသံုးလာတယ္။
လူသားရဲ႕အစြမ္းက အံ့မခန္းပါပဲ။
ကိုယ္အဆင္ေျပေစဖို႔ တီထြင္ခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြေၾကာင့္ အဆင္မေျပ ျဖစ္ရတာေတြလဲ ရႇိလာတယ္။
အားလံုးကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ မ်ားသထက္ မ်ားျပားလာခ်ိန္မႇာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေတြ ေခါင္းပါးလာတယ္။ ဂ႐ုဏာတရားေတြ ေပ်ာက္ကြယ္လာတယ္။ သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္တတ္လာတယ္။ ပံုမႇန္ ဆက္ဆံေရးေတြ ကြယ္ ေပ်ာက္လာတယ္။
''ငါးခံုးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္ တစ္ေလႇလံုးပုပ္''လို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္''
ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲနဲ႔ ၿပီးသြားမယ္ဆိုရင္ ျပႆနာ မရႇိပါဘူး။ ကိုယ့္လူမ်ဳီး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္း၊ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ ကိုယ့္အလႊာ၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ စသျဖင့္ ႐ိုတ္ခတ္မႈက အနည္းအမ်ား ရႇိမႇာ။ ဒါ အေသအခ်ာ။
မေတာင္းေတာ့ပါဘူး။ အစ္ကိုႀကီးေရ)
''အဖိုးတန္ေပ့ဆိုတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ပိုင္ဆိုင္ အသံုးျပဳႏိုင္႐ုံနဲ႔ လူ႔အဖိုးတန္ မျဖစ္ဘူး။ ႐ိုးသားစိတ္ေကာင္းထားၿပီး လူ႔ေလာက ေကာင္းက်ဳိးကို တတ္ႏိုင္သမွ် သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္မႇ တကယ့္ လူ႔အဖိုးတန္တဲ့ဗ်ား။''
မင္း ..ျမန္မာ့စိတ္လား..ကြ်န္စိတ္လား ( ၁ )