(၂ဝဝ၆)ခုႏွစ္မွ စၿပီး ကေမၻာဒီးယားႏွင့္ လာအိုႏိုင္ငံတို႔မွ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားကို ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားကိုမူ (၂ဝဝ၉)ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လမွ စတင္စိစစ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုသံုးႏိုင္ငံမွ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားသည္ (၂ဝ၁၁)ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလအထိ ယာယီႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ လက္ဝယ္ရရွိၿပီးသူေပါင္းမွာ (၅၅ဝ,ဝဝဝ)ဦးျဖစ္သည္။ ထိုအထဲတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာအလုပ္သမား (၃၅၂, ၇၄၈)ဦးတို႔ပါဝင္သည္။ ဌင္းတို႔သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တရားဝင္ေနထိုင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ (၂ဝ၁ဝ)ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလအထိ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ရန္လုပ္ခြင့္အက်ံဳးဝင္သူ (၉၃၂,၂၅၅)ဦးအနက္မွ (၅၄၇,၇၄၉)ဦးသည္ (၂ဝ၁ဝ)ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအထိ ထိုႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈလုပ္ငန္းစဥ္ေဆာင္ ရြက္မႈမၿပီးဆံုးေသးျဖစ္ေနသည္။ ဌင္းတို႔အေနျဖင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ဆက္လက္ ေနထိုင္လိုသည္၊ အလုပ္လုပ္လိုသည္ဆိုပါက (၂ဝ၁ဝ)ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ကုန္တြင္ ဌင္းတို႔၏အလုပ္လုပ္ခြင့္ပါမစ္သက္တမ္းတိုးရမည္ျဖစ္သည္။ (၂၉၅, ၁၃၆)ဦးသာ ထိုသတ္မွတ္ရက္အမွီ အလုပ္လုပ္ခြင့္ပါမစ္သက္တမ္းတိုးႏိုင္ခဲ့ ၾကသည္။
ထိုစာရင္းဇယားမ်ားအရ အလုပ္လုပ္ခြင့္သက္တမ္းမတိုးရေသးသည့္ ေရႊ႕ ေျပာင္းအလုပ္သမားပမာဏ အမ်ားအျပားရွိသည္ကို ျပသေနသလို ထိုအမ်ားစုသည္ တရားမဝင္လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ားအျဖစ္ ခံရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအလုပ္သမားမွတ္ပံုတင္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္အသစ္ျပန္ စရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားက တိုးတက္မႈမ်ားရွိလာေနရာ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္ လုပ္ေနထိုင္သည့္အေျခအေနမ်ိဳးကို မွတ္ပံုမတင္ရေသးသည့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားေပၚေပါက္လာႏိုင္သည့္ အရိပ္လကၡဏာပင္ျဖစ္သည္။
ထိုစာရင္းဇယားမ်ားအရ အလုပ္လုပ္ခြင့္သက္တမ္းမတိုးရေသးသည့္ ေရႊ႕ ေျပာင္းအလုပ္သမားပမာဏ အမ်ားအျပားရွိသည္ကို ျပသေနသလို ထိုအမ်ားစုသည္ တရားမဝင္လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ားအျဖစ္ ခံရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအလုပ္သမားမွတ္ပံုတင္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္အသစ္ျပန္ စရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားက တိုးတက္မႈမ်ားရွိလာေနရာ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္ လုပ္ေနထိုင္သည့္အေျခအေနမ်ိဳးကို မွတ္ပံုမတင္ရေသးသည့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားေပၚေပါက္လာႏိုင္သည့္ အရိပ္လကၡဏာပင္ျဖစ္သည္။
(၂ဝ၁၁)ခုႏွစ္ မတ္လ(၃ဝ)ရက္ေန႔က ျပည္ပအလုပ္သမားမ်ားဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆပ္ေကာ္ မတီက ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ မွတ္ပံုတင္ လုပ္ငန္းစဥ္အသစ္လုပ္ရန္သေဘာတူခဲ့သည္။ (၂ဝ၁၁)ခုႏွစ္ ဧၿပီလ(၁၉)ရက္ေန႔တြင္ ထုိလုပ္ငန္းစဥ္အစီအစဥ္ကိုအတည္ျပဳရန္ တရားမဝ င္ျပည္ပအလုပ္သမား မ်ားဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသားေကာ္မတီသို႔တင္သြင္းမည္ျဖစ္သည္။ ထိုေကာ္မတီက အတည္ျဖစ္က အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းအေဝးသို႔ ေနာက္ဆံုးအတည္ျပဳခ်က္ရရန္ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရ၏ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီ အခ်ိန္မရွိသည့္အတြက္ ထိုအလုပ္သမားမ်ားမွတ္ပံုတင္အသစ္ျပဳလုပ္ေရးအစီ အစဥ္သည္ ၾကန္႔ၾကာႏိုင္ၿပီး ယခုႏွစ္ကုန္အထိ အခ်ိန္ဆြဲသြားႏိုင္သည္။
(၂ဝ၁ဝ)ခုႏွစ္၊ ေမလ(၄)ရက္ေန႔ ထိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕အစည္းအေဝးက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေပးခဲ့ရာ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လူကုန္ကူးခံခဲ့ရေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားကို ယာယီေနထိုင္ခြင့္ႏွင့္ ယာယီ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ တရားဝင္ေပးမည္ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ထိုင္းအလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာန၏ အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေပးေရးဌာနသည္ ယခုအခါ လူကုန္ကူးခံခဲ့ရသူမ်ားအား အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေပးရန္ႏွင့္ ၄င္းတို႔ႏွင့္ သင့္တင့္ေသာ အလုပ္အမ်ိဳးအစားမ်ားကို သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေပးရန္ စီစဥ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ The Ministry Of Social Development and Human Security မွလည္း ¤င္းတို႔ႏွင့္ သင့္ေတာ္ေသာ အလုပ္အမ်ိဳးအစားမ်ား ဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ကူညီေပးပို႔ထားသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ထုိင္းႏိုင္ငံ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထိုလူကုန္ကူးခံရသူမ်ား ယာယီေနထိုင္ႏုိင္ေရးအတြက္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အမိန္႔ႏွင့္ ေၾကညာခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေနသည္။
(၂ဝ၁၁)ခုႏွစ္ မတ္လ(၂၈)ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ထိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕ အစည္းအေဝးက ထုိင္းႏိုင္ငံပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ထုိင္းႏိုင္ငံသားမဟုတ္ ေသာသူမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို အေျခခံပညာသင္ၾကားရန္အတြက္ သင္ ၾကားေရးဌာနမ်ား ဖြင့္လွစ္ေဆာင္ရြက္ ေရးမူၾကမ္းကို မူအားျဖင့္ သေဘာတူ ခဲ့သည္။ ထိုမူၾကမ္းကို The Office Of The Council Of State Of Thailand အား ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ အစိုးရအဖြဲ႕မွ တာဝန္ေပးထားသည္။
ထိုမူၾကမ္းတြင္ အေထာက္အထားမဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံသား မဟုတ္သူမ်ားကို ပညာေရး အေျခခံသင္ၾကားေရး အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းေပးေရး ထိုေကာ္မတီတြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးက ဥကၠဌအျဖစ္ တာဝန္ယူေရး၊ ျပည္နယ္အလိုက္ ေကာ္မတီတြင္ ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားက ဥကၠဌအျဖစ္ တာဝန္ယူၾကေရးႏွင့္ အေျခခံ ပညာေရးဌာနမွ ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ထိုေကာ္မတီမ်ားတြင္ အတြင္းေရးမွဴးႏွင့္ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေရးတို႔ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္း ထားသည္။ ထိုမူၾကမ္းတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း ပညာသင္ၾကားေရးဌာနထူေထာင္ျခင္းႏွင့္ ဖ်က္သိမ္းျခင္းစသည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားလည္း ထည့္သြင္းထားသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ အဆင့္မွ ထုိမူၾကမ္းကို အတည္ျပဳခ်က္ရပါက အလုပ္ခန္႔ထားေရးဌာနမွ တရားဝင္ဥပေဒအျဖစ္ သက္ဝင္လာမည္ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံက်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာနသည္ (၂ဝ၁၂)ခုႏွစ္မွ(၂ဝ၁၆)အထိ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား အတြက္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈစီမံခ်က္မူၾကမ္း ျပင္ဆင္ေရးဆြဲလ်က္ ရွိေနသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွပင္ နယ္စပ္က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈကိုပါ တစ္ခါ တည္းေရးဆြဲလ်က္ရွိသည္။
ထို(၅)ႏွစ္စီမံကိန္းတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားထံသုိ႔ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိေစရန္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းရင္းသားဘာသာ စကားမ်ားႏွင့္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ီမည့္ အစီအစဥ္မ်ား၊ ေဆးခန္းမ်ားလည္း ထို အလုပ္သမား အသိုင္းအဝိုင္းသို႔ အေရာက္ဖြင့္လွစ္မည့္ အစီအစဥ္မ်ား၊ ေခတ္မီ ေဆးကုသမႈ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားပါ, ပါဝင္သည့္ က်န္းမာေရးပညာေရး အစီအစဥ္မ်ား၊ က်န္းမာေရး သတိေပးသင္တန္းမ်ားတို႔ ပါဝင္ၾကသည္။
တရားမဝင္ အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားကို ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးကာ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေစသည္။ ထိုအလုပ္သမားမ်ားကို အလုပ္သမားနစ္နာေၾကး ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕ႏွင့္ လူမႈေရးရာ လံုၿခံဳေရးရန္ပံုေငြမ်ားႏွင့္ အက်ံဳးဝင္ေစခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ခြဲျခားဆက္ဆံခံရသည့္ မူဝါဒတစ္ခုသည္ လူမႈေရးရာ လံုၿခံဳမႈ႐ံုး၏ ရန္ပံုေငြပင္ျဖစ္သည္။ ထိုရန္ပံုေငြကို မွတ္ပံုတင္ထားၿပီးေသာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ခံစားခြင့္မရွိဟု ျငင္းပယ္ခံေနရျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မသန္မစြမ္းျဖစ္ခဲ့လွ်င္ေတာ့ ထိုရန္ပံုေငြႏွင့္ အက်ံဳးဝင္ေစသည္။
ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမိသားစု တစ္စုသည္ (၂ဝဝ၇)ခုႏွစ္က အလုပ္ခြင္မွာ ထိခုိက္မႈျဖင့္ ေသဆံုးခဲ့သည့္ မိသားစုဝင္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားတစ္ဦးအတြက္ နစ္နာေၾကးရရန္ ထိုင္းတရား႐ံုးတြင္ အမႈရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုမိသားစုက (၂ဝ၁ဝ)ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ ေအာက္တရား႐ံုး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို အယူခံဝင္ခဲ့သည္။ ထိုအယူခံမႈတြင္ လူမႈေရးဆုိင္ရာ လံုၿခံဳေရး႐ံုး၏ အမိန္႔႐ုတ္သိမ္းေပးရန္ျဖစ္သည္။ ထိုအမိန္႔သည္ အလုပ္ရွင္ကိုသာ နစ္နာေၾကး ေပးရန္ ၫႊန္ၾကားသည့္အမိန္႔ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္က ထိုအယူခံဝင္မႈကို စီရင္ခ်က္မခ်ခဲ့ပါ။ ထုိမိသားစုလည္း နစ္နာေၾကးမရရွိခဲ့ပါ။
(၂ဝ၁ဝ)ခုႏွစ္၊ မတ္လက ထိုင္းအစိုးရထံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား ေကာ္မတီက လူမႈေရးလံုၿခဳံေရး႐ံုး၏ ရန္ပံုေငြမူဝါဒအား ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ႏွင့္ ထို႐ံုးကို အျပဳသေဘာေဆာင္ကာ အေရးတႀကီးေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေရးၫႊန္ၾကားေပးရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ အေရးတႀကီးေဆာင္ရြက္စရာမွာ ကန္႔သတ္ထားသည့္ အေျခအေနမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးရန္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ ႏိုင္ငံသားကိုမဆို အလုပ္သမားမ်ား နစ္နာေၾကးရန္ပံုေငြႏွင့္ အက်ံဳးဝင္ေစရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔တိုက္တြန္းမႈသည္(၂ဝဝ၉)ခုႏွစ္က ေရႊေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား အလုပ္ခြင္ထိခိုက္မႈမ်ားကို အလုပ္သမား နစ္နာေၾကးရန္ပံုေငြႏွင္ အက်ံဳးဝင္မႈအား ျငင္းခဲ့သည့္ တိုင္ၾကားမႈတစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္လာသည္။ ထိုအခ်က္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ကြန္ဗင္းရွင္း(၁၉) ကိုခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု အလုပ္သမားမ်ား အခြင့္အေရး ေစာင့္ၾကည့္အဖြဲ႕မ်ားက မွတ္ယူထားၾကသည္။
ဝင္းႏိုင္ထြန္း
0 comments:
Post a Comment