မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း သြင္းကုန္စစ္ေဆးေရးဂိတ္အား ေတြ႔ရစဥ္ |
၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔ ထုတ္ျပန္ထားေသာ စာရင္းအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္ပရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ က႑တြင္ စြမ္းအင္က႑၊ ေရနံႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔က႑တြင္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ၏ ၈၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ၀န္းက်င္ရႇိေၾကာင္း တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ ခ်က္မ်ားအရ သိရႇိရသည္။
ယခုႏႇစ္ ႏႇစ္ကုန္ပိုင္း မတ္လ ၃၁ ရက္ေန့တြင္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ရင္းႏႇီး ျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ စုစုေပါင္းျပည္ပ ကုမၸဏီ ၄၆၇ ခုရႇိၿပီး စုစုေပါင္းရင္း ႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈပမာဏအေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၄၀၆၉၉ ဒႆမ ၀၄၈ ရႇိေၾကာင္း သိရႇိရသည္။ ယင္းအနက္ အမ်ားဆံုး ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ ၿဗိတိန္၊ စင္ကာပူႏႇင့္ မေလးရႇား ႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
ယခုႏႇစ္ ႏႇစ္ကုန္ပိုင္း မတ္လ ၃၁ ရက္ေန့တြင္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ရင္းႏႇီး ျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ စုစုေပါင္းျပည္ပ ကုမၸဏီ ၄၆၇ ခုရႇိၿပီး စုစုေပါင္းရင္း ႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈပမာဏအေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၄၀၆၉၉ ဒႆမ ၀၄၈ ရႇိေၾကာင္း သိရႇိရသည္။ ယင္းအနက္ အမ်ားဆံုး ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ ၿဗိတိန္၊ စင္ကာပူႏႇင့္ မေလးရႇား ႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
''ႏိုင္ငံတိုးတက္ဖို့အတြက္ ျပည္ပ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈက Economic Driver တစ္ခုပါ။ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈကို ဖိတ္ေခၚတဲ့ေနရာမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို့ သေဘာက job creation ကို ေဇာင္းေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏႇီး မႈသိပ္မ်ားတဲ့ investment ေတြ ၀င္လာရင္ ၀င္ေတာ့၀င္လာပါရဲ႕ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမႇာ ရႇိတဲ့လူေတြ မသံုးေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ labour မသံုးတဲ့ investment မ်ဳိး၀င္လာမယ့္အစား ဆူလြယ္ နပ္လြယ္နဲ႔ ကိုယ္ႏိုင္ငံမႇာရႇိတဲ့ ကေလးေတြ၊ အလုပ္ရႏိုင္တဲ့ က႑မ်ဳိးေတြ ၀င္ လာရင္ ပိုၿပီးေတာ့ အက်ဳိးရႇိမႇာပါ။ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္ တက္သြားတာ အဲဒီအတိုင္းပဲ။ အထည္ခ်ဳပ္နဲ႔တက္သြားတာ skill သိပ္မလိုဘူး။ တစ္ခုရႇိတာက local မႇာရႇိတဲ့ ကေလးေတြကိုလည္း capacity တက္ေအာင္ ပညာေပးရမယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္လူေတြက ျခံဳရႇင္းနဲ႔၊ ျမက္ခုတ္တဲ့ အလုပ္ေလာက္ပဲ ရမႇာစိုးရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Investment ကိုၾကည့္တဲ့အခါ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ဘယ္ေလာက္ ဖန္တီးေပးႏိုင္လဲဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီးခါမႇ အဲဒီလို investment မ်ဳိးကို ဖိတ္ေခၚသင့္ပါတယ္'' ဟု ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္က ေျပာပါသည္။
အလားတူ UN မႇ ထုတ္ျပန္ေသာ report မ်ားတြင္ regional integration မ်ားအား ေဇာင္းေပးေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ အလားတူ အာဆီယံ လြတ္လပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈ afta ကို ရင္ဆိုင္ရန္ သံုးႏႇစ္သာ လိုေတာ့ေၾကာင္း၊ ထို့အတြက္ local SMEs မ်ား အခက္အခဲႏႇင့္ ရင္ဆိုင္ရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၎အေနအထားမ်ားကို ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာမ်ား လိုအပ္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ားလည္း ရႇိေနသည္။
''အကယ္၍ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈက ပညာေရးက႑၊ က်န္းမာေရးက႑တို႔လို က႑ေတြမႇာ ၀င္လာရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်န္းမာေရးက႑လို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမႇာ တည့္ေနတဲ့ႏႇာေခါင္းႀကီးကို ေစာင္းခ်င္လို႔ ခြဲတာမ်ဳိး၊ ႏႈတ္ခမ္းကြဲတာမ်ဳိး၊ အဲဒီလို အျမတ္မ်ားမ်ားရတဲ့ ဘက္မႇာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈရေအာင္ လုပ္သြားတာထက္ တကယ္လိုအပ္ေနတဲ့ basic health service ေတြ ေပးႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ တကယ္လိုခ်င္တာက ဟိုး ေတာရြာကေလးေတြမႇာ မူလတန္းကအစ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္မႇာလို ကြန္ပ်ဴတာသံုးႏိုင္တဲ့ ျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ဳိး လိုခ်င္တယ္။ ပညာေရးမႇာလည္း ဒီလိုပဲ။ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မႇာဖြင့္တဲ့ MBA က တစ္ႏႇစ္ကို ၅၀၀၀ ပဲရႇိတယ္။ အခုႏိုင္ငံျခားက MBA စဖြင့္ေနၿပီ။ ၁၈ လကို သိန္း ၉၀ ရတယ္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ သိပ္မ်ားလာရင္ ဒါက စီးပြားေရး ျပႆနာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာမယ္''ဟု ၎က ဆက္လက္ သံုးသပ္ျပသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ လမႇစ၍ အာမခံႏႇင့္ ပတ္သက္ေသာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈအား ဖြင့္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑တြင္ အာမခံေပးသည့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ားအား ႀကိဳဆိုေၾကာင္းႏႇင့္ ယေန႔ကမၻာတြင္ quality of investment ႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ပညာရႇင္မ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြး လာၾကေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
''အကယ္၍ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈက ပညာေရးက႑၊ က်န္းမာေရးက႑တို႔လို က႑ေတြမႇာ ၀င္လာရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်န္းမာေရးက႑လို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမႇာ တည့္ေနတဲ့ႏႇာေခါင္းႀကီးကို ေစာင္းခ်င္လို႔ ခြဲတာမ်ဳိး၊ ႏႈတ္ခမ္းကြဲတာမ်ဳိး၊ အဲဒီလို အျမတ္မ်ားမ်ားရတဲ့ ဘက္မႇာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈရေအာင္ လုပ္သြားတာထက္ တကယ္လိုအပ္ေနတဲ့ basic health service ေတြ ေပးႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ တကယ္လိုခ်င္တာက ဟိုး ေတာရြာကေလးေတြမႇာ မူလတန္းကအစ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္မႇာလို ကြန္ပ်ဴတာသံုးႏိုင္တဲ့ ျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ဳိး လိုခ်င္တယ္။ ပညာေရးမႇာလည္း ဒီလိုပဲ။ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မႇာဖြင့္တဲ့ MBA က တစ္ႏႇစ္ကို ၅၀၀၀ ပဲရႇိတယ္။ အခုႏိုင္ငံျခားက MBA စဖြင့္ေနၿပီ။ ၁၈ လကို သိန္း ၉၀ ရတယ္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ သိပ္မ်ားလာရင္ ဒါက စီးပြားေရး ျပႆနာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာမယ္''ဟု ၎က ဆက္လက္ သံုးသပ္ျပသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ လမႇစ၍ အာမခံႏႇင့္ ပတ္သက္ေသာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈအား ဖြင့္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑တြင္ အာမခံေပးသည့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ားအား ႀကိဳဆိုေၾကာင္းႏႇင့္ ယေန႔ကမၻာတြင္ quality of investment ႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ပညာရႇင္မ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြး လာၾကေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
''တကယ္ေတာ့ မီဒီယာေတြကလည္း ဘယ္ေနရာမႇာ investment အလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို မီးေမာင္း ထိုးျပရမယ္။ မဟုတ္ရင္ အျမတ္ရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားကို အက်ဳိးမရႇိဘဲ လူနည္းစုအက်ဳိးသာ ျဖစ္ေစတဲ့ cosmetic surgery လိုဟာမ်ဳိးေတြဆိုလုိ႔ရႇိရင္ အက်ဳိးမရႇိႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္လိုတာ ေက်းရြာေတြမႇာ အေျခခံ ေစာင့္ေရႇာက္မႈ၊ ဒါေၾကာင့္ type of investment ကို စဥ္းစားသံုးသပ္ဖို႔ လိုတယ္။ အခုေတြ႔ျမင္ေနရတာက လာရင္ေစာေစာကေျပာတဲ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြ လာမႇာ မဟုတ္ဘဲ၊ ဆူလြယ္၊ နပ္လြယ္နဲ႔ အျမတ္ရမယ့္ဟာမ်ဳိးေတြ ၀င္လာမယ့္ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔လည္း ေပၚလစီနဲ႔ ထိန္းရမယ္။ direction ကို ခ်ျပထားရမယ္။ professor steligli က ေျပာသြားတယ္။ မင္းတို႔ႏိုင္ငံမႇာ ေရြးခ်ယ္စရာတစ္ခုပဲ ရႇိတယ္တဲ့။ မာစီဒီးသြင္းမလား၊ ဘတ္စ္ကား သြင္းမလားဆိုၿပီးေတာ့ ေမးခြန္း ထုတ္သြားတယ္။ သူေျပာခ်င္တာက ဘယ္လို type of investment မ်ဳိး လိုတယ္ဆိုတာကို quality of investment တစ္မ်ဳိးနဲ႔ ေျပာသြားတာပါ''ဟု စီးပြားေရး ပညာရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
UNESCAP ၏ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ထုတ္ျပန္ေသာ report အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္၌ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္း ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ရႇိခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၅.၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရႇိခဲ့ေၾကာင္း၊ အလားတူပင္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အတြက္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္းအား ၆.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးတက္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္မႇန္းထားေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
UNESCAP ၏ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ထုတ္ျပန္ေသာ report အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္၌ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္း ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ရႇိခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၅.၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရႇိခဲ့ေၾကာင္း၊ အလားတူပင္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အတြက္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္းအား ၆.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးတက္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္မႇန္းထားေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
''ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဘယ္လိုလုပ္ငန္းမ်ဳိးေတြ ၀င္လာၿပီး ျမႇဳပ္ႏႇံမႇာလည္းဆိုတာက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဆိုပါေတာ့ ဒီမႇာ စတီးစက္႐ံုေတြလာ ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ စက္႐ံုတစ္႐ံုက recruit အလုပ္ႏိုင္တဲ့ ပမာဏက နည္းနည္းပဲ ရႇိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အထည္ခ်ဳပ္လိုဟာမ်ဳိး၊ အေအးခန္းလို စက္႐ံုမ်ဳိးေတြက အလုပ္အကိုင္ ေပးႏိုင္တဲ့ ပမာဏက အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါ ေၾကာင့္ type of investment ကို ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမႇာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးႀကီးပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္မႇာေတာ့ ေရနံ၊ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔နဲ႔ စြမ္းအင္က႑ေတြမႇာပဲ သူသူ ငါငါ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံဖို႔ စိတ္၀င္စားေနၾကတယ္'' ဟု Eco Dev မႇ ဦး၀င္းမ်ဳိးသူက ေျပာျပခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ သယံဇာတ ေပါႂကြယ္၀သည္မႇာ အားသာခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း အျခားတစ္ဖက္တြင္ resource curse သယံဇာတက်ိန္စာ က်ေရာက္တတ္ေၾကာင္း ယခုႏႇစ္ UN ၏ ထုတ္ျပန္ေသာ စာတမ္းတြင္လည္း သယံဇာတ က်ိန္စာႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ထည့္သြင္း ေရးသား ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ အကန္႔အသတ္ႏႇင့္သာ ထြက္ရႇိသည့္ သယံဇာတအား အက်ဳိးရႇိရႇိ အသံုးခ်ရန္ လိုအပ္ၿပီးျဖဳန္းသည့္သေဘာ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ပါေမာကၡစတစ္ဂလစ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ ခရီးစဥ္အတြင္း ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ဥပေဒအား ေရးဆြဲေနဆဲျဖစ္ၿပီး မၾကာမီ ထြက္ေပၚလာဖြယ္ ရႇိေၾကာင္း၊ လတ္တေလာတြင္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈဥပေဒ မထြက္ေသးသည့္ အတြက္ ျပည္ပလုပ္ငန္းရႇင္မ်ား ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကဆဲ အေနအထားမ်ားလည္း ေတြ႔ေနရေၾကာင္းႏႇင့္ သို႔ေသာ္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈဥပေဒအတြက္ ေပၚလာသည့္ေနာက္ပိုင္း အျမတ္ရလြယ္ေသာ က႑မ်ားတြင္သာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကမည္ကိုလည္း စီးပြားေရး ပညာရႇင္အခ်ဳိ႕က စိုးရိမ္ေနၾကေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
''ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈဥပေဒ အဲဒီလို အေနအထားမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရးဆြဲေနပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ဳိး၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ေရရႇည္အက်ဳိးရႇိမယ့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ဳိးေတြ ၀င္လာဖို႔ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေနပါ တယ္''ဟု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ စီးပြားေရး အၾကံေပးျဖစ္သူ Mr. Win- ston Set Aung က ေျပာျပခဲ့သည္။
''ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈဥပေဒ အဲဒီလို အေနအထားမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရးဆြဲေနပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ဳိး၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ေရရႇည္အက်ဳိးရႇိမယ့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမ်ဳိးေတြ ၀င္လာဖို႔ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေနပါ တယ္''ဟု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ စီးပြားေရး အၾကံေပးျဖစ္သူ Mr. Win- ston Set Aung က ေျပာျပခဲ့သည္။
ျပည္ပရင္းႏႇီးျမဳပ္ႏႇံမႈ အေျခအေနျပဇယား (၃၁ ရက္ ၃ လ ၂၀၁၂) | ||||
---|---|---|---|---|
စဥ္ | ႏိုင္ငံ | ကုမၸဏီစုစုေပါင္း | ပမာဏ(အေမရိကန္ေဒၚလာ) | ရာခိုင္ႏႈန္း |
၁။ | တ႐ုတ္ | ၃၄ | ၁၃၉၄၈ ဒႆမ ၈၉၆ | ၃၄ ဒႆမ ၂၇ |
၂။ | ထိုင္း | ၆၁ | ၉၅၆၈ ဒႆမ ၀၉၃ | ၂၃ ဒႆမ ၅၁ |
၃။ | ေဟာင္ေကာင္ | ၃၈ | ၆၃၀၈ ဒႆမ ၄၉၅ | ၁၅ ဒႆမ ၅၀ |
၄။ | ေတာင္ကိုရီးယား | ၄၉ | ၂၉၄၁ ဒႆမ ၂၈၉ | ၇ ဒႆမ ၂၃ |
၅။ | ၿဗိတိန္ | ၅၂ | ၂၇၅၉ ဒႆမ ၇၈၅ | ၆ ဒႆမ ၇၈ |
၆။ | စင္ကာပူ | ၇၂ | ၁၈၀၄ ဒႆမ ၀၁၃ | ၄ ဒႆမ ၄၃ |
၇။ | မေလးရႇား | ၄၁ | ၁၀၂၆ ဒႆမ ၉၆၁ | ၂ ဒႆမ ၅၂ |
၈။ | ျပင္သစ္ | ၂ | ၄၆၉ | ၁ ဒႆမ ၁၅ |
၉။ | အေမရိကန္ | ၁၅ | ၂၄၃ ဒႆမ ၅၆၅ | ၀ ဒႆမ ၆၀ |
၁၀။ | အင္ဒိုနီးရႇား | ၁၂ | ၂၄၁ ဒႆမ ၄၉၇ | ၀ ဒႆမ ၅၉ |
က႑အလိုက္ ျပည္ပရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ပမာဏ (ရာခိုင္ႏႈန္း) | ||||
---|---|---|---|---|
စဥ္ | အမ်ဳိးအစား | ကုမၸဏီစုစုေပါင္း | ပမာဏ(အေမရိကန္ေဒၚလာ) | ရာခိုင္ႏႈန္း |
၁။ | စြမ္းအင္ | ၅ | ၁၈၈၇၃ ဒႆမ ၇၂၀ | ၄၆ ဒႆမ ၃၇ |
၂။ | ေရနံႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ | ၁၀၉ | ၁၄၀၆၃ ဒႆမ ၀၇၂ | ၃၄ ဒႆမ ၅၅ |
၃။ | သတၲဳတြင္းထြက္ | ၆၆ | ၂၈၁၄ ဒႆမ ၃၆၀ | ၆ ဒႆမ ၉၂ |
၄။ | ထုတ္လုပ္မႈ | ၁၆၄ | ၁၇၆၀ ဒႆမ ၇၀၁ | ၄ ဒႆမ ၃၃ |
၅။ | ဟိုတယ္ႏႇင့္ခရီး | ၄၅ | ၁၀၆၄ ဒႆမ ၈၁၁ | ၂ ဒႆမ ၆၂ |
၆။ | အိမ္ျခံေျမ | ၁၉ | ၁၀၅၆ ဒႆမ ၄၅၃ | ၂ ဒႆမ ၆၀ |
၇။ | ေမြးျမဴေရး | ၂၅ | ၃၂၄ ဒႆမ ၃၅၈ | ၀ ဒႆမ ၈၀ |
၈။ | ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး | ၁၆ | ၃၁၃ ဒႆမ ၉၀၆ | ၀ ဒႆမ ၇၇ |
၉။ | စက္မႈက႑ | ၃ | ၁၉၃ ဒႆမ ၁၁၃ | ၀ ဒႆမ ၄၇ |
၁၀။ | စိုက္ပ်ဳိးေရး | ၇ | ၁၇၃ ဒႆမ ၁၀၁ | ၀ ဒႆမ ၄၃ |
၁၁။ | ေဆာက္လုပ္ေရး | ၂ | ၃၇ ဒႆမ ၇၆၇ | ၀ ဒႆမ ၀၉ |
၁၂။ | အျခားက႑ | ၆ | ၂၃ ဒႆမ ၆၈၆ | ၀ ဒႆမ ၀၆ |
Ref: EMG
0 comments:
Post a Comment