မဇၥ်ိမသတင္းဌာန ။ ။ ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္လည္ပတ္မည့္ အိႏၵိယ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မန္မိုဟန္ဆင္း အေနျဖင့္ “ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ (ႏွစ္ႏိုင္ငံ) ဆက္သြယ္ေရး” ကုိ အရွိန္ ျမႇင့္တင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ယူေဆာင္ လာမည့္ ကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ားတြင္ ေဒၚလာ သန္း ၅၀၀ တန္ ေခ်းေငြႏွင့္ ပတ္သတ္သည့္ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္ မ်ား ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးျခင္းမ်ားလည္း ပါဝင္ဖြယ္ရွိသည္ဟု အိႏၵိယသတင္းစာမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
အိႏၵိယ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ အိႏၵိယမွ ျမန္မာႏုိ္င္ငံအား ထုတ္ေခ်းထားေသာ ေခ်းေငြမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ျပန္လည္ဆပ္ရမယ့္အခ်ိန္ကာလကုိ ေနာက္ဆုတ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ေခ်းေငြစည္းကမ္းမ်ားအား
ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးလိမ့္မည္ဟုေမွ်ာ္လင့္ရၿပီး အဆိုျပဳထားေသာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပါဝင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ၄ဝ ရာခုိင္ႏွႈန္း ေလွ်ာ့ေပါ့ ေပးလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေၾကာင္း Indian Express သတင္းစာက ဆုိသည္။
နယ္စပ္ၿမိဳ႕ မိုေရးကို ျဖတ္သန္း၍ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံ Imphal ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ မႏၲေလးၿမိဳ႕အၾကား ဘတ္စ္ကား ေျပးဆြဲရန္ အစီအစဥ္ႏွင့္ တပတ္တြင္ ႏွစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနသည့္ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ကုိ တိုးခ်ဲ႕ရန္ အျပင္ အိႏၵိယႏွင့္ နယ္စပ္ ေဒသမ်ားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ မီးရထားလုပ္ငန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအား ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ထက္ ေနာက္မက်ေစပဲ အကူအညီေပးရန္ ကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ား ပါဝင္လိမ့္မည္ဟု သိရသည္။
နယ္စပ္ၿမိဳ႕ မိုေရးကို ျဖတ္သန္း၍ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံ Imphal ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ မႏၲေလးၿမိဳ႕အၾကား ဘတ္စ္ကား ေျပးဆြဲရန္ အစီအစဥ္ႏွင့္ တပတ္တြင္ ႏွစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနသည့္ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ကုိ တိုးခ်ဲ႕ရန္ အျပင္ အိႏၵိယႏွင့္ နယ္စပ္ ေဒသမ်ားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ မီးရထားလုပ္ငန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအား ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ထက္ ေနာက္မက်ေစပဲ အကူအညီေပးရန္ ကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ား ပါဝင္လိမ့္မည္ဟု သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္စဥ္ (ဓါတ္ပံု AFP) |
ယခုခရီးစဥ္အား အိႏၵိယ-ျမန္မာ ဆက္ဆံေရး၏ အဓိက က်ေသာ အခုိက္အတန္႔ တခု ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု အိႏၵိယ သတင္းစာမ်ားက အမႊမ္းတင္ခဲ့ၾကၿပီး၊ ေတာင္အာရွေဒသတြင္ အင္အားအႀကီးဆံုး ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ “အေရွ႕ေမွ်ာ္” မူဝါဒကုိ က်င့္သံုးကာ ပိုမိုရင္းႏွီးေသာ ဆက္ဆံေရး ထူေထာင္ရန္ စိတ္အား ထက္သန္ ေနလိမ့္မည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။
ယခုခရီးစဥ္သည္ အိႏၵိယ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရာဂ်စ္ဂႏၵီ၏ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ ခရီးစဥ္အၿပီး အိႏၵိယ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ တဦး၏ ပထမဆံုးျမန္မာခရီးစဥ္လည္း ျဖစ္သည္။
အျခားကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ားတြင္ တတိယေျမာက္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး စခန္း (Avakhung-Pansat/Somrai) ဖြင့္လွစ္ရန္၊ တမံသီႏွင့္ ေရႊစေရး ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္း ႏွင့္ Rhi-တီးတိန္ ကားလမ္း၊ တမူး-ကေလးဝ-Kalmvo ကားလမ္းမ်ားႏွင့္ တံတား ၇၆ ခု အား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္၊ ေဒသတြင္း ေငြေၾကးမ်ားျဖင့္ ကုန္သြယ္ေရး တုိးျမႇင့္ရန္ အတြက္ Union Bank of India ႏွင့္ Bank of India တုိ႔၏ ဘဏ္ခြဲမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဖြင့္လွစ္ရန္အျပင္ ဘဏ္အရာရွိမ်ားအား သင္တန္းမ်ား ေပးရန္တုိ႔ ပါဝင္သည္ဟု သတင္းစာက ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့ သည္။
အိႏၵိယႏုိင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတို႔သည္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏအား ႏွစ္ဆတိုးျမႇင့္ရန္ သေဘာတူညီထားျပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၃,ဝဝဝ ပမာဏ အထိ ေရာက္ရွိရန္ ကုန္သြယ္ေရး တိုးျမႇင့္မည္ ျဖစ္သည္။ ယခု လက္ရွိ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၅ ဘီလီယံ ခန္႔ရွိသည္။
အိႏၵိယ အေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေဆး၊ မီးရထား၊ ေရနံ ႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႔၊ သတၳဳတူးေဖာ္ေရး ႏွင့္ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည္။
ထုိ႔ျပင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ကုလားတန္ ဘက္စံု စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မႈမ်ားအား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ အၿပီးသတ္ရန္ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၁၂၀ ေက်ာ္ခန္႔ ကုန္က်မည္ ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယ ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ စီးပြါးေရး အက်ိဳးအျမတ္မ်ား ရရွိရန္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္ဟု မီဒီယာမ်ားက ေဖာ္ျပၾကသည္။
0 comments:
Post a Comment