အေျခခံပညာစာသင္ႏွစ္ ၁၂ ႏွစ္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ စာသင္ႏွစ္ေလးႏွစ္သို႔ အသီးသီးတိုးျမႇင့္ သင္ၾကားရန္ ေဆြးေႏြးစီစဥ္ေနသည္ဟု အေျခခံႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာသင္ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။ အေျခခံစာသင္ႏွစ္ဟု ဆိုရာတြင္ မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္၀င္တန္း အထိ စာသင္ႏွစ္စုစုေပါင္း ၁၁ ႏွစ္ကို ၁၂ႏွစ္အထိတိုးခ်ဲ႕ျခင္းျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ စာသင္ႏွစ္မ်ားကိုလည္း ရွိရင္းစြဲႏွစ္မ်ားထက္ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ကာ သံုးႏွစ္မွ ေလးႏွစ္ စာသင္ႏွစ္မ်ားသို႔လည္းေကာင္း တိုးျမႇင့္သင္ၾကားႏိုင္ရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေနသည္ဟု ပညာေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။
အေျခခံပညာသင္ႏွစ္မ်ားကို မူလရွိရင္းစြဲ စာသင္ႏွစ္မ်ားထက္ တစ္ႏွစ္ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ျခင္းမွာအာဆီယံ အဆင့္ႏွင့္အညီျပဳလုပ္ျခင္းအျပင္ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးႏွင့္ တစ္ေျပးညီ အဆင့္ရွိသြားေစႏိုင္သည္ကို ရန္ကုန္ ပညာေရးတကၠသိုလ္မွ အၿငိမ္းစား ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“တကၠသိုလ္ေတြမွာ အရင္က ေလးႏွစ္ရွိခဲ့တယ္။ အခ်ိန္ကာလတစ္ ခုတုန္းက ေလးႏွစ္ကေန သံုးႏွစ္ကို ေလွ်ာ့ၿပီး တကၠသိုလ္ေတြကေန ျမန္ျမန္ဘြဲ႕ေတြရေအာင္ မူ၀ါဒတစ္ခုဆြဲၿပီး လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အေရအတြက္ေတြေတာ့ မ်ားလာတယ္။ တကယ္တတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရွားလာတယ္” ဟု အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡႀကီးတစ္ဦး က ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္ အဆင့္ျမင့္ တကၠသုိလ္စာသင္ႏွစ္မ်ားမွာ သံုးႏွစ္သာရွိေသးကာ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္ တစ္ခုတည္းသာ ေလးႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္အျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
“စာသင္ႏွစ္ေတြ တိုးတယ္ဆိုတာ သင္႐ိုးေတြျပန္ဆြဲ။ အခ်ိန္နဲ႔ညႇိၿပီး လုပ္ရတာပါ။ ျဗဳန္းစားႀကီး ျပဳလုပ္လို႔မရသလို ေသခ်ာေဆြးေႏြးၿပီး လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ပညာရွင္ေတြ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးေနပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မွ ဆရာႀကီးတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
“စာသင္ႏွစ္ေတြ တိုးတယ္ဆိုတာ သင္႐ိုးေတြျပန္ဆြဲ။ အခ်ိန္နဲ႔ညႇိၿပီး လုပ္ရတာပါ။ ျဗဳန္းစားႀကီး ျပဳလုပ္လို႔မရသလို ေသခ်ာေဆြးေႏြးၿပီး လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ပညာရွင္ေတြ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးေနပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မွ ဆရာႀကီးတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံတြင္းရွိေနသည့္ အေ၀းသင္ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား၏ဘြဲ႕ရရွိမႈႏွင့္ တတ္ေျမာက္မႈ အရည္အေသြးပိုင္းကို ျပန္လည္စိစစ္သြားသင့္သည့္အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အလုပ္အကိုင္ ျပန္လည္ခန္႔အပ္သည့္အခါ ၀န္ထမ္းေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕အေနႏွင့္လည္း အေ၀းသင္ဘြဲ႕မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳ ခန္႔အပ္သင့္သည္ကို ပညာရွင္အမ်ားစုက ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
Source: EMG
0 comments:
Post a Comment