မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၂၆ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၂၁ နာရီ ၀၂ မိနစ္
မဇၥ်ိမသတင္းဌာန ။ ။ ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံသို႔ တက္ေရာက္ရန္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ ရွင္နာဝပ္ထရာ ႏွင့္ ျမန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္ တို႔သည္ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ နယူးေယာက္ ျမိဳ႕တြင္ သီးသန္႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၾကမည္ ျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆ဝ ဘီလီယံခန္႔ ကုန္က်ဖြယ္ ရွိသည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ အထူး စီးပြါးေရးဇုန္ စီမံကိန္း အတြက္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ေငြေၾကးထည့္ဝင္ ေထာက္ပံ့ရန္ ၾသဂုတ္လအတြင္းက ကတိကဝတ္ ျပဳထားၾကေသာ္ လည္း စီမံကိန္း ေရွ႕ဆက္ရန္အတြက္ ဘ႑ာေငြ ရွာေဖြရာတြင္ အခက္အခဲ ၾကံဳေနရဆဲ ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္က ႐ုိက္တာ သတင္းဌာနက ေဖာ္ျပခဲ့ရာတြင္ ဂ်ပန္မွ ရရွိရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည့္ ေခ်းေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃.၂ ဘီလီယံ ရရွိသည့္အခ်ိန္ တိုင္ေအာင္ ထုိင္းဘဏ္မ်ားအေနျဖင့္ စီမံကိန္း ေရွ႕ဆက္ႏုိင္ရန္ အတြက္ ေရတို ေခ်းေငြမ်ား ထုတ္ေခ်းၾကမည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားသည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ အီတာလ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီ ITD သည္ ထားဝယ္ေဒသတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တခုႏွင့္ အထူး စီးပြါးေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ စာခ်ဳပ္ကုိ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့သည္။
သုိ႔ရာတြင္ ITD အေနျဖင့္ စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မွႈ ပထမ အဆင့္ အျဖစ္ လမ္းမ်ား၊
လွ်ပ္စစ္မီး ေပးေရး ကဲ့သုိ႔ေသာ အဓိက ဝန္ေဆာင္မွႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတခု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ကုန္က်မည့္ ေဒၚလာ ၈.၅ ဘီလီယံ ျပည့္မီေအာင္ ထည့္ဝင္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနေသာေၾကာင့္ စီမံကိန္းအေနျဖင့္ အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႔ေနရသည္။
“အီတာလ်ံ-ထုိင္း အေနနဲ႔ ေငြေၾကးေတြကုိ စီမံတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခု ထုိင္းအစုိးရကေန စီမံကိန္းကုိ လႊဲေျပာင္းယူေနပါတယ္” ဟု ထားဝယ္ အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ ဥကၠ႒ ဦးေသာင္းလြင္က ႐ုိက္တာ သတင္းဌာနအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “ေနာက္တဆင့္ကေတာ့ ဂ်ပန္ကုိ ဖိတ္ေခၚဖုိ႔ပါ” ဟု သူက ဆုိသည္။
ၾသဂုတ္လ အတြင္းက ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရင္လပ္ခ္ႏွင့္ ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္တို႔ ထားဝယ္ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ျပီးေနာက္ပုိင္းတြင္ ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ ခရီးစဥ္အား ႏွစ္ၾကိမ္ေရႊ႔ဆိုင္း ထားခဲ့သည္။
ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္သည့္ အေနျဖင့္ ထုိင္း ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး Kittiratt Na-Ranong၊ ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး Surapong Towichukchaikul ၊ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး Charupong Ruangsuwan ႏွင့္ ဒုတိယ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး Chatchart Sithipan တို႔ႏွင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္ အတြင္းက ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ITD အေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ နားလည္မွႈ စာခၽြန္လႊာကုိ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး ထားဝယ္ စီမံကိန္းကုိ စတင္ခဲ့သည္။ ထို ၁ဝ ႏွစ္ စီမံကိန္းတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံႀကီးမ်ား၊ ႐ုံးအေဆာက္ အဦးမ်ားႏွင့္ စီးပြါးေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္မွႈ ဧရိယာမ်ား ပါဝင္သည္။
ကုမၸဏီ အေနျဖင့္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္အတြက္ ကန္ထ႐ုိက္ ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး စီမံကိန္း၏ ပထမအဆင့္ တန္ဖိုးမွာ ေဒၚလာ ၈.၆ ဘီလီယံခန္႔ ရွိသည္။
အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႔လာရျပီးေနာက္ စာခ်ဳပ္တြင္ ပါရွိသည့္ ထားဝယ္ အထူး စီးပြါးေရးဇုန္အတြင္း စက္မွႈဇုန္ နယ္ေျမ ဧရိယာအား ၂၅ဝ စတုရန္း ကီလိုမီတာမွ ၂ဝဝ စတုရန္း ကီလိုမီတာသုိ႔ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရသည္။
0 comments:
Post a Comment