ထုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင့္လပ္ ရွင္နာ၀ပ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တရက္ၾကာ ခရီးစဥ္အၿပီးတြင္ ျမန္မာအစိုးရက တႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ပိတ္ထားခဲ့ေသာ မဲေဆာက္-ျမဝတီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို တရားဝင္ ျပန္ဖြင့္ခြင့္ေပးလိမ့္မည္ဟု ထိုင္းစီးပြားေရးသမားမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ထိုင္းဘက္အျခမ္းမွ ျမင္ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ) |
ျမန္မာနိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ရာတြင္ ယခင္ထိုင္းအစိုးရႏွင့္စာလွ်င္ လက္ရိွ ထိုင္းအစိုးရက ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ နယ္စပ္စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ဟု ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစုက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
“တံတားကိုေတာ့ ျပန္ဖြင့္ေပးလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကလည္း သြားတာ မၾကာေသးေတာ့ ဘာမွမသိရေသးဘူး” ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ Bunpot Kokiatcharone က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
နယ္စပ္ရွိ ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစုက ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ျပန္ဖြင့္ေပးမည့္ သတင္းေကာင္းကို ေမွ်ာ္ေနသည္ဟုလည္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၏ ၿပီးခ့ဲသည့္ႏွစ္ဆန္းပုိင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ထုိင္းသည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံၿပီးလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအမ်ားဆုံး ျပဳလုပ္ထားသည့္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီအစိုးရက စီးပြားေရးကို ဦးစားေပးတဲ့အစိုးရ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အစိုးရသစ္ရဲ႕မူဝါဒက ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ ဘာအတိုက္အခံမွ မလုပ္ဘူး၊ ျမန္မာနဲ႔ ဘာျပႆနာမွ ရိွမွာမဟုတ္သလို အရိွခံမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္က နယ္စပ္ဂိတ္ျပန္ဖြင့္မယ့္ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထိုင္းကုန္သည္ အမ်ားစုက အဆင္ေျပမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနၾကတယ္” ဟု ထိုင္းစားေသာက္ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ မစၥတာ ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္းက ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္လ ၁၉ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးကုိ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳႏုိင္ေလာက္သည့္ အေျခအေနရွိမွသာလွ်င္ ျပန္လည္ဖြင့္ေပးႏုိင္မည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားဘက္က လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လမွ စတင္ကာ ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအ၀င္ တရားမ၀င္ဂိတ္ ၃၀ ခန္႔ကို ပိတ္ထားလိုက္သည္။
တာ့ခ္ ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္ ကမ္းပါးတေလွ်ာက္တြင္ ထိုင္းဘက္အျခမ္းက ကမ္းထိန္းတမံမ်ား ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းကို ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ားကို ပိတ္ပင္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကသည္။
ထိုင္းဘက္အျခမ္းမွ ကမ္းပါး အကာအကြယ္ တမံမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေရေၾကာင္းေျပာင္းလဲၿပီး ျမန္မာဘက္ကမ္းပါး တိုက္စားႏိုင္သည့္အတြက္ ျမန္မာအစိုးရက ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။ သို႔ေသာ္ တံတားကို ဆက္လက္ပိတ္ထားရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းကုိမႈ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက တရား၀င္ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
ယင္းသို႔ ပိတ္ထားေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္ကုန္သည္မ်ားက ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္ၾကရာ လစဥ္ထိုင္းဘက္မွ ကုန္ပစၥည္း ဘတ္ေငြ သန္း ၇၀၀ ဖိုးခန္႔ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္ပို႔ၾကၿပီး ျမန္မာဘက္မွ ကုန္ပစၥည္း ဘတ္ သန္း ၄၀၀ ဖိုးခန္႔ကို မဲေဆာက္ဘက္သို႔ တင္သြင္းၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားအနက္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားဂိတ္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ တင္ပုိ႔ေနသည့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ အႀကီးဆံုးဂိတ္ျဖစ္သည္။
Source: ဧရာ၀တီ
0 comments:
Post a Comment