ျမ၀တီၿမိဳ႕အနီးေသာင္ရင္း တစ္ဖက္ကမ္း တပ္မဟာနယ္ေျမ ကမ္းစပ္တစ္ခုတြင္ ႏႇစ္ႏုိင္ငံသေဘာ တူညီခ်က္အရ ညအခ်ိန္မ်ား၌ ေျမထုိးေျမဖို႔၊ ကြန္ကရစ္ေလာင္းၿပီး ကမ္းနံရံခ်ဲ႕ထြင္မႈမ်ား ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ မဲေဆာက္၏ တရားမ၀င္ကုန္စည္ထြက္ေပါက္ျဖစ္ေသာ အဆိုပါဂိတ္တြင္ ျမစ္ေၾကာင္းက်ဥ္းလာေစရန္ ေျမသယ္ကား၊ ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္စက္မ်ားျဖင့္ ကမ္းနံရံ ဖို႔ျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ယင္းဂိတ္၀င္းအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ား ထံမႇ သိရသည္။
''အခုေတာ့ ထိုင္းဖက္ကမ္း စပ္ေျမသားေတြက ျမစ္လယ္ထိ ေရာက္ေနၿပီ။ ဟိုဖက္ဒီဖက္ကို ေလႇနဲ႔ ကန္႔လန္႔ထားၿပီး သြားလာလို႔ရေနၿပီး သူတို့လုပ္တုန္းက ညညဆို ေျမသည္ကားႀကီးေတြနဲ့ ေျမဖို့ၿပီး ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္တဲ့ ကားက ေနာက္မႇ လိုက္ေလာင္းတာ''ဟု အဆိုပါဂိတ္ အနီးတြင္ေနထိုင္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ျမ၀တီခ႐ိုင္ႏႇင့္ထိစပ္ေနေသာ ေသာင္ရင္းကမ္းစပ္တစ္ေလ်ာက္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္မႈအေျခ အေနမႇာ ၁၈၄၅၂ ေပ ျပဳလုပ္ျပီး စီးခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ျပဳ လုပ္ရန္ ၄၂၃၅ ေပ က်န္ရႇိသည့္ အနက္ ကမ္းျပိဳႏိုင္သည့္အေျခအေန ပိုရႇိေသာကိုးကုတ္ႏႇင့္ ဓမၼရန္ေအာင္ ေစတီၾကား ေပ ၆၀၀ ကို ပထမဦး စားေပးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ကြၽန္းေတာႏႇင့္ သဖန္းဆိပ္ႀကား ၉၈၅ေပ၊သဖန္းဆိပ္ႏႇင့္ေက်ာက္ဖ်ာႀကား ၂၆၅၀ ေပတို့အား၂၀၁၁ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ဦးစားေပးလ်ာထား မႈအေျခအေနအရထပ္မံျပဳလုပ္ရန္ က်န္ရႇိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ျမစ္၏သေဘာအရတစ္ဖက္ ကမ္းစပ္မႇေျမဖို့လ်င္ အျခားကမ္းတစ္ဖက္အား တိုက္စားတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္မႈမ်ားအား ႏႇစ္ႏိုင္ငံသေဘာတူညီခ်က္ႏႇင့္အညီ စည္းစနစ္က်နစြာ လုပ္ေဆာင္ သင့္ေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ေသာင္ရင္း တစ္ဖက္ကမ္း တပ္မဟာဘက္တြင္ ကမ္းထိန္းနံရံကို စနစ္တက် တည္ေဆာက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ညအခ်ိန္မ်ား၌ ေျမထိုးေျမဖို႔၊ ကြန္ကရစ္ေလာင္းၿပီး ကမ္းနံရံ ခ်ဲ႕ထြင္လာမႈမ်ားရႇိခဲ့၍ ေသာင္ရင္းျမစ္ေၾကာင္း က်ဥ္းေျမာင္းလာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္ကမ္းအား ေရစြယ္ထိုးကာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ထိခိုက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕မႇ လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ မဲေဆာက္၏ တရားမ၀င္ကုန္စည္ထြက္ေပါက္ျဖစ္ေသာ အဆိုပါဂိတ္တြင္ ျမစ္ေၾကာင္းက်ဥ္းလာေစရန္ ေျမသယ္ကား၊ ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္စက္မ်ားျဖင့္ ကမ္းနံရံ ဖို႔ျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ယင္းဂိတ္၀င္းအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ား ထံမႇ သိရသည္။
''အခုေတာ့ ထိုင္းဖက္ကမ္း စပ္ေျမသားေတြက ျမစ္လယ္ထိ ေရာက္ေနၿပီ။ ဟိုဖက္ဒီဖက္ကို ေလႇနဲ႔ ကန္႔လန္႔ထားၿပီး သြားလာလို႔ရေနၿပီး သူတို့လုပ္တုန္းက ညညဆို ေျမသည္ကားႀကီးေတြနဲ့ ေျမဖို့ၿပီး ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္တဲ့ ကားက ေနာက္မႇ လိုက္ေလာင္းတာ''ဟု အဆိုပါဂိတ္ အနီးတြင္ေနထိုင္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ျမ၀တီခ႐ိုင္ႏႇင့္ထိစပ္ေနေသာ ေသာင္ရင္းကမ္းစပ္တစ္ေလ်ာက္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္မႈအေျခ အေနမႇာ ၁၈၄၅၂ ေပ ျပဳလုပ္ျပီး စီးခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ျပဳ လုပ္ရန္ ၄၂၃၅ ေပ က်န္ရႇိသည့္ အနက္ ကမ္းျပိဳႏိုင္သည့္အေျခအေန ပိုရႇိေသာကိုးကုတ္ႏႇင့္ ဓမၼရန္ေအာင္ ေစတီၾကား ေပ ၆၀၀ ကို ပထမဦး စားေပးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ကြၽန္းေတာႏႇင့္ သဖန္းဆိပ္ႀကား ၉၈၅ေပ၊သဖန္းဆိပ္ႏႇင့္ေက်ာက္ဖ်ာႀကား ၂၆၅၀ ေပတို့အား၂၀၁၁ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ဦးစားေပးလ်ာထား မႈအေျခအေနအရထပ္မံျပဳလုပ္ရန္ က်န္ရႇိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ျမစ္၏သေဘာအရတစ္ဖက္ ကမ္းစပ္မႇေျမဖို့လ်င္ အျခားကမ္းတစ္ဖက္အား တိုက္စားတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္မႈမ်ားအား ႏႇစ္ႏိုင္ငံသေဘာတူညီခ်က္ႏႇင့္အညီ စည္းစနစ္က်နစြာ လုပ္ေဆာင္ သင့္ေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ေသာင္ရင္း တစ္ဖက္ကမ္း တပ္မဟာဘက္တြင္ ကမ္းထိန္းနံရံကို စနစ္တက် တည္ေဆာက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ညအခ်ိန္မ်ား၌ ေျမထိုးေျမဖို႔၊ ကြန္ကရစ္ေလာင္းၿပီး ကမ္းနံရံ ခ်ဲ႕ထြင္လာမႈမ်ားရႇိခဲ့၍ ေသာင္ရင္းျမစ္ေၾကာင္း က်ဥ္းေျမာင္းလာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္ကမ္းအား ေရစြယ္ထိုးကာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ထိခိုက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕မႇ လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
Ref: EMG



21:04
Unknown
Posted in:
0 comments:
Post a Comment