Monday, 12 September 2011

ယာဥ္အစားထိုး သတင္းေၾကာင့္ ကားေဟာင္းမ်ား ေစ်းထိုးတက္

ျမန္မာအစုိးရက လက္ရွိ အသုံးျပဳေနသည့္  အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ ပုဂၢလိကပုိင္ ကားမ်ားကုိ ျပည္ပမွ တင္သြင္းမည့္ ကားမ်ားႏွင့္ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔မွစၿပီး အစားထုိးမည္ဟု ေၾကညာလိုက္ၿပီးေနာက္ ကားေစ်းကြက္တြင္ ကားအုိကားေဟာင္း ေစ်းႏႈန္းမ်ား သိန္းဆယ္ဂဏန္းခ်ီ ထုိးတက္သြားသည္။

B104-RangoonCars
ျမန္မာျပည္မွ ကားအိုကားေဟာင္းမ်ား (ဓာတ္ပံု - squierj.freeyellow.com)
မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ကားမ်ား၊ ႏွစ္ ၃၀ ႏွင့္ ႏွစ္ ၄၀ အၾကား ကားမ်ား၊ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္မွ ၃၀ ၾကား ကားမ်ားကုိ တဆင့္ၿပီးတဆင့္အစားထိုး လဲလွယ္ႏုိင္ေရးေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ေၾကညာခ်က္ကို စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ထုတ္ အစိုးရသတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းသို႔ လဲလွယ္ေပးမည့္ သတင္းမွာ အစုိးရ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ နီးစပ္ေနေသာ စီးပြားေရး အသုိင္းအ၀ုိင္းအၾကား ၁၀ ရက္ေက်ာ္ ႀကိဳတင္ ေပါက္ၾကားခဲ့ၿပီး ကားအုိ၊ ကားေဟာင္း၊ ကားစုတ္ေစ်းႏႈန္း ေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္းမွ ၁၅ သိန္းေက်ာ္အထိ ထိုးတက္သြားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္မွ ကားပြဲစားတဦးက “လြန္ခဲ့တဲ့ တပတ္ေလာက္ကတည္းက ကားေဟာင္းေတြ အစားထုိးေပးမယ့္ သတင္းက ႀကိဳေပါက္တယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ကားစုတ္ေတြကုိ လိုက္၀ယ္ၾကတယ္။ အရင္သိန္း ၂၀ ေလာက္ပဲရွိတဲ့ ကားေဟာင္း၊ ကားအုိေတြလည္း ၃၅ သိန္း၊ သိန္း ၄၀ ေတြျဖစ္ကုန္တယ္။ ကား၀ယ္တဲ့သူေတြထဲမွာ စီးပြားေရးသမားေတြပါသလို လူႀကီးသားသမီးေတြလည္းပါတယ္။ စက္တင္ဘာလ ၁၁ရက္ အစိုးရသတင္းစာထဲမွာ ေၾကညာခ်က္ပါေတာ့ ကားေဟာင္းပိုင္ရွင္ေတြက မေရာင္းဘူးဆုိၿပီး ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္” ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း အႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ေသာ ကားမ်ား အစားထုိးရန္ စာရင္းေပးသြင္းၿပီးပါက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅၀၀ ထက္မပုိေသာ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္ႏွင့္အထက္ ကား၀ယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ ထုတ္ေပးၿပီး ႏုိင္ငံျခားမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မွာယူတင္သြင္းထားေသာ ကားေရာက္ရွိလာပါက မူလကားအုိ ကားေဟာင္းကုိ သံရည္က်ဳိစက္႐ုံ ပို႔မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာသည္။

ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာနက ပါမစ္ႏွင့္ တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားကို အခြန္ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ၿပီး အေကာက္ခြန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း စုစုေပါင္း ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမည္ဟု သိရသည္။

အစုိးရ၏ ကားအစားထုိးလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္ေၾကာင့္ အစုိးရ၀န္ထမ္းမ်ားအၾကားတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားအႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ေပၚလိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းေနၾကသည္။

ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားဦးစီးဌာနမွ အၿငိမ္းစားအရာရွိႀကီးတဦးက  “ကားအုိကားေဟာင္းက ကုိယ့္အမည္ေပါက္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ သတ္မွတ္ခ်က္မွာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အမည္ေပါက္ေျပာင္းဖို႔ ေငြေပးၿပီး လုပ္ၾကမွာပဲ။ ေနာက္တခုက ေဒၚလာ ၃၅၀၀ ထက္မပိုေသာလို႔ ေျပာေပမယ့္ အဲဒီထက္ ပုိတန္ဖုိးႀကီးတဲ့ကားေတြ သြင္းခ်င္တဲ့သူေတြကလည္း သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ထမ္းေတြကုိ ေငြေပးၿပီး တရား၀င္လုိင္စင္ရေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာမယ္။ ဒါေတြကုိ ႏုိင္ေအာင္မထိန္းႏုိင္ရင္ေတာ့ မီးခိုးႂကြက္ေလွ်ာက္ ျပႆနာေတြရွိလာႏုိင္ပါတယ္” ဟု သုံးသပ္သည္။

ျပဳျပင္ထားမႈေၾကာင့္ အစားထုိး မလဲလွယ္လိုေသာ ကားအုိကားေဟာင္းမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္ အသုံးျပဳခြင့္ေပးမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၌ ယာဥ္ႀကံ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးခံရန္ လိုအပ္သည္။

ကားအုိကားေဟာင္းမ်ား အစားထုိးခြင့္ျပဳမည့္အျပင္ ႏုိင္ငံျခားပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္း၊ ဟုိတယ္ခရီးသြားလာမႈလုပ္ငန္း၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာသားမ်ား၊ တရား၀င္အခြန္ေဆာင္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားသည္ အစုိးရဘဏ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံျခားေငြ အပ္ႏွံစုေဆာင္းထားပါက ကားသြင္းခြင့္ ပါမစ္မ်ား ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ခြင့္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစုိးရသတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ႏုိင္ငံျခားတြင္ တရား၀င္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ အစုိးရဘဏ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ေသာင္းႏွင့္အထက္ရွိလွ်င္ ကားတစီးတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္း၊ ဟုိတယ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားသည္ အစုိးရဘဏ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ သိန္းႏွင့္အထက္ရွိလွ်င္ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ေသာ ကားတင္သြင္းမႈမ်ားအတြက္ ကားတန္ဖိုးႏွင့္ ေမာ္ဒယ္ သတ္မွတ္္ထားျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ အစုိးရက ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္၊ အိႏိၵယ၊ ကုိရီးယား၊ မေလးရွားႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတို႔မွ ကားကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကားအေရာင္းျပခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရွိရသည္။

အစုိးရသစ္၏ အစီအစဥ္သစ္ေၾကာင့္ ကားေစ်းကြက္တြင္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား အတက္အက် မ်ားႏုိင္ေၾကာင္း ကားပြဲစားမ်ားက သုံးသပ္သည္။

“အခု ကားေစ်းကြက္က အေတာ္ကိုလႈပ္ခတ္ပါတယ္။ ေစ်းက်မယ္လို႔ အမ်ားစုက သုံးသပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေတြ၊ လက္၀ါးႀကီးအုပ္တာေတြ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ကားေစ်းျပန္တက္လာ ႏုိင္ပါတယ္။

ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားေတြ စီးေနၾကတာက လူႀကီးအသုိင္း၀ုိင္း၊ အဲဒီအသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားေစ်းေတာ့ တအားႀကီးမက်ဘူးလို႔ သုံးသပ္တယ္။ ကားေစ်းႏႈန္းေတြ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ စီးႏုိင္ဖို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ဟံသာ၀တီကားပြဲစားတန္းမွ ကားပြဲစားတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ကားအစားထုိး လဲလွယ္မႈတြင္ အက်ံဳး၀င္သည့္ မွတ္ပုံတင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ ကားအေရအတြက္မွာ ၅ ေသာင္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ဆုိသည္။

ကားတင္သြင္းခြင့္သည္ စစ္တပ္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ေပးထားေသာ စီးပြားေရးဦးပုိင္လီမိတက္ႏွင့္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စီးပြားေရး အသုိင္းအ၀ုိင္းမ်ားကသာ ရရွိေနေသာ အခြင့္ထူးတခုအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိခဲ့သည္။

0 comments:

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes