ရန္ကုန္ (မဇၩိမ) ။ ။ အစိုးရက မၾကာမီ သက္တမ္းရင့္ ကားေဟာင္းမ်ားကို ဖ်က္စီးရန္ ျပန္လည္ အပ္ႏွံပါက အေမရိကန္ ကန္ေဒၚလာ ၃,၅ဝဝ ထက္ မမ်ားသည့္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ႏွင့္ အထက္ထုတ္ ေမာ္ဒယ္လ္ကားမ်ား သြင္းခြင့္ပါမစ္ ေပးမည္ဆိုေသာ သတင္းႏွင့္အတူ ကားေဟာင္းေစ်းႏႈန္းမ်ား ႐ုတ္ခ်ည္း ျမင့္တက္သြားသည္။
သံရည္ၾကိဳစက္တြင္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္အြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၄ဝ ႏွင့္ အထက္ကားမ်ားကို
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ စာအုပ္ႏွင့္အတူ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသို႔ ေမာင္းႏွင္ပို႔ေဆာင္ အပ္ႏွံရမွာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔အပ္ႏွံလွ်င္ ကားဝယ္ခြင့္ပါမစ္ တေစာင္ ထုတ္ေပးမွာ ျဖစ္သည္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မွ မပယ္ဖ်က္ လိုေသးပါက ဆက္လက္ အသံုးျပဳျခင္းကိုမူ ခြင့္ျပဳထားသည္။
ကားေဟာင္းမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို
စက္တင္ဘာ ၁၁ရက္က ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပခဲ့ရာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ ဝန္ၾကီးမ်ားအျပင္၊ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ စက္မႈ၂ ဝန္ၾကီးဌာနမွ ဝန္ၾကီးမ်ားက ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။
ထိုသို႔ တင္သြင္းရန္အတြက္ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကိုးရီးယား၊ တ႐ုတ္၊ အိႏိၵယႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံမ်ားမွ ကားမ်ား တင္သြင္းလာရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟုလည္း ဝန္ၾကီမ်ားကဆိုသည္။ ထို႔ျပင္ စက္မႈ ၂မွ ထုတ္သည့္ ၅၅ သိန္းတန္
ျမန္မာမီနီဆလြန္းကိုလည္း ပိုမို ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ စိစဥ္မည္ဟု ဆိုသည္။
သက္တမ္း၄ဝ မ်ားၿပီးပါက သက္တမ္း ၃ဝမွ ၄ဝၾကားကို ဒုတိယအဆင့္၊ သက္တမ္း ၂ဝ မွ ၃ဝၾကားကို တတိယ အဆင့္အျဖစ္ သတ္မွတ္လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
ထိုသတင္းထြက္ရွိသည့္ ေန႔တြင္ပင္ ေစ်းကြက္အတြင္းရွိ သက္တမ္း ၄ဝႏွင့္ အထက္ လူစီးကားငယ္ (ဥပမာ-ဖယ္မလီယာမ်ား၊ ဖီးယက္ကား) မ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းသည္ ယခင္က က်ပ္သိန္း ၃ဝ ဝန္းက်င္ခန္႔မွသည္ သိန္း၅ဝခန္႔
သို႔ ႐ုတ္ခ်ည္း ျမင့္တက္ခဲ့သည္ဟု ကားပြဲစားမ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူ ကားပိုင္ရွင္ တဦးက ေျပာသည္။
"ျဖစ္လာႏိုင္တာက ကားေစ်းကြက္ထဲမွာ ပါမစ္ရဖို႔ ကားေဟာင္းေတြ လိုက္ဝယ္ၾကလိမ့္မယ္။ဒီေတာ့ကားပိုင္တဲ့ သူက ပါမစ္ထပ္မ်ားတဲ့ ေစ်းမူရင္း ကားေစ်းထက္မ်ားတဲ့ ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းမယ္။ ပါမစ္ မ်ားမ်ား ရထားတဲ့သူကလည္း သြင္းလာ
တဲ့ ကားေတြကို ေစ်းေကာင္းေပးေရာင္းမယ္။ ဒီေတာ့ ကားေစ်းကြက္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ဦးေတာ့မယ္" ဟုအဆိုပါ ကားပြဲစားတဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ထားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားေစ်းကြက္ သည္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ပါက ေစ်းႏႈန္းမ်ား မ်ားစြာျမင့္မားလ်က္ ရွိေနၿပီး ေမာ္ေတာ္ကားသစ္မ်ားထက္ ကားေဟာင္းေစ်းကြက္သည္သာ ၾကီးစိုးလ်က္ရွိသည္။
ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္မွာလည္း တန္ဖိုးတက္လာခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၈-၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ထရပ္ကား တစီးတင္သြင္းရန္ က်ပ္သိန္း ၂ဝဝ ခန္႔၊ ဘတ္စ္ကား တစီး တင္သြင္းရန္ က်ပ္သိန္း ၃ဝဝ ႏွင့္ လင္ခ႐ူဆာကဲ့သို႔ေသာ SUV တစီး တင္သြင္းလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၁,၅ဝဝ ခန္႔ ေစ်းေပါက္ခဲ့သည္။
အစားထိုး လဲလွယ္ခြင့္ေပးရာတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ကားေဟာင္းမ်ားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပံုတင္ စာအုပ္ႏွင့္အတူ သတ္မွတ္ထားေသာ ဌာနသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၿပီး ယာဥ္အသစ္တစီး ဝယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ႏွင့္ လဲလွယ္ရမည္
ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္လုပ္ငန္း၊ ဟိုတယ္ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း၊ ႏိုင္ငံျခားတြင္ တရားဝင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ဘဏ္မ်ားတြင္ တရားဝင္ႏိုင္ငံျခားေငြ စုေဆာင္း ထားရွိပါက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဝယ္ခြင့္ ပါမစ္ကို စီးပြားကူးသန္းဝန္ၾကီးဌာနက ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။
သံရည္ၾကိဳစက္တြင္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္အြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၄ဝ ႏွင့္ အထက္ကားမ်ားကို
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ စာအုပ္ႏွင့္အတူ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသို႔ ေမာင္းႏွင္ပို႔ေဆာင္ အပ္ႏွံရမွာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔အပ္ႏွံလွ်င္ ကားဝယ္ခြင့္ပါမစ္ တေစာင္ ထုတ္ေပးမွာ ျဖစ္သည္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မွ မပယ္ဖ်က္ လိုေသးပါက ဆက္လက္ အသံုးျပဳျခင္းကိုမူ ခြင့္ျပဳထားသည္။
ကားေဟာင္းမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို
စက္တင္ဘာ ၁၁ရက္က ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပခဲ့ရာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ ဝန္ၾကီးမ်ားအျပင္၊ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ စက္မႈ၂ ဝန္ၾကီးဌာနမွ ဝန္ၾကီးမ်ားက ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။
ထိုသို႔ တင္သြင္းရန္အတြက္ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကိုးရီးယား၊ တ႐ုတ္၊ အိႏိၵယႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံမ်ားမွ ကားမ်ား တင္သြင္းလာရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟုလည္း ဝန္ၾကီမ်ားကဆိုသည္။ ထို႔ျပင္ စက္မႈ ၂မွ ထုတ္သည့္ ၅၅ သိန္းတန္
ျမန္မာမီနီဆလြန္းကိုလည္း ပိုမို ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ စိစဥ္မည္ဟု ဆိုသည္။
သက္တမ္း၄ဝ မ်ားၿပီးပါက သက္တမ္း ၃ဝမွ ၄ဝၾကားကို ဒုတိယအဆင့္၊ သက္တမ္း ၂ဝ မွ ၃ဝၾကားကို တတိယ အဆင့္အျဖစ္ သတ္မွတ္လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
ထိုသတင္းထြက္ရွိသည့္ ေန႔တြင္ပင္ ေစ်းကြက္အတြင္းရွိ သက္တမ္း ၄ဝႏွင့္ အထက္ လူစီးကားငယ္ (ဥပမာ-ဖယ္မလီယာမ်ား၊ ဖီးယက္ကား) မ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းသည္ ယခင္က က်ပ္သိန္း ၃ဝ ဝန္းက်င္ခန္႔မွသည္ သိန္း၅ဝခန္႔
သို႔ ႐ုတ္ခ်ည္း ျမင့္တက္ခဲ့သည္ဟု ကားပြဲစားမ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူ ကားပိုင္ရွင္ တဦးက ေျပာသည္။
"ျဖစ္လာႏိုင္တာက ကားေစ်းကြက္ထဲမွာ ပါမစ္ရဖို႔ ကားေဟာင္းေတြ လိုက္ဝယ္ၾကလိမ့္မယ္။ဒီေတာ့ကားပိုင္တဲ့ သူက ပါမစ္ထပ္မ်ားတဲ့ ေစ်းမူရင္း ကားေစ်းထက္မ်ားတဲ့ ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းမယ္။ ပါမစ္ မ်ားမ်ား ရထားတဲ့သူကလည္း သြင္းလာ
တဲ့ ကားေတြကို ေစ်းေကာင္းေပးေရာင္းမယ္။ ဒီေတာ့ ကားေစ်းကြက္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ဦးေတာ့မယ္" ဟုအဆိုပါ ကားပြဲစားတဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ထားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားေစ်းကြက္ သည္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ပါက ေစ်းႏႈန္းမ်ား မ်ားစြာျမင့္မားလ်က္ ရွိေနၿပီး ေမာ္ေတာ္ကားသစ္မ်ားထက္ ကားေဟာင္းေစ်းကြက္သည္သာ ၾကီးစိုးလ်က္ရွိသည္။
ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္မွာလည္း တန္ဖိုးတက္လာခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၈-၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ထရပ္ကား တစီးတင္သြင္းရန္ က်ပ္သိန္း ၂ဝဝ ခန္႔၊ ဘတ္စ္ကား တစီး တင္သြင္းရန္ က်ပ္သိန္း ၃ဝဝ ႏွင့္ လင္ခ႐ူဆာကဲ့သို႔ေသာ SUV တစီး တင္သြင္းလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၁,၅ဝဝ ခန္႔ ေစ်းေပါက္ခဲ့သည္။
အစားထိုး လဲလွယ္ခြင့္ေပးရာတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ကားေဟာင္းမ်ားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပံုတင္ စာအုပ္ႏွင့္အတူ သတ္မွတ္ထားေသာ ဌာနသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၿပီး ယာဥ္အသစ္တစီး ဝယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ႏွင့္ လဲလွယ္ရမည္
ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္လုပ္ငန္း၊ ဟိုတယ္ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း၊ ႏိုင္ငံျခားတြင္ တရားဝင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ဘဏ္မ်ားတြင္ တရားဝင္ႏိုင္ငံျခားေငြ စုေဆာင္း ထားရွိပါက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဝယ္ခြင့္ ပါမစ္ကို စီးပြားကူးသန္းဝန္ၾကီးဌာနက ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။
1 comments:
လာရာက္ဖတ္ရွု႔ခဲ႔ပါတယ္...... ေကာင္းေသာဆိုက္တစ္ခုပါ...ေအာင္ျမင္ပါေစ......
Post a Comment