ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု အခ်ဳိ႕ကုိ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက ေတြ႔ရစဥ္ |
ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဒုတိယ ပုံမွန္အစည္းအေ၀း၊ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပုံမွန္ အစည္းအေ၀း၊ ပထမအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ပုံမွန္အစည္းအေ၀းမ်ားကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ က်င္းပေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ယခုတစ္ႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵအမွန္ႏွင့္ အခက္အခဲမ်ားကို ကိုယ္ စားျပဳတင္ျပေဆြးေႏြးမည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ အတြင္း ဒီမိုကေရစီ အက်ဆံုး လႊတ္ေတာ္ျဖစ္လာရန္ ျပည္သူမ်ား က ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား ၏ ပထမအႀကိမ္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ကုိ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၈ နာရီ ၅၅ မိနစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ေခၚယူက်င္းပခဲ့သည္။
ထုိသုိ႔ ေခၚယူရာတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္တုိ႔၏ ပထမအႀကိမ္ပုံမွန္ အစည္းအေ၀းမ်ားကုိ ယင္းေန႔တြင္ တစ္ခ်ိန္တည္း က်င္းပခဲ့သည္။
ဒီတစ္ေခါက္ လႊတ္ေတာ္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကိုလည္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပေစခ်င္ပါတယ္။ ဥပေဒရဲ႕အထက္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိေစရဆိုေပမယ့္ တရားသူႀကီးတခ်ဳိ႕ဟာ ခုထိဥပေဒအထက္မွာ ရွိၿပီး ဥပေဒကို လက္တစ္လံုးၾကား လုပ္ေနတယ္။ တရားေရးဆုိင္ရာ မကြၽမ္းက်င္မႈေတြ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မႈေတြေၾကာင့္ ျပည္သူတြဟာ နစ္နာခံစားေနရဆဲျဖစ္ပါတယ္ . . . |
လႊတ္ေတာ္မ်ားကို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) အရ ေခၚယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို စတင္ႏိုင္ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးစနစ္သစ္ ျဖစ္သည့္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးမည့္ အစိုးရအဖြဲ႔သစ္ကိုလည္း ဖြဲ႕စည္း ႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ယင္းလႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အစိုးရ အဖြဲ႔သစ္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား အပါအ၀င္ အစိုးရ အဖြဲ႕၀င္၀န္ႀကီးမ်ား ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ တာ၀န္ေပးသည့္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ မ်ားကိုသာ အဓိကေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္မွ မတ္လ ၃၀ ရက္အထိ ျပဳလုပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ား ပထမအႀကိမ္ ပုံမွန္ အစည္းအေ၀းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက ေခၚယူက်င္းပခဲ့သည့္ အစည္းအေ၀းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ အစည္းအေ၀းတြင္ လႊတ္ေတာ္ဖြဲ႕ စည္းျခင္း၊ အျမဲတမ္းေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ ပူးေပါင္းေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ကာ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၊ ျပည္သူ႔ေငြ စာရင္းေကာ္မတီ၊ လႊတ္ေတာ္အခြင့္ အေရးေကာ္မတီႏွင့္ အစုိးရ၏အာမခံ ခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာ၀န္ခံ ခ်က္မ်ား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီတို႔ကို ေရြးခ်ယ္ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ လႊတ္ေတာ္မ်ားမွ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ဒုတိယဥကၠ႒ မ်ားေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား ေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ သမၼတေရြးခ်ယ္ ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ၀န္ႀကီးဌာန ၃၄ ခုႏွင့္ ၀န္ႀကီးဦးေရ ၃၀ တို႔အား လည္းေကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ ရာခုံ႐ုံးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္ ရွစ္ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္ ေျခာက္ဦး၊ ျပည္ ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တရား သူႀကီး ေျခာက္ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္း စစ္ခ်ဳပ္တို႔အား ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ ခဲ့သည္။
ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ပုံမွန္ အစည္းအေ၀းတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေမးခြန္း ၁၀၆ ခု ႏွင့္ အဆို ၄၃ ခုတို႔အား တင္သြင္း ေမးျမန္းခဲ့ၿပီး ေမးခြန္း ၁၀၆ ခုကို ေျဖၾကားခဲ့ကာ အဆို ၄၃ ခုတို႔အား ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
ယခုအခါ အစိုးရသစ္တက္ၿပီးေနာက္ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ပံုမွန္အစည္းအေ၀းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ေခၚယူျခင္း မဟုတ္ဘဲ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ားႏွင့္ နာယက က ေခၚယူ၍ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ က်င္းပေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ယခုတစ္ႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵ အမွန္ႏွင့္အခက္ခဲမ်ား ကိုယ္စားျပဳ တင္ျပေဆြးေႏြးမည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ အတြင္း ဒီမိုကေရစီအက်ဆံုး လႊတ္ေတာ္ျဖစ္လာရန္ ျပည္သူမ်ားက ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူမ်ားကဆိုပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ ၏ ခက္မသံုးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ ျပဳေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၁(က) တြင္ ျပ႒ာန္း ထားသည္ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ေရာေထြးျခင္း မျဖစ္ေပၚေစရန္ကို အေလးထား ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမွ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္ မ်ားအားလံုးအေနျဖင့္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရား စီရင္ေရးအာဏာတို႔တြင္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ေရာေထြးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္ရာ ေရာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒအတိုင္ပင္ခံ တစ္ဦး က ရွင္းျပသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာႏွင့္ အဓိကသက္ဆိုင္သူမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာႏွင့္ အဓိကသက္ဆိုင္သူမ်ား မွာႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနအသီးသီးမွ အစိုးရ အရာရွိမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာႏွင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူ မ်ားမွာ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္း ေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ အျခားေသာ တရားေရးအရာရွိမ်ား အားလံုးျဖစ္ေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ(၂၀၀၈ခုႏွစ္)အရ သိရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ၏ ခက္မသံုးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္း တို႔ျပဳေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ၁၁(က)တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္ ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာႏွင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမွာ လႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ေထာက္ျပေ၀ဖန္ရမည့္ အေရးအပါဆံုး သူမ်ား ျဖစ္ေနသည္။
လႊတ္ေတာ္တြင္ အဓိကတာ၀န္ႀကီး ႏွစ္ရပ္ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔မွာ ဥပေဒျပဳေရး တာ၀န္၊ လႊတ္ေတာ္၊ အစုိးရအဖြဲ႕၊ တရားေရးအဖြဲ႕တို႔ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ reciprocal control of check and balance လုပ္ေနေရးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္လမ္းရွိရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ရွိ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအား ေတြ႕ဆုံရာတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ၀န္ႀကီး မ်ားအေပၚ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏုိင္သည့္ အခ်က္ငါးခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စြပ္စြဲျပစ္ တင္စရာကိစၥရပ္မ်ား ေပၚေပါက္လာပါက လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား သိရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္မွာလည္း မ်ားစြာအေရးပါေၾကာင္း ဥပေဒ ပညာရွင္တစ္ဦးက အၾကံျပဳခဲ့သည္။
“ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအရ တရားစီရင္ေရးစနစ္ကို check and balance လုပ္ေပးႏုိင္တာ လႊတ္ေတာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္း ေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ေတြဟာ ဒီတာ၀န္ ကိုအမ်ားဆံုးယူသင့္ပါတယ္။ အခု ခန္႔အပ္တဲ့ တိုင္းေဒသႀကီး တရား လႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးေတြ အထဲမွာ ယခင္စနစ္ေဟာင္းက အေငြ႕အသက္ မကင္းတဲ့ အဂတိတရားလုိက္စားေန ဆဲျဖစ္တဲ့ တရားသူႀကီးေတြ ပါ၀င္တဲ့ အတြက္ နစ္နာေနဆဲ ျပည္သူေတြရဲ႕ နစ္နာမႈေတြကို လႊတ္ေတာ္ကၾကား နာၿပီးစြပ္စြဲျပစ္တင္တာေတြလုပ္သင့္ ပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြထဲမွာေရွ႕ေနေတြ ပါ၀င္ၿပီး တရား႐ံုးအဆင့္ဆင့္ မည္ သို႔မည္ပံု လာဘ္ယူေနၾကတယ္၊ တရားသူႀကီးအဆင့္ဆင့္က မေလ်ာ္ ၾသဇာသံုးၿပီးအမႈကိုစီရင္ဆံုးျဖတ္ေန ၾကတယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႕သိရွိၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္က တရား သူႀကီးေတြကို စြပ္စြဲျပစ္တင္လုပ္တဲ့ အခါ တိတိက်က်လုပ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးနဲ႔မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး လိုမ်ဳိးမွာ စၿပီး တရားစီရင္ေရးကို ထိန္းေက်ာင္းၾကားနာမယ့္ ေကာ္မတီ ဖြဲ႕ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕နစ္နာမႈေတြကို ေဖာ္ထုတ္သင့္ပါတယ္”ဟုဥပေဒ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ေတြမွာလည္း ျပည္သူေတြရဲ႔ အသံေတြကုိ တင္ျပႏုိင္တဲ့၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကုိ ထင္ဟပ္ႏုိင္တဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔အေျဖက႑ကုိ ထည့္သြင္း လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ေတြက ျပည္သူေတြနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္လို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး တရားစီရင္ေရးက႑ကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ အေနနဲ႔ တရား စီရင္ေရးက႑ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ဖုိ႔ လံုး၀တာ၀န္ရွိပါတယ္ . . . |
“တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာရွိတဲ့ ကိစၥ အားလုံးကုိ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေတြက အတိအက် မသိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ စြပ္စြဲ ျပစ္တင္ခ်င္စရာရွိလာရင္ သက္ဆုိင္ ရာပါတီေတြကေနတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြသိရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက သိရွိမွ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈကုိ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လည္း ဒီမိုကေရစီအက်ဆံုး၊ လြတ္လပ္ၿပီး ေျပာေရးဆိုခြင့္အရွိဆံုး၊ စည္းကမ္းအရွိဆံုး ႏိုင္ငံေရးစနစ္ တစ္ခုကို အားယူေျပာင္းလဲေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ အခု က်င္းပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ေတြဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ မ်ားစြာ အေရးပါၿပီး ကိုယ္စားလွယ္ေတြက လည္း ျပည္သူေတြလိုအပ္ခ်က္ေတြ ကို ဒီမိုကေရစီက်က် ကိုယ္စားျပဳ တင္ျပ အဆိုတင္သြင္းႏိုင္ဖို႔ ျပည္သူ ေတြကေမွ်ာ္လင့္ေနတာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာသူတစ္ဦးက ဆုိပါသည္။
“ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေပးလို႔ရ တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ၊ ဒီမိုကေရစီ က်င့္ စဥ္ေတြကုိ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္အဆင့္ ဆင့္မွ က်င့္စဥ္ေတြကုိစတင္က်င့္သံုး သင့္ပါတယ္။ ဒီတစ္ေခါက္ လႊတ္ ေတာ္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္တစ္ခု တည္းကိုပဲ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ကို လည္း ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပေစခ်င္ပါ တယ္။ ဥပေဒရဲ႕အထက္မွာ ဘယ္သူ မွမရွိေစရ ဆိုေပမယ့္ တရားသူႀကီး တခ်ဳိ႕ဟာ ခုထိ ဥပေဒအထက္မွာ ရွိၿပီး ဥပေဒကို လက္တစ္လံုးၾကား လုပ္ေနတယ္။ တရားေရးဆုိင္ရာ မကြၽမ္းက်င္မႈေတြ၊ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ ဟာနစ္နာခံစားေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ တရား စီရင္ေရးစနစ္မွာအားနည္းခ်က္ရွိေန တာ၊ တရားသူႀကီးေတြကို အခြင့္ အာဏာ အလြန္အကြၽံ ေပးထားတာ ေတြကို ျပင္ဆင္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဂ်ဴရီစနစ္မရွိတဲ့ အတြက္ အဂတိတရား လိုက္စားမႈေတြ၊ ငါတေကာေကာ ေနႏိုင္တာေတြကိုလည္း စိစစ္ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ တရားေရး မ႑ိဳင္က တရားသူႀကီးေတြကို ဒီထက္ပိုၿပီး ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္မယ့္ ဥပေဒေတြကိုလည္း ျပ႒ာန္းေစ ခ်င္ပါတယ္။ အခုလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သာမဟုတ္ဘဲ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ေတြ အားလံုးမွာလည္း ျပည္သူေတြ နစ္နာခံစားေနရတဲ့ တရားေရး ဆိုင္ရာကိစၥေတြကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္အသီးသီးက ေ၀ဖန္ေထာက္ျပ ေစခ်င္ပါတယ္။ မ႑ိဳင္သံုးရပ္က သီးျခားစီရပ္တည္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္သူေတြကို တိုက္႐ိုက္နစ္နာေစတဲ့ တရားစီရင္ေရးစနစ္ကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးေပးၾကဖို႔ ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္နဲ႔ သတင္းမီဒီယာ မ႑ိဳင္ကို တိုက္တြန္းပါတယ္”ဟု Eleven Media Group မွ CEO ေဒါက္တာ သန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“ Eleven Media Group အပါအ၀င္ သတင္းမီဒီယာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အမႈေတြ အားလံုးကို အ႐ံႈးေပး ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာေတြကို လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေလ့လာၾကည့္ရင္ သတင္းမီဒီယာေတြကို ကာကြယ္ တဲ့ ဥပေဒစီရင္ထံုး၊ ဥပေဒရွိသင့္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသေရဖ်က္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တရားစီရင္မႈေတြ၊ စီရင္ထံုးေတြ၊ တရား႐ံုးမေထမဲ့ျမင္ျပဳမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စီရင္ထံုးေတြ ေလ့လာၾကည့္ရင္ သတင္းမီဒီယာေတြ အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ တရားဥပေဒကာကြယ္မႈ မရွိဘူးဆိုတာ သိသာပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ Eleven Media Group ဟာ ငါးႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ တရား႐ံုး အဆင့္ဆင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အတြင္း က်က် (Investigative Reporting) ရယူထားၿပီး အေတြ႕အၾကံဳ ရွိထားပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးမွာ ပတ္သက္ပါ၀င္သူ အဆင့္ဆင့္က ျပည္သူလူထုအေပၚ ျပဳမႈဆက္ဆံတာမ်ဳိး ေတြကို အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္းဖို႔ လိုအပ္တဲ့အတြက္ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာ အေျခခံဥပေဒအရ အပ္ႏွင္းထားတဲ့ အာဏာအျပည့္ အ၀ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပေဒမဲ့ ဖမ္းဆီးမႈေတြ၊ ဥပေဒကိုေမွ်ာ့ႀကိဳးလို သုံးစြဲ မႈေတြ၊ အမႈဆင္မႈေတြကို တျခားလူ မေျပာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ခံစားဖူးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရးနဲ႔အညီ ျပည္သူလူထုကို အကာအကြယ္ေပးဖို႔ သတင္းမီဒီယာေတြသာမက ဘဲ လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္ပါ တာ၀န္ယူ ေပးၾကဖို႔ တိုက္တြန္းတာပါ”ဟု Eleven Media Group မွ CEO ေဒါက္တာ သန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္တြင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပခဲ့ သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ပုံမွန္အစည္းအေ၀း ၁၈ ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က က်င္းပၿပီးစီးခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး၏ အစည္းအေ၀းမ်ားသည္ မိမိတို႔ အားလုံးအတြက္ ပထမဆုံး အေတြ႕အၾကံဳမ်ားပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ေနာင္တြင္ ပိုမိုရင့္က်က္လာ ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူ၏အက်ဳိး စီးပြားကိုယခုထက္ ပိုမိုတြင္က်ယ္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ကိုလည္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စကားေျပာၾကားရာတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အခုက်င္းပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပုံမွန္ အစည္းအေ၀းေတြမွာ ျပည္သူေတြအတြက္ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္လို႔ ယုံ ၾကည္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြထက္ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္”ဟု လာမည့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ထပ္မံယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ ရြက္ေနသည့္ ေဒၚေဘာက္ဂ်ာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အခုက်င္းပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြက မဆလေခတ္ (ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ ေခတ္)ကနဲ႔ မတူဘူး။ ပါတီစုံလႊတ္ေတာ္ျဖစ္တယ္ ဆိုေတာ့ အဆင့္ပိုျမင့္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ပုံမွန္ အစည္းအေ၀းမွာက အေတြ႕အၾကံဳက နည္းေသးတဲ့အျပင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း အသားမက်ေသးဘူး။ အခု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာ အေတြ႕အၾကံဳလည္း ရွိလာၿပီ။ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္ စိတ္လည္း ပိုမ်ားလာၾကေတာ့ အခုက်င္းပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြက ပိုၿပီးအဆင့္ျမင့္လာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ၿပီးကတည္းက ဒီမိုကေရစီပါတီေတြ က လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကို လိုက္စုၿပီးလာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြ မွာ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကို ထင္ဟပ္ ႏိုင္မယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို တင္ျပဖို႔ ျပင္ဆင္ထားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံေတြ ပိုမိုထင္ဟပ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”ဟု ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (ျမန္မာ) ဥကၠ႒ ဦးသုေ၀က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ပထမ အစည္းအေ၀းကေတာ့ မီးဖိုတည္လိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဖိုခေနာင့္ေတြ ဆိုင္လိုက္တယ္။ အလုပ္ လုပ္ဖို႔အတြက္အဖြဲ႕ေတြဖြဲ႕ခဲ့ၾကတယ္။ အခု ဒုတိယ အစည္းအေ၀းကေတာ့ တကယ္ အလုပ္လုပ္ေတာ့မယ့္ လႊတ္ေတာ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီမိုကေရစီက်က် ေဆြးေႏြးႏိုင္မယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းလို႔ ယံုၾကည္ေနၾကတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ေန ၾကတယ္။ စိတ္၀င္စားမႈလည္းရွိေန ၾကပါတယ္။ ျပည္သူေတြဘက္က ေတာ့ အခု လက္ရွိ အေျခအေနကို အားမလို အားမရ ျဖစ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ ဆႏၵေစာတာေတြရွိေနတယ္။ ဒီလိုေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ပဲ အခုလုပ္မယ့္ အစည္းအေ၀းကို ပိုေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ အဖြဲ႕သစ္က သူတို႔လုပ္ႏိုင္တာေတြ ထက္ ပိုလုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဟိုဟာေတြ ေလွ်ာ့ေပးေနတယ္၊ ဒီဟာေတြ ေလွ်ာ့ေပးေနတယ္။ ဒီအရာေတြက ေက်းဇူးတင္စရာေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြနဲ႔ မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ တကယ့္အပိုင္းေတြ ရွိေနေသးပါတယ္။ ဒီအပိုင္းေတြကို အခု လုပ္မယ့္ အစည္းအေ၀းကစၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕သစ္က တစ္ဆင့္ခ်င္း လုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေနဦးသန္းေမာင္(စစ္ေတြ) က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ျပည္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္တာနဲ႔ မျခား ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း ပိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ ဒုတိယ အစည္းအေ၀းမွာ ဒီမိုကေရစီက်က် ပိုၿပီး ေဆြးေႏြးလာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ပထမ အစည္းအေ၀းတုန္းကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသမိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထင္ထားတာထက္ ပိုၿပီး ေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ့လို႔ပါ။ အဲဒီတုန္းကဆိုရင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးေရာ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးေရာ ေျပာခဲ့တာရွိပါတယ္။ အားလံုးဟာ အခုမွစတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သင္ၾကားရင္းနဲ႔လုပ္ ေဆာင္သြားၾကမယ္ဆိုတာပါ။ ပထမ အစည္းအေ၀းမွာေတာ့ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္သမွ် အဆိုေတြကို ေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အခု ဒုတိယ အစည္းအေ၀းမွာေတာ့ ပထမအႀကိမ္ကထက္ပိုၿပီးေတာ့ ႏွစ္ ေပါင္း ၅၀ အတြင္း ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးနဲ႔အညီ အျပည့္အ၀ ေဆြးေႏြးခြင့္ရမယ့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”ဟု လသာၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးၾကည္ျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅၄ မွာ ေပးထားတဲ့ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ေရးသား ခြင့္၊ အဲဒီမွာစတုတၳမ႑ိဳင္ကိုပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတကအစ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒အဆံုး အသိမွတ္ျပဳလာတဲ့ ကာလပါ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟာ စကားလံုးအရ စာရြက္ေပၚမွာေရးသားထားတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ တကယ္အသက္၀င္ေနတယ္ဆိုတာ ျပဖို႔ အတြက္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ကေန ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မီဒီယာကို ကြပ္ကဲႏုိင္တဲ့ စာနယ္ဇင္းေကာင္ စီလို၊ သတင္းမီဒီယာ သမားေတြကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ဥပေဒ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ လုိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ အခု၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ကို တရားစြဲမယ္ဆိုရင္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး ဌာနက ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ျပစ္မႈေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲေပါ့ ဂ်ာနယ္လစ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျဖစ္၊ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ကိုျဖစ္ျဖစ္ တရားစြဲမယ္ဆိုရင္ သက္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံတာတို႔၊ ညႇိႏႈိင္း ေပးတာတုိ႔။ အခုကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဥပေဒမွာမရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဥပေဒေပၚလာဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု ဇူလုိင္လ ၈ ရက္ေန႔ မြန္းလဲြ ၂ နာရီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Parkroyal Hotel တြင္ Hot News Journal ကျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ SSC ၀န္ေဆာင္မႈအေပၚ ေရးသားခဲ့ေသာ သတင္းေဆာင္းပါးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ သဃၤန္းကြၽန္းျမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကုိ ထင္ဟပ္ေစမယ့္၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခက္အခဲေတြကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္ အဆိုေတြ၊ ဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္သြင္းေဆြးေႏြး သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ျပည္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ဗဟန္း ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္(၂) လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္း က “ဒီမိုကေရစီလမ္းကုိ တကယ္ေလွ်ာက္ရင္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ေလး လုပ္ၾကသလို၊ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ေတြမွာလည္း ျပည္သူေတြရဲ႕အသံေတြကုိ တင္ျပႏုိင္တဲ့၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကုိ ထင္ဟပ္ႏုိင္တဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔အေျဖက႑ကုိ ထည့္သြင္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ေတြက ျပည္သူေတြနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္လို႔ပါ။ ေနာက္ ၿပီး တရားစီရင္ေရး က႑ကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေတြအေနနဲ႔ တရားစီရင္ေရး က႑ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ဖုိ႔ လံုး၀တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ကြၽန္မကုိယ္တိုင္လည္း တရားစီရင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေစာင့္ၾကည့္တင္ျပ သြားဖို႔ရွိပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ားအား စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏုိင္သည့္ အေၾကာင္းအရာငါးခ်က္
- ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ကုိ ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း
- ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကုိ ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ျခင္း
- အက်င့္သိကၡာ ပ်က္ျပားျခင္း
- ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ား၏ အရည္အခ်င္းပ်က္ယြင္းျခင္း
- ဥပေဒအရ ေပးအပ္ေသာတာ၀န္မ်ားကုိ ေက်ပြန္စြာမေဆာင္ရြက္ျခင္း
ထူးျခားခ်က္- ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ားအား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သုိ႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကသာမက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကပါ စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏုိင္ၿပီး ထုိသို႔ စြပ္စြဲ ျပစ္တင္ရန္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ တင္ျပခ်က္ႏွင့္ ေထာက္ခံခ်က္ မလုိအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Source: Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment